Til jer med øre-børn :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.888 visninger
18 svar
3 synes godt om
22. marts 2013

LSM

Hvordan blev det opdaget?

Jeg har nemlig en mistanke om, at min søn på 8 måneder har væske i ørerne hvertfald det højre, han har gennem længere tid sat hovedet på skrå og kløet højre øre på skulderen, han er nu også begyndt at tage sig til øret en gang i mellem.

Og nu er han begyndt at sove rigtig dårligt både dag og nat og er generelt mere pylret end han plejer

om dagen sover han ikke meget mere end 30 minutter, om natten kan han dog sove 2 timer i streg men er meget ulykkelig når han vågner. Da han vågnede ved 3 tiden i nat kunne jeg slet ikke få ham til at sove igen før kl. 05.30

Tænker i det kan være væske i ørerne?

Han har ingen feber og har aldrig haft mellemøresbetændelse

Sorry det blev så langt, håber nogle vil komme med lidt svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

Janni.

Synes bestemt du skal få ham tjekket ved en ørelæge. Det kræver ikke en henvisning, så det er bare at ringe til dem.

Anmeld

22. marts 2013

lassemor07

LSM skriver:

Hvordan blev det opdaget?

Jeg har nemlig en mistanke om, at min søn på 8 måneder har væske i ørerne hvertfald det højre, han har gennem længere tid sat hovedet på skrå og kløet højre øre på skulderen, han er nu også begyndt at tage sig til øret en gang i mellem.

Og nu er han begyndt at sove rigtig dårligt både dag og nat og er generelt mere pylret end han plejer

om dagen sover han ikke meget mere end 30 minutter, om natten kan han dog sove 2 timer i streg men er meget ulykkelig når han vågner. Da han vågnede ved 3 tiden i nat kunne jeg slet ikke få ham til at sove igen før kl. 05.30

Tænker i det kan være væske i ørerne?

Han har ingen feber og har aldrig haft mellemøresbetændelse

Sorry det blev så langt, håber nogle vil komme med lidt svar

Det blev opdaget da Lasse gang på gang havde møb.
Har heldigvis aldrig været smerte plaget af det men fik høj feber hver gang han fik mød
Min læge blev ved med af afvise af der var væske men gik så til ørelæge uden om lægen og Lasse havde meget væske på begge øre
Syndes da du skal ringe ned til ørelægen og få en tid bare for en sikkerheds skyld for du behøver ikke nogle henvisning fra egen læge mere

Anmeld

22. marts 2013

Koen.

jamen han fik MØB som 6 mdr og efter den omgang sov han ELENDIGT, vågnede hver time men der ligger jo en trygheds fase deromkring 7 mdr så vi troede det var det, men tog alligevel til ørelæge for at få ham tjekket og der fik vi afvide at hans øre var så fyld med væske at lægen var overrasket over han overhovedet kunne høre, dagen efter hans 8 mdrs dag fik han lagt dræn i begge øre

Anmeld

22. marts 2013

LSM

Janni. skriver:

Synes bestemt du skal få ham tjekket ved en ørelæge. Det kræver ikke en henvisning, så det er bare at ringe til dem.

Okay, jeg troede faktisk at det krævede henvisning fra egen læge,

Men tror nu lige jeg ringer til egen læge mandag og ikke andet kan hun vel anbefale mig en

Anmeld

22. marts 2013

LSM

lassemor07 skriver:

Det blev opdaget da Lasse gang på gang havde møb.
Har heldigvis aldrig været smerte plaget af det men fik høj feber hver gang han fik mød
Min læge blev ved med af afvise af der var væske men gik så til ørelæge uden om lægen og Lasse havde meget væske på begge øre
Syndes da du skal ringe ned til ørelægen og få en tid bare for en sikkerheds skyld for du behøver ikke nogle henvisning fra egen læge mere

OKay ja jeg må vidst få ringet til en ørelæge bare for en sikkerheds skyld

Anmeld

22. marts 2013

LSM

Tanja. skriver:

jamen han fik MØB som 6 mdr og efter den omgang sov han ELENDIGT, vågnede hver time men der ligger jo en trygheds fase deromkring 7 mdr så vi troede det var det, men tog alligevel til ørelæge for at få ham tjekket og der fik vi afvide at hans øre var så fyld med væske at lægen var overrasket over han overhovedet kunne høre, dagen efter hans 8 mdrs dag fik han lagt dræn i begge øre

Tak for svar

Anmeld

22. marts 2013

Tulle28

Det kan godt lyde som væske på ørerne synes jeg. Min datter sov fint om dagen, men græd og græd og græd hver aften og nat. Det begyndte da hun var omkring 6 mdr og hun fik lagt dræn da hun var 10 mdr.

Husk at tage direkte til en ørelæge og ikke den alment praktiserende - sidstnævnte har som oftest ikke det fornødne udstyr til at måle tryk osv. i ørerne.

Anmeld

22. marts 2013

Jibbe

Toke havde mellemørebetændelse og fandt først ud af det da trommehinden sprang. Det havde han så lige 4 gange på 6 uger. Han var knap 7 mdr da det startede og 2 dage efter han blev 8 mdr lagde ørelægen dræn. Han havde voldsomt meget væske på det øre hvor trommehinden ikke sprang og der hev han i øret og tog sig til det.
Så kom til ørelægen og få ham tjekket

Anmeld

22. marts 2013

CaWi

Min dreng har altid sovet elendigt, så det var ikke det der fik mig til at tænke på væske i ørene.
Han havde længe taget sig til ørene, men lægen og to forskellige SP'er sagde at børn i den alder tager sig tit til ørene.
Til sidst blev jeg træt af deres "sådan er det bare", så jeg ringede til ørelægen. Der var væske på begge øre, og tre uger senere (10mdr gammel) fik han lagt dræn. Han vågner stadig tit om natten, men sover generelt meget bedre, og tager sig nu kun til ørene fordi han er træt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.