Nysgerrig om hvor aktive jeres mænd var? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2013

Lullaby

Min mand: Nussede/kyssede mig, tog imod baby, klippede navlesnoren, hentede vand, tog billeder, trøstede, holdt i hånd, masserede mig og spillede wordfeud med min  mor imellem veerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

2babygirls

baby012 skriver:

Altså,  synes der er MEGET stor forskel på hvor aktive de her fædre er under fødslerne, og hvordan de reagere på denne store oplevelse, og om de overhoved er med..  

så tænkte det kunne være sjovt med en afstemning.. 

Jeg kan lægge ud : 

min mand tog imod, og klippede navlesnoren .. Derudover kyssede og beroligende han, samt masserede mit læn under veerne.. 

(Flere svar tilladt) 

1. gang.: nussede, beroligende, kyssede mig, klippede navlesnoren og gav første sæt tøj på. Mere havde jeg ikke behov for. Kunne selv sørge for at drikke.

2. gang var vi på fødegangen i 10 min, men han gjorde præcis det samme dog ville jeg gerne selv klippe navlesnoren denne gang

Anmeld

23. marts 2013

-Sigrid-

baby012 skriver:

Altså,  synes der er MEGET stor forskel på hvor aktive de her fædre er under fødslerne, og hvordan de reagere på denne store oplevelse, og om de overhoved er med..  

Jeg kan lægge ud : 

min mand tog imod, og klippede navlesnoren .. Derudover kyssede og beroligende han, samt masserede mit læn under veerne.. 

(Flere svar tilladt) 

Min mand holdt bruseren og spulede nederst på maven under veerne, hentede vand, hentede spanden, beroligede (selvom jeg svarede "Du skal slet ikke fortælle mig at tage det roligt!!"), kyssede, kørte bilen,fortalte CPR, holdte min hånd under veerne og vigtigst af alt: tiede stille så jeg kunne få ro

Anmeld

23. marts 2013

Thalia

Min mand har været meget aktiv under alle vores 3 fødsler - og mere aktiv for hver gang.

Ved den første fødsel var det meget nussen, henten vand, og pusten luft i mit hoved.

Ved nummer 2 fødsel tilføjede vi at det var ham der stod for al kommunikation med JM fordi jeg havde ve-storm (fødslen tog 40 minutter fra første ve).

Ved nummer tre fødsel fødte jeg i vand lænet med fronten mod min mand som sad udenfor karret og støttede mig. Jeg styrede selv hvornår de tog vandet, og jeg tog selv imod Daniel, som kom til overfladen midt imellem os. Det var rigtigt meget "vores fødsel" hvor JM havde en mere tilbagetrukken rolle.

Nå ja og så klippede han navlestrengen og var den første der gav babyen tøj på, alle tre gange.

Anmeld

23. marts 2013

LBK

baby012 skriver:

Jeg kan lægge ud : 

(Flere svar tilladt) 

min mand var begge gange utrolig rolig og fattet. Mere end jeg måske havde forventet af ham

Han hentede vand... holdt mig i hånden når jeg ville havde det, klippede navlesnoren og snakkede med JM. 

JM og min Mand kørte nogle små samtaler sammen og det var så beroligende på mig. Så behøvede jeg da ikke at tænke på min mands velbefindende for jeg kunne høre han havde det godt...

Anmeld

23. marts 2013

LilleChelle

Min kæreste var der for mig igennem hele fødslen - samtidig med at han sad med hans computer og læste til eksamen  

- Jeg havde min mor med også  

Anmeld

23. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datters far var præcis, som jeg ville have ham til at være.
Han var beroligende, talte med mig, hentede vand, hjalp mig, når jeg havde brug for det, nussede osv.
Han klippede også navlestrengen og var den, der fortalte mig, at det var en pige
Jeg er sikker på, jeg ikke ville have kunnet gøre det uden ham.

Min søns far var ikke i billedet ved fødslen.

Anmeld

23. marts 2013

Princesspigen

baby012 skriver:

Jeg kan lægge ud : 

(Flere svar tilladt) 

min kæreste var ret passiv hvis du spørger mig..

han klippede navle strængen, gav mig en kop vand. gav mig en kold klud og holdt mig meget kortvarig i hånden..

men okay han virkede som om han ikke rigtig troede på det var nu, før vi var i det.. og selve fødslen var hurtigt overstået.. vi var på sygehuset kl 01. og 01.42 kom hun ud

Anmeld

23. marts 2013

Fenja09

baby012 skriver:

Jeg kan lægge ud : 

(Flere svar tilladt) 

Her gjorden manden det han skulle, han var rolig og fattet og snakkede når jeg gjorde. Ellers sagde han ikke så meget. Nu fødte jeg på to timer så der var ikke mulighed for særlig mange ting. Han hentede vand til mig efter jeg havde født, men ikke imens. Det var der ikke lige tid til - ej heller massage.

Alt i alt en god støtte fra hans side

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.