Til jer med øre-børn :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2013

BetonSlotsPrinsesserne

LSM skriver:

Hvordan blev det opdaget?

Jeg har nemlig en mistanke om, at min søn på 8 måneder har væske i ørerne hvertfald det højre, han har gennem længere tid sat hovedet på skrå og kløet højre øre på skulderen, han er nu også begyndt at tage sig til øret en gang i mellem.

Og nu er han begyndt at sove rigtig dårligt både dag og nat og er generelt mere pylret end han plejer

om dagen sover han ikke meget mere end 30 minutter, om natten kan han dog sove 2 timer i streg men er meget ulykkelig når han vågner. Da han vågnede ved 3 tiden i nat kunne jeg slet ikke få ham til at sove igen før kl. 05.30

Tænker i det kan være væske i ørerne?

Han har ingen feber og har aldrig haft mellemøresbetændelse

Sorry det blev så langt, håber nogle vil komme med lidt svar

Astrid fik 3x mellemøresbetændelse indenfor meget kort tid ...
Sådan blev det opdaget... Havde dog forberedt mig på et muligt ørebarn , da jeg selv er det , og døjer meget med væske / tryk ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

LSM

Tulle28 skriver:

Det kan godt lyde som væske på ørerne synes jeg. Min datter sov fint om dagen, men græd og græd og græd hver aften og nat. Det begyndte da hun var omkring 6 mdr og hun fik lagt dræn da hun var 10 mdr.

Husk at tage direkte til en ørelæge og ikke den alment praktiserende - sidstnævnte har som oftest ikke det fornødne udstyr til at måle tryk osv. i ørerne.

Okay så hun havde ikke gentagne MØB som man ellers ofte ser ved væske på ørerne?

Jeg må få fat i en ørelæge mandag og håbe han/hun lige vil kigge på ham

Anmeld

22. marts 2013

LSM

Jibbe skriver:

Toke havde mellemørebetændelse og fandt først ud af det da trommehinden sprang. Det havde han så lige 4 gange på 6 uger. Han var knap 7 mdr da det startede og 2 dage efter han blev 8 mdr lagde ørelægen dræn. Han havde voldsomt meget væske på det øre hvor trommehinden ikke sprang og der hev han i øret og tog sig til det.
Så kom til ørelægen og få ham tjekket

Tak for svar, ja må nok få ham afsted og få vished

Anmeld

22. marts 2013

Tulle28

LSM skriver:

Okay så hun havde ikke gentagne MØB som man ellers ofte ser ved væske på ørerne?

Jeg må få fat i en ørelæge mandag og håbe han/hun lige vil kigge på ham

Nej det har hun aldrig haft, "kun" væske på ørerne.

Ja gør det, det skader ihvertfald ikke at få dem tjekket.

Anmeld

22. marts 2013

LSM

CAWI skriver:

Min dreng har altid sovet elendigt, så det var ikke det der fik mig til at tænke på væske i ørene.
Han havde længe taget sig til ørene, men lægen og to forskellige SP'er sagde at børn i den alder tager sig tit til ørene.
Til sidst blev jeg træt af deres "sådan er det bare", så jeg ringede til ørelægen. Der var væske på begge øre, og tre uger senere (10mdr gammel) fik han lagt dræn. Han vågner stadig tit om natten, men sover generelt meget bedre, og tager sig nu kun til ørene fordi han er træt.

Tusind tak for svar

Tænker jeg må tage til ørelæge for en sikkerheds skyld, det kan jo ikke skade at få det tjekket

Synes faktisk ofte man høre noget der bliver oversæt fx som i dit tilfælde, skræmmende på en måde, hvorfor siger de ikke bare, få det tjekket hvis du er bekymret i stedet for det andet!?

Anmeld

22. marts 2013

CaWi

LSM skriver:

Tusind tak for svar

Tænker jeg må tage til ørelæge for en sikkerheds skyld, det kan jo ikke skade at få det tjekket

Synes faktisk ofte man høre noget der bliver oversæt fx som i dit tilfælde, skræmmende på en måde, hvorfor siger de ikke bare, få det tjekket hvis du er bekymret i stedet for det andet!?

Nogle gange skal man bare stole på sit instinkt

Anmeld

22. marts 2013

LSM

CAWI skriver:

Nogle gange skal man bare stole på sit instinkt

Lige præcis

Anmeld

24. marts 2013

EmmaKathrine

LSM skriver:

Jeg har nemlig en mistanke om, at min søn på 8 måneder har væske i ørerne hvertfald det højre, han har gennem længere tid sat hovedet på skrå og kløet højre øre på skulderen, han er nu også begyndt at tage sig til øret en gang i mellem.

Og nu er han begyndt at sove rigtig dårligt både dag og nat og er generelt mere pylret end han plejer

om dagen sover han ikke meget mere end 30 minutter, om natten kan han dog sove 2 timer i streg men er meget ulykkelig når han vågner. Da han vågnede ved 3 tiden i nat kunne jeg slet ikke få ham til at sove igen før kl. 05.30

Vi har lige været ramt af 2 omgange MØB. Og var efterfølgende ved ørelæge da han vågnede skrigende op om natten og og tog sig til øret hver gang! 

- der er stadig væske i hans øre, men i så mild grad at de desværre ikke kan gøre noget.. Han vågner stadig skrige op om natten og vil kun sidde op og sove :-(

Anmeld

24. marts 2013

frk andreasen

LSM skriver:

lyder som væske sådan gjorde min dreng osse han havde mellmørsbetændelse fra han var 6 mdr til 14 mdr non stop inden han fik dren.. pyh det var hårdt og forfærdeligt a komme igennem få ham tjekket hos en øre læge ik hos lægen som vi gjorde

knus jasmin,freja og emils mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.