Anonym skriver:
Hej piger.
Jeg testede positivt igår aftes, 3+4.
Jeg har det meget svært med det lige nu. Manden og jeg har forsøgt i halvandet år. Vi har været gravide 3 gange før, men har mistet alle 3 gange. Jeg har de foregående gange haft utroligt svage tests, men denne gang var der ingen tvivl. Teststregen var ikke lige så tydelig som kontrolstregen, men den var meget tydelig i forhold til, hvad jeg tidligere har lavet.
Nu går jeg så her og er gravid. Men kan slet ikke være glad. Har i dag haft totalt nedtur og ønsket at testen slet ikke var positiv, fordi jeg virkelig ikke vil igennem det med at miste igen. Kan slet ikke tænke hvis nu jeg mister, jeg tænker når nu jeg mister. Er så sikker på, at det går galt.
Er der overhovedet noget jeg kan gøre for at have bedre forudsætninger for ikke at miste? 
Tror desværre der er meget lidt at gøre.....har ikke selv prøvet at miste, men blev gravid efter et langt behandlingsforløb, så frygten var der stadig.
Vi valgte selv at betale nogle ekstra trygheds skanninger, simplethen for at give så meget ro som muligt. Desuden tog jeg en masse test de første uger, det gav mig af en eller anden grund en tryghed at se de to streger(som kan blive ret kraftig, hvis man er dum nok til at blive ved med at teste

).
Begge dele giver en kun en falsk tryghed, da hverken skanninger eller positiv test er en garanti for en vellykket graviditet, men for mig var det bare guld værd....og så vil jeg sige, at efter NF begynder man at blive mere rolig, selvom jeg ved for dig lige nu, virker NF som en evighed væk.
Ville desuden lige give dig et

og et par

for at alt går godt.
Anmeld