MortilElias2010 skriver:
Jeg har hele tiden gjort således at hvis Elias er fuldt optaget af en leg, så siger jeg til ham noget i stil med; Mor kommer om 10-30 min eller lignende. Og så har han (selvom konceptet tid ikke er relevant) men så ved han at når jeg kommer så er det blevet put-tid. Der er ikke noget værre end at blive forstyrret midt i noget der optager een - det ved vi fra os selv - det narrative begær der bliver forstyrret midt i en film eller henved slutningen.. og man ikke får resten med. Herhjemme skaber det ikke bøvl og tænders gnislen og det er vi som forældre utroligt glade for. Vi vil hellere sikre os at vores søn går glad i seng, så han får gode drømme og en god søvn
Så hvis I er så 'stramme' i jeres tidsplan, så sig til hende at du eller far kommer om en halv time når kl. er 18.30 og så har I en aftale og så fortæl hvad der så videre skal ske, lade hende tage et ske legetøj med i seng eller flere. Hendes yndlings og lad hende falde i søvn med dem. Måske leger hun med dem i et stykke tid, måske er det nok bare lige at have dem med. Herhjemme har det ikke voldt problemer, nok nærmere bare en virkelig god afslutning på aftenen. Ja er faktisk virkelig virkelig virkelig glad for at det er det der herhjemme viser sig at virke og han er 3 år idag. Han overholder sine aftaler med os og vi sikrer os at vores aftaler holder med ham. Ingen bliver svigtet.

Vi siger altid når der er et kvarter og når der er 5 min til at hun skal i seng, men det bliver hun ikke mindre sur over.
Hun vil ikke have legetøj med i sengen, hun bliver altid spurgt
Det er ikke som sådan et problem, var mere nysgerrig på hvad andre oplever. Hun bliver nemlig kun sur i stuen og mens vi så læser en bog og synger sange, falder hun ned og bliver lagt når humøret er i top igen
Anmeld