Han - eller hunkat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Gigl skriver:

Jeg havde sådan lidt opfattet at hankatte tit ville være mere selskabelige, og hunkatte have en tendens til at være mere selvstændige. Derfor købte vi en hankat (det samme gjorde min mor på det tidspunkt) .. det viser sig så senere at vores er en hun! Og det kunne ejerne nok ikke se da hun er langhåret.. 

Det sjove er at vores hunmis er meget mere selskabelig end min mors hankat  

Tror også det handler en del om racen. Vores er halv Maine coon som skulle være meget familieglade katte. Vi er meget glade for hende. Også selvom det var en tand dyrere at få hende steriliseret end det havde været at få hende kastreret 

Tak for svar.

Jeg har ikke tænkt mig at købe en racekat men blot en alm huskat, hvis der er noget, der hedder det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2013

DitteFisk

PT skriver:

Tak for svar.

Jeg har ikke tænkt mig at købe en racekat men blot en alm huskat, hvis der er noget, der hedder det

Ja det er der, vores er også kun halv.. resten er huskat i hende 

Anmeld

19. marts 2013

Nessie

Jeg har altid haft hankatte, men nu har vi af uransagelige årsager 2 hunkatte

Der er ikke den store forskel på dem, det kommer helt an på kattens personlighed.

Den ene kat vi har nu er meget reserveret, hvor den anden hopper på skødet af folk så snart de sætter sig.

Og sådan nogle hankatte har jeg også haft.

De sidste 3 katte vi har haft er hentet på et internat. Den ene var en killing (levede desværre ikke så længe), og de har alle været neutraliseret ved afhentning.
Så det er meget billigere end at få en "gårdkat", og selv skulle ud og få den øremærket og neutraliseret

Anmeld

19. marts 2013

LMX

Jeg har godt nok aldrig haft en 3mdrs killing som vejede 2kg og jeg har haft MANGE killinger i min tid. 

Der er meget forskel på sind men jeg synes alligevel at min erfaring siger at kastrerede hankatte er mere kælne og selskabelige..

Jeg håber I finder en kat som I bliver glade for.

Anmeld

19. marts 2013

Faith

Vi har haft begge dele. Synes ikke umiddelbart der er nogen forskel når de er neutraliserede.

Anmeld

19. marts 2013

MHB

LMX skriver:

Jeg har godt nok aldrig haft en 3mdrs killing som vejede 2kg og jeg har haft MANGE killinger i min tid. 

Der er meget forskel på sind men jeg synes alligevel at min erfaring siger at kastrerede hankatte er mere kælne og selskabelige..

Du har naturligvis ret, jeg blander tingene sammen, men det laver ikke om på at langt de fleste dyrelæger kan neutralisere 12 ugers killinger uden problemer. 

Og hvis man køber en killing fra en opdrætter (tavlekat), eller et internat vil de næsten altid være neutraliserede når man overtager killingen! Og de er jo min. 3 måneder på overtagelsestidspunktet. 

Til TS: Det kan i øvrigt godt betale sig at kigge på killinger fra internatterne/kattehjemmene. Ofte kan du få en vaccineret og neutraliseret killing for mellem 650 og 1000 kr og så billigt er der ikke mange dyrelægerne der kan neutralisere og vaccinere. 

Anmeld

19. marts 2013

Fenja09

PT skriver:

Vi skal have kat her til foråret, når vi er flyttet.
Den skal være delvis udekat dvs kunne løbe ind og ud i haven, som det passer den.

Men ville I vælge en hankat, som skulle kastreres, så snart dette var muligt eller en hunkat, som skulle sterilliseres, når dette er muligt?

På forhånd tak for hjælpen

I skal vælge efter kattens personlighed og ikke køn. Når katten bliver neutraliseret sker der en ændring i dens almindelige adfærd og man kan derfor ikke sige at den er på en bestemt måde - alle katte er forskellige uanset køn.

Jeg har en af hvert køn og de er meget forskellige om det skyldes køn ved jeg ikke - men de er i hvert fald begge meget skønne, sociale og nemme katte. Men skulle jeg vælge en kat ( på ny) så ville jeg vælge en hankat, MEN kun udfra at jeg elsker store katte og hankatte bliver størst.

Hvis i vil vil "sikre" jer lidt mht. sind og adfærd skal i begynde at kigge efter racer som vil passe til jeres personlighed. Det er sværere at gøre med en huskat.

/Fenja

Anmeld

19. marts 2013

LMX

MHB skriver:

Du har naturligvis ret, jeg blander tingene sammen, men det laver ikke om på at langt de fleste dyrelæger kan neutralisere 12 ugers killinger uden problemer. 

Og hvis man køber en killing fra en opdrætter (tavlekat), eller et internat vil de næsten altid være neutraliserede når man overtager killingen! Og de er jo min. 3 måneder på overtagelsestidspunktet. 

Til TS: Det kan i øvrigt godt betale sig at kigge på killinger fra internatterne/kattehjemmene. Ofte kan du få en vaccineret og neutraliseret killing for mellem 650 og 1000 kr og så billigt er der ikke mange dyrelægerne der kan neutralisere og vaccinere. 

Alt i orden.. Her sker det også tit at jeg roder rundt i tingene. Tihi. Ammehjerne du ved..

Min dyrlæge sagde dog altid. Linda vent nu med at bruge penge på neutralisering til missen er 2 år. Før kan du ikke være sikker på at den bliver boende hos jer.

Men der er jo altid rigtig mange meninger om alting

Idéen med at købe på internat er skide god. Der er så mange katte der har brug for et godt hjem. Folk avler uden omtanke nogen gange..

Anmeld

19. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nessie skriver:

Jeg har altid haft hankatte, men nu har vi af uransagelige årsager 2 hunkatte

Der er ikke den store forskel på dem, det kommer helt an på kattens personlighed.

Den ene kat vi har nu er meget reserveret, hvor den anden hopper på skødet af folk så snart de sætter sig.

Og sådan nogle hankatte har jeg også haft.

De sidste 3 katte vi har haft er hentet på et internat. Den ene var en killing (levede desværre ikke så længe), og de har alle været neutraliseret ved afhentning.
Så det er meget billigere end at få en "gårdkat", og selv skulle ud og få den øremærket og neutraliseret

Rigtig god ide at hente en på et internat. Det må jeg lige se på. Så kan man også redde en killing fra døden = win win

Anmeld

19. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
LMX skriver:

Tak

Jeg vil gerne have en kælen kat, som også er børnevenlig. Må tilbringe lidt tid med potentielle katte, før vi bestemmer os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.