Lilje82 skriver:
Tak, fondant er ødelagt flere steder på siden og på den ene også på toppen, men det fik jeg dækket med pyntet.
Fondanten ville ikke slippe mine udstikker, da jeg skulle lave teksten lige meget, hvad jeg gjorde.
Næste gang du skal udstikke bogstaver kan du prøve et af følgende....
1. Når du har rullet fondanten ud, så lad den ligge lidt. ikke så den bliver helt stiv, bare til den er en anelse tør.
Og dyp i øvrigt din udstikker i flormelis/maizena, hver gang du skakl trykke noget ud.
2. Prøv at rulle fondanten ud, og så liiiiige rulle den fast på lidt smør eller lignende, på komfurets glasplade, og stik bogstaverne ud der på. Bogstaverne vil blive siddende i smøret, på pladen, i stedet for på udstikkeren, og så kan du lige snuppe dem med en tynd spatel eller lignende 
3. Få fat i en ganske lille bitte pensel, og skub forsigtigt bogstaverne ud - fra bagsiden så vidt muligt.
4. Brug gumpaste i stedet for fondant, eller 50/50 - det fungerer glimrende, og er lige så spiseligt som ren fondant. (evt. kan du blande tylose i din fondant, i stedet for at bruge gumpaste, men jeg synes bedst om gumpaste).
Anmeld