Når barnet skal puttes, men er midt i en leg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.279 visninger
14 svar
7 synes godt om
19. marts 2013

Laulund87

Hvad gør I så?

Her er vi meget strikse med at hun skal i seng kl 18.45 sharp. Hvis hun er midt i en leg bliver hun selvfølgelig sur, men vi stopper den alligevel for hvis hun får lov til at lege lidt længere, bliver hun ikke nem at putte.

Synes egentlig det er lidt synd, men hellere 3 min hvor hun er sur, end 1 time hvor hun er umulig fordi vi ikke er præcise. Det er utroligt hvad 5 min senere i seng kan gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

Frk.S

Her er vi ikke så strikse med det. Men Freja er også som regel rigtig nem at putte - håber det bliver ved.

Så jeg kan godt finde på at give hende lidt tid hvis hun lige hygger.

Anmeld

19. marts 2013

katrine26

Her er vi også rimelige strikse med senge tid, men vi siger altid til ham om 5 min skal vi rydde op og i seng så han ikke bare bliver hevet ud af legen. Katrine26. 

Anmeld

19. marts 2013

Laulund87

katrine26 skriver:

Her er vi også rimelige strikse med senge tid, men vi siger altid til ham om 5 min skal vi rydde op og i seng så han ikke bare bliver hevet ud af legen. Katrine26. 

Nå ja skulle måske også nævne at vi lige "advarer" hende nogle gange inden hehe. Siger at hun skal i seng om et kvarter og ja også 5 min før

Anmeld

19. marts 2013

Laulund87

Frk.S skriver:

Her er vi ikke så strikse med det. Men Freja er også som regel rigtig nem at putte - håber det bliver ved.

Så jeg kan godt finde på at give hende lidt tid hvis hun lige hygger.

Maria har også altid være det nemmeste barn at putte, men hun bliver ældre og mere temperamentsfuld = sin egen mening

Men at hun lige brokker sig inden, er også til at leve med

Anmeld

19. marts 2013

Svenne

Vi har sammen problem - og det er ikke kun, når han skal i seng om aftenen. Det er også om morgenen, når vi skal af sted. Vi afleverer først 8.30 ca., så det kan ikke undgås, at han er midt i en leg.

Men vi forbereder ham. Siger ca. ti min. før han skal i seng, at nu er det snart ved at være sengetid, men at han gerne må lege lidt længere. Og så "nu får du lige lov til at gøre det der færdigt og så går vi ind i seng".

Nu er han lige startet i børnehave her d. 1. og sikken forskel! Nu går han næsten frivilligt med ind til sengen om aftenen, selvom han altid har været utrolig svær at putte.
Nu ender aftenen så også tit med, at efter mad og bad ligger vi alle tre inde i sengen og råhygger (godt nok ofte med lidt Ipad må jeg indrømme). Man kan bare mærke, hvordan han fuldstændig "falder ned" i tempo og stor-nyder at have mor og far på hver side af sig og fuld opmærksomhed
Så aftaler vi (når kl. er 19.15) en film mere (et klip på Youtube) og så er det i seng. Så slukker han faktisk selv for den.

Anmeld

19. marts 2013

Laulund87

Svenne skriver:

Vi har sammen problem - og det er ikke kun, når han skal i seng om aftenen. Det er også om morgenen, når vi skal af sted. Vi afleverer først 8.30 ca., så det kan ikke undgås, at han er midt i en leg.

Men vi forbereder ham. Siger ca. ti min. før han skal i seng, at nu er det snart ved at være sengetid, men at han gerne må lege lidt længere. Og så "nu får du lige lov til at gøre det der færdigt og så går vi ind i seng".

Nu er han lige startet i børnehave her d. 1. og sikken forskel! Nu går han næsten frivilligt med ind til sengen om aftenen, selvom han altid har været utrolig svær at putte.
Nu ender aftenen så også tit med, at efter mad og bad ligger vi alle tre inde i sengen og råhygger (godt nok ofte med lidt Ipad må jeg indrømme). Man kan bare mærke, hvordan han fuldstændig "falder ned" i tempo og stor-nyder at have mor og far på hver side af sig og fuld opmærksomhed
Så aftaler vi (når kl. er 19.15) en film mere (et klip på Youtube) og så er det i seng. Så slukker han faktisk selv for den.

Det var da en dejlig måde at koble af på

Her plejer vi egentlig at sidde og se tegnefilm sammen, men hun er begyndt at lege i stedet for og så er det at hun bliver lidt sur. Når hun ser tegnefilm ved hun jo at når en bestemt tegnefilm på Disney Channel er slut, er det sengetid

Hun har gået i børnehave 3 måneder og hun er også helt færdig når vi har spist aftensmad. Hun sover også nærmest med det samme hun er puttet, men hun skal lige nå at hidse sig op inden

Anmeld

19. marts 2013

Koen.

her "advare" jeg hende først 20 min, så 10 min og 5 min før skal der ryddes op, hvilket vi gør sammen og så er det aldrig noget problem da hun på den måde får afsluttet sin leg ved at vi sammen pakker det væk men altså her er jeg ikke striks med sengetid, hvilket os er umuligt, for nogle dage sover hun til middag og er først putteklar kl 20 og andre ikke og de dage er hun putteklar 18.30

Anmeld

19. marts 2013

Laulund87

Tanja. skriver:

her "advare" jeg hende først 20 min, så 10 min og 5 min før skal der ryddes op, hvilket vi gør sammen og så er det aldrig noget problem da hun på den måde får afsluttet sin leg ved at vi sammen pakker det væk men altså her er jeg ikke striks med sengetid, hvilket os er umuligt, for nogle dage sover hun til middag og er først putteklar kl 20 og andre ikke og de dage er hun putteklar 18.30

Jeg advarer også, men det har hun pænt meget glemt når jeg siger at det er sengetid

Der er også enkelte dage hvor hun falder i søvn i klapvognen og så skal hun lidt senere i seng, men det sker sjældent..

Anmeld

19. marts 2013

Ciss

Her kan de ikke klokken endnu, så det er uanset os, som styrer det. De kommer ikke seng på minuttet, men vi varierer det lidt efter, hvordan deres form er. Er de udslidte efter børnehaven, så kommer de tidligere i seng, end hvis de har haft en rolig dag og har lidt overskud.

Det kan svinge med op til en halv time hver vej. - og så har det selvsagt lidt at sige, hvornår vi må du af døren næste dag.

Men uanset tidspunkt, så er de jo i gang med leg. Hos os får de et 10 min varsel, og så et varsel 3-5 min før. Derefter plejer der ikke at være de store problemer med at få dem til at gå du på badet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.