Smide bleen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.185 visninger
14 svar
1 synes godt om
19. marts 2013

Anonym trådstarter

Har I oplevet at dagplejer var ikke særlig samarbejdsvillig når Jeres tumlig skulle smide bleen? Pga. alle de uheld der følger med i starten på gulvtæpper, madrasser i barnevognen...

Hvordan har I taklet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har I oplevet at dagplejer var ikke særlig samarbejdsvillig når Jeres tumlig skulle smide bleen? Pga. alle de uheld der følger med i starten på gulvtæpper, madrasser i barnevognen...

Hvordan har I taklet det?

Jamen, det er kun godt for Jer

Anmeld

19. marts 2013

Nemesis

Anonym skriver:

Jamen, det er kun godt for Jer

forstår ikke ??

Men nej har ikke oplevet nogle problemer overhovedet..men mine har også været i vs.

Her startede de ud med en soveble og da den havde været tør 5 dage i træk blev den fjernet.

Måske det også er en mulighed hos jer?? børnene bliver bare mere trætte og sover mere tungt efter leg med andre.

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

forstår ikke ??

Men nej har ikke oplevet nogle problemer overhovedet..men mine har også været i vs.

Her startede de ud med en soveble og da den havde været tør 5 dage i træk blev den fjernet.

Måske det også er en mulighed hos jer?? børnene bliver bare mere trætte og sover mere tungt efter leg med andre.

Uheld på madrassen eller på gulvtæppet i hos en dagplejer, kan være træls i forhold til rengøring. I vs er linoleum, på gulvet, så ikke så stor problem.

Anmeld

19. marts 2013

K&S

Anonym skriver:

Uheld på madrassen eller på gulvtæppet i hos en dagplejer, kan være træls i forhold til rengøring. I vs er linoleum, på gulvet, så ikke så stor problem.

Hvis man synes, det er træls med uheld på gulvtæpper som DP, skulle man måske ikke have gulvtæpper?!? 

Anmeld

19. marts 2013

K&S

Anonym skriver:

Og en madras er vel en madras? 

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

Hvis man synes, det er træls med uheld på gulvtæpper som DP, skulle man måske ikke have gulvtæpper?!? 

Legetæpper.

Børn kommer jo i hele huset, så skal hele huset vær i gulvklinker?

Madrassen og gulvtæppet kan ikke når at blive tør til dagen efter.

I legestuen er masser af madrasser og gulvtæppe væg til væg.

Trægulvet kan hellere ikke tåle at være tisset på.

Forestil dig lugten.

Anmeld

19. marts 2013

K&S

Anonym skriver:

Legetæpper.

Børn kommer jo i hele huset, så skal hele huset vær i gulvklinker?

Madrassen og gulvtæppet kan ikke når at blive tør til dagen efter.

I legestuen er masser af madrasser og gulvtæppe væg til væg.

Trægulvet kan hellere ikke tåle at være tisset på.

Forestil dig lugten.

Så du mener ikke, at DP skal samarbejde med forældrene om at gøre barnet blefri, hvis det viser tegn på at være klar?

En DP kan også have ekstra madrasser, dyner, sengetøj - hvis det ikke kan nå at tørre natten over.

Jeg forstår ikke, hvorfor der er væg til væg tæpper i legestuer, instititutioner m.m., det er i hvert fald ikke særlig hygiejnisk 

Det er også tilladt at tørre tisset op fra gulvet, det behøver jo ikke ligge i længere tid.

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

Så du mener ikke, at DP skal samarbejde med forældrene om at gøre barnet blefri, hvis det viser tegn på at være klar?

En DP kan også have ekstra madrasser, dyner, sengetøj - hvis det ikke kan nå at tørre natten over.

Jeg forstår ikke, hvorfor der er væg til væg tæpper i legestuer, instititutioner m.m., det er i hvert fald ikke særlig hygiejnisk 

Det er også tilladt at tørre tisset op fra gulvet, det behøver jo ikke ligge i længere tid.

Ja til samarbejde.

Barnet skal tilbydes sidde på potten eller WC, men barnet skal have bleen på indtil det går super godt. I dagplejen og vuggestuen.

Skal tumlerummet i vuggestuen / legestuen lukkes af?

Der er masser af madrasser til tumle.

Hvornår skal dagplejer eller personale i vuggestuen vaske disse madrasser?

Anmeld

19. marts 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Ja til samarbejde.

Barnet skal tilbydes sidde på potten eller WC, men barnet skal have bleen på indtil det går super godt.

Det er mærkeligt at der er gulvtæpper i legestuer, men der er masser af madrasser til tumle.

Hvornår skal dagplejer vaske disse madrasser?

Det tog mig lidt lang tid at fange den, men du er dagplejeren, der mener at nogle børn får bleen for tidligt af på bekostning af dagplejens interiør. Korrekt?

Den ikke særlig store erfaring jeg har med børn der kvitter bleen, har været at der kun behøver være ganske få uheld, og det mener jeg bør kunne accepteres af institutionen (børnehave i vores tilfælde).

Måske kunne man lægge et tisselagen mellem tumlemadras og dække i en kort periode, og sørge for at have klude i nærheden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.