glukosebelastningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.706 visninger
19 svar
0 synes godt om
19. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg har fået foretaget en glukosebelastningstest forleden - havde et blodsukker på 4,5 fastende (hvilket efter sigende skulle være godt) ringede svar på prøven i går og fik afvide at mit blodsukker efter de 2 timer var målt til 6,5 - det er jo 2,0 over mit fastende blodsukker.

Er det godt eller skidt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Jeg har fået foretaget en glukosebelastningstest forleden - havde et blodsukker på 4,5 fastende (hvilket efter sigende skulle være godt) ringede svar på prøven i går og fik afvide at mit blodsukker efter de 2 timer var målt til 6,5 - det er jo 2,0 over mit fastende blodsukker.

Er det godt eller skidt?

6,5 er rigtig fint..

Anmeld

19. marts 2013

simone_jacobsen

Anonym skriver:

Er det godt eller skidt?

Det er rigtig flot!! Begge gange jeg fik foretaget glukose var mine tal højere. Men snakkede med sygehuset om det, og der foretager sig intet så længe det ikke er over 9.0

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

6,5 er rigtig fint..

fik bare af vide på sygehuset at den helst skulle ligge så tæt på det fastende tal som muligt og det gør den jo ikke?

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

simone_jacobsen skriver:

Det er rigtig flot!! Begge gange jeg fik foretaget glukose var mine tal højere. Men snakkede med sygehuset om det, og der foretager sig intet så længe det ikke er over 9.0

okay sygehuset sagde til mig at den skulle ligge så tæt på det fastende tal som muligt og 2,0 over er jo ikke tæt på.

HVad målte dit fastende blodsukker ift blodsukkeret efterfølgende?

Anmeld

19. marts 2013

LilleChelle

Jeg fik ikke målt blodsukkeret før sukkervandet. 

Men mit var 5 og 5,5 i hhv. venstre og højre finger. 

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Jeg fik ikke målt blodsukkeret før sukkervandet. 

Men mit var 5 og 5,5 i hhv. venstre og højre finger. 

fik du ikke taget en blodprøve?

Anmeld

19. marts 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

fik du ikke taget en blodprøve?

Nej, kun et stik i hver pegefinger og derved målt blodsukkeret. (Egentlig skulle de tages i øret, men jeg er bange for nåle - derfor blev det i fingrene). 

Anmeld

19. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mit var også 2.0 over det fastende mål.

Det startede på 2,5 og sluttede på 4 eller 4,5, og det var nogle super tal

Jeg er næsten helt sikker på de tal, men det er 1,5 år siden, og graviditets - plus ammehjerne kan have en indflydelse på min hukommelse

Anmeld

19. marts 2013

k&k&k&k

Anonym skriver:

Er det godt eller skidt?

Dit blodsukker er RIGTIGT fint! Og jeg ved hvad jeg taler om

Med 2 graviditeter bag mig og 2 x glukosebelastning i hver graviditet + en mor der dagligt måler sit sukker (diabetis type1) mindst 10 gange, så har jeg en del erfaring med den slags

Så ingen grund til bekymring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.