Odder eller Emmaljunga barnevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.769 visninger
20 svar
7 synes godt om
21. marts 2013

lau85

Hej

Jeg kan ikke finde ud af, hvilken barnevogn vi skal vælge. Skal det være en Odder eller Emmaljunga.. 

Hvad har I valgt?
Hvorfor?
Og hvilke erfaringer har I med jeres valgte barnevogn?

Det er mit første barn, så barnevognen skal forhåbentlig bruges til to børn  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

Dorthe1986

lau85 skriver:

Hej

Jeg kan ikke finde ud af, hvilken barnevogn vi skal vælge. Skal det være en Odder eller Emmaljunga.. 

Hvad har I valgt?
Hvorfor?

Jeg har en odder zip på x-dream stel og jeg elsker den! Vi fik den sommeren 2011 og den kører stadig lige så godt og den kan holde til mere end 2 børn i hvert fald

Og så er den fuldt understøttet, dvs, den kan ikke komme til at hænge i stellet, hvilket jeg kan forstå at emmaljunga har en tendens til.

Anmeld

21. marts 2013

Benjamins'mor

Vi har et barn i forvejen, men skal ud og have ny barnevogn.

Og vi er også ret splittet mellem Odder og emmaljunga.

Anmeld

21. marts 2013

lio

Hej, jeg har lidt erfaringmed begge vogne, her er min barnevogns historie:

Vores 1. barn og dermed også 1. vogn vi valgte en Odder ud fra kravene: luftfrie hjul, max. vognlængde osv. (zip på standart stel)

Emmaljunga havde på det tidspunkt ikke et stel jeg brød mig om med luftfrie hjul så derfor vandt odderen.

Jeg var glad for odderen men der var småting som gik mig på, ret kurtigt synes jeg at den synede til at hænge i stellet. Kallechen kan ikke tages ned uden man tager overlærred af og i de ydre mål er den ret smal (vi har vognen i kælder og skal køre den op af en trappe hvor at den var lige smal nok.

Emmaljunga lavede så en model i år som jeg var vild med og solgte efter 3 mdr. min odder og købte en big star supreme. den er bredede så jeg kan komme op af den dumme kælder. Jeg findermange små fordele ved den med alle de "ting" den har/kan men må indrømme at jeg er træt af at: 1. overlærredet kan flyve af når det er vind, knapperne er svage og har været i butikken og få dem spændt 3 gange (har haft den siden okt ca) og i butikken kender de udmærket til problemet så det er ikke bare min vogn. ud over det har jeg de luftfie hjul som jg er glad for men bremsen er ikke optimal, den åbner ikke og bremser så let da den ikke tager fat.

hvis jeg nu skulle købe en vogn ville jeg være MEGET  tvivl så skriv dine "krav/ønsker" til en vogn ned og se på hvilken en der opfylder de vigtigeste eller de fleste.

undslyd hvis det var langt og rodet men min søn kvavler rundt på mig og distraherer, spørg endelig hvis der er noget du ikke fik med.

VH Bianca

Anmeld

21. marts 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi havde en Emmajunga og blev brugt til 2 børn. Der var ALDRIG noget galt med den. Den var super fin og har holdt så godt. Jeg har lige solgt den. Det eneste jeg savnede var, at der var punkterfri-dæk på, men det kan man vist få nu.

Anmeld

21. marts 2013

nielsen80

Tror faktisk begge mærker laver rigtige gode holdbare vogne.

Jeg har en odder zip på x-dream stel - vi valgte den fordi, det var den der nemmest kunne pakkes sammen og være i min meget lille bil. At man så nu har lyst til at købe bil efter, hvorvidt en barnevogn kan være i bagagenrummet uden at slå noget sammen, er en anden sag

Hvis jeg skulle købe igen, ville jeg dog vælge punkterfrie dæk - vi bøvler en del med specielt det ene dæk.

Anmeld

21. marts 2013

BetonSlotsPrinsesserne

lau85 skriver:

Hej

Hvad har I valgt?
Hvorfor?

Jeg vil til hver en tid vælge Odder , .... Personligt synes jeg at det er en god og holdbar vogn , hvor imod jeg har indtrykket af at Emmaljunga kun er knap så holebar..
Emmaljunga har jeg derfor indtrykke af at den er go til et barn , da de hænger i kassen derefter...
Odderognen holder bare , igen og igen og igen..

Har selv en Odder , og det er vel og mærket den jeg selv lå i forvsnart 23 år siden .. Så der har nu lagt 5 børn i den, og den frem står som næsten ny.. Der er self slid på den men rigtig pæn...

Anmeld

21. marts 2013

lucas<3

Jeg skal aldrig ha en emmajunge.

jeg er til Odder  

har selv en odder zip. Og den er jeg rigtig glad for. 

jeg synes emmaen den er meget løs i stellet. 

Anmeld

21. marts 2013

L&V

lau85 skriver:

Hej

Hvad har I valgt?
Hvorfor?

Vi har købt en odder.. Flere af vores venner der har emaljunga fortryder kraftigt..

Også syntes jeg bare odder er det mere elegant og opfylder vores krav så kom fuld understøttelse af bunden

Anmeld

21. marts 2013

MorDk

Har kun erfaringer med Emmaljunga! Har til gengæld INTET dårligt at sige om dem!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.