hvordan tog jeres kærester fødslen. hvordan reagerede de?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.686 visninger
25 svar
25 synes godt om
22. marts 2013

1990h

Ja nu nærmer vi os jo snart april

hvordan reagerede jeres kærester/mænd under fødslen og da baby kom ud? blev de helt overvældet. nogle gange syntes jeg man ser fødsler hvor manden græder og kvinden ikke gør..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

B&J

imens jeg havde veer kan jeg ikke huske noget, men har fået at vide han var ved min side hele tiden gav mig saft og nusse mig i panden

da jeg skulle føde holdte han min hånd, ellers klippede han navle snorren og tog billeder og han græd da daniel kom ud det er ikke så tit man ser ham græde men forstår ham godt det er jo kæmpe stort

Anmeld

22. marts 2013

Hullabullabulla

1990h skriver:

hvordan reagerede jeres kærester/mænd under fødslen og da baby kom ud? blev de helt overvældet. nogle gange syntes jeg man ser fødsler hvor manden græder og kvinden ikke gør..

Han nussede og holdt min hånd mens min mor holdt mit ben - da sønnike kom ud blev kæresten meget rørt og fik lov at give ham mad (for tidligt født - så han skulle have MME med det samme)

Anmeld

22. marts 2013

Monski

1990h skriver:

Anthons far havde virkelig svært ved tankerne omkring i fødslen og jeg var faktisk mere nervøs for hvordan han ville klarer det end hvordan jeg selv ville.
Det skal lige siges at han var MEGET sart og kunne få det helt dårligt hvis vi så en film hvor der var noget mes blod i

Men han klarede bare fødslen SÅ flot!!! Han var rolig og støttede mig og jeg kunne faktisk slet ikke have håbet på mere

Og nu læser han til sygeplejerske, så den fødsel har gjort ham lidt mere "mandig"

Anmeld

22. marts 2013

Cæcilia

Da jeg ikke havde en kæreste, var det min mor der var med til fødslen  Jeg kan huske at hun var meget støttende og var god til at opmuntre mig når jeg klynkede " ejjj jeg kan ikke klare endnu en ve..de kommer lige efter hinanden!!!"  

Hun græd rigtig meget da min datter endelig kom,12 timer efter vandet var gået  hun sagde " åh gud åh gud, hvor er hun smuk, det er helt vildt.." Det var også hende der holdt hende første gang og rakte hende til mig! Hun klippede navlestrengen og vaskede hendes lange hår..  Den bedste bedste i verden 

Anmeld

22. marts 2013

Fenja09

1990h skriver:

Hverken min datters far eller jeg græd da jeg havde født. Det var meget overvældende og hurtigt "overstået". Fødte på 2 timer og min kæreste stod i fuld uniform, da vi troede at jeg bare lige skulle kontrolleres og så hjem igen...meeen vi kom først hjem 3 dage senere med vores datter. Da vi kom på barselsgangen havde han givet hende tøj på og stod og så på hende og sagde " aldrig i mit liv har jeg været så forelsket". Han var solgt  Grædeturene for mig kom også først da jeg kom på barselsgangen og derefter på patienthotel, det tog lige noget tid før jeg forstod at jeg var blevet mor - den bedste følelse i verden

/Fenja

Anmeld

22. marts 2013

Krussedulle

1990h skriver:

Min mand har under fødslen været dejlig snakket, støttet, nusset osv

Han er så sød 1 og 3 gang,var det mig der var nødt til at holde hovedet koldt og sige til ham "rolig skat, det skal nok gå"

1 gang fordi vores drengs hjerterytme dykkede.. Og 3 gang fordi jeg var ved at føde i vores stue/i ambulancen

Ville aldrig være ham foruden! og jeg glæder mig til næste gang

Anmeld

22. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min kærste var totalt cool begge gange! Første gang fik jeg aks, og der sad han bare lige så stille og nussede mig på panden, mens vi snakkede/ jokkede. Da thea var kommet ud gik han med hende og tog billeder, klippede resten af navlesnoren. 

Her anden gang sad han og skrev fødselsberetning, med klokkeslet osv, holdte brækpose, sørgede for kolde/ varme klude, drikkevarer og ellers så sad han og læste lidt avis. Da alberte kom ud, tror han nok han klippede navlesnoren, men han ka faktisk ik helt huske det. 

Her var der ingen der græd, vi syntes vist nærmer at vi bare var pisse seje!! Vh stine

Anmeld

22. marts 2013

Frk. Himmelblå

1990h skriver:

Han var bange og overvældet under fødslen. Det var en heftig og lang fødsel. Men det gik godt, og hun blev lagt på mit bryst..

O da han efter lidt tid fik lov at få vores datter i sine arme græd han. Af den reneste lykke. Det smukkeste øjeblik i mit liv, tror jeg. 

Suk...

Anmeld

22. marts 2013

Clisolka

1990h skriver:

Min kæreste var en rigtig stor hjælp under hele fødslen. Han hjalp mig med at give mig insulin pga. min sukkersyge, holdte øje med mine blodsukkertal osv. Da jeg skulle presse hjalp han også med at holde mine ben og pressede med, heppede osv. 

Fødslen endte dog 15 timer senere med et akut kejsersnit. Han var den første til at holde Isabella, da jeg var meget bedøvet - der var ikke meget liv i mig  Det første billede der er taget af ham og Isabella blev taget på fødestuen 5 min efter hun blev taget ud af mig - han sidder med tårer i øjnene 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.