glukosebelastningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg har fået foretaget en glukosebelastningstest forleden - havde et blodsukker på 4,5 fastende (hvilket efter sigende skulle være godt) ringede svar på prøven i går og fik afvide at mit blodsukker efter de 2 timer var målt til 6,5 - det er jo 2,0 over mit fastende blodsukker.

Er det godt eller skidt?

Så har du ikke sukkersyge - mit måtte ikke være 8.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

PernilleogLouis

PT skriver:

Mit var også 2.0 over det fastende mål.

Det startede på 2,5 og sluttede på 4 eller 4,5, og det var nogle super tal

Jeg er næsten helt sikker på de tal, men det er 1,5 år siden, og graviditets - plus ammehjerne kan have en indflydelse på min hukommelse

Et normalt blodsukker er ml 4-7 så 2,5 er meget lavt - jeg får det som regel dårligt hvis det er under 3,2 så tror ikke tallene er helt rigtige

Anmeld

19. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
PernilleogLouis skriver:

Et normalt blodsukker er ml 4-7 så 2,5 er meget lavt - jeg får det som regel dårligt hvis det er under 3,2 så tror ikke tallene er helt rigtige

Haha jeg har da husket helt forkert så
Jeg var overbevist om, det ar mine tal. Jamen så vil jeg trække mig fra debatten, når nu min ammehjerne er blevet til en ost

Anmeld

19. marts 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg har fået foretaget en glukosebelastningstest forleden - havde et blodsukker på 4,5 fastende (hvilket efter sigende skulle være godt) ringede svar på prøven i går og fik afvide at mit blodsukker efter de 2 timer var målt til 6,5 - det er jo 2,0 over mit fastende blodsukker.

Er det godt eller skidt?

Det er et flot tal!!! Jeg tager mit blodsukker hver dag 7 gange i fingrene/håndfladen fordi jeg har sukkersyge, så jeg kender tallene ret godt  For 3 år siden fik jeg besked på at det skulle ligge under 8 (for gravide) og mit lå på 8,6, og jeg havde dermed fået graviditetsbetinget sukkersyge 

Anmeld

19. marts 2013

PernilleogLouis

PT skriver:

Haha jeg har da husket helt forkert så
Jeg var overbevist om, det ar mine tal. Jamen så vil jeg trække mig fra debatten, når nu min ammehjerne er blevet til en ost

Man Kan jo ik huske det hele

Anmeld

27. marts 2013

gravid1gang

jeg skal til glykose belastning hvordan foregår sådan en

Anmeld

28. marts 2013

LMX

Babymor2010 skriver:

Det er et flot tal!!! Jeg tager mit blodsukker hver dag 7 gange i fingrene/håndfladen fordi jeg har sukkersyge, så jeg kender tallene ret godt  For 3 år siden fik jeg besked på at det skulle ligge under 8 (for gravide) og mit lå på 8,6, og jeg havde dermed fået graviditetsbetinget sukkersyge 

Man har ikke graviditetsbetinget sukkersyge fordi tallet et par gange kommer over 8?

Jeg skulle måle 7 gange om dagen og det var tit over 8 og indimellem helt oppe på over 15 hvis jeg havde været slem og spist kage f.eks. Men lægerne mente ikke jeg skulle sættes igang med insulin.

Er det hvis det er over 8 fastende eller hvad?

Anmeld

28. marts 2013

LMX

gravid1gang skriver:

jeg skal til glykose belastning hvordan foregår sådan en

Du får målt blodsukker og så skal du drikke et glas sukkervand. Herefter får du løbende målt blodsukker henover en del timer så man ser om tallet udvikler sig som det bør...

Anmeld

28. marts 2013

Clisolka

LMX skriver:

Man har ikke graviditetsbetinget sukkersyge fordi tallet et par gange kommer over 8?

Jeg skulle måle 7 gange om dagen og det var tit over 8 og indimellem helt oppe på over 15 hvis jeg havde været slem og spist kage f.eks. Men lægerne mente ikke jeg skulle sættes igang med insulin.

Er det hvis det er over 8 fastende eller hvad?

Mit tal var på 8,6 fastende og BUM, så fik jeg diagnosen graviditetsbetinget sukkersyge...  De sidste 3 uger af graviditeten svingede det mellem 6-8, jeg har aldrig været højere oppe og jeg fik insulin. 

Denne gang er jeg sat på insulin til natten fordi mine tal er så pæne, men jeg bliver behandlet som en type 1  Min sladreprøve ligger lige omkring de 6, og mine blodsukkertal svinger mellem 4-6 - det er meget sjældent de når op over 8-9, jo, hvis jeg har syndet 

Anmeld

28. marts 2013

LMX

Babymor2010 skriver:

Mit tal var på 8,6 fastende og BUM, så fik jeg diagnosen graviditetsbetinget sukkersyge...  De sidste 3 uger af graviditeten svingede det mellem 6-8, jeg har aldrig været højere oppe og jeg fik insulin. 

Denne gang er jeg sat på insulin til natten fordi mine tal er så pæne, men jeg bliver behandlet som en type 1  Min sladreprøve ligger lige omkring de 6, og mine blodsukkertal svinger mellem 4-6 - det er meget sjældent de når op over 8-9, jo, hvis jeg har syndet 

Aaah sådan.. Mit har aldrig været over 5 fastende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.