Han - eller hunkat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.150 visninger
27 svar
21 synes godt om
18. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Vi skal have kat her til foråret, når vi er flyttet.
Den skal være delvis udekat dvs kunne løbe ind og ud i haven, som det passer den.

Men ville I vælge en hankat, som skulle kastreres, så snart dette var muligt eller en hunkat, som skulle sterilliseres, når dette er muligt?

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2013

modesty

PT skriver:

Vi skal have kat her til foråret, når vi er flyttet.
Den skal være delvis udekat dvs kunne løbe ind og ud i haven, som det passer den.

Men ville I vælge en hankat, som skulle kastreres, så snart dette var muligt eller en hunkat, som skulle sterilliseres, når dette er muligt?

På forhånd tak for hjælpen

Brug noget tid med killingen inden du vælger at købe den. Mærk om den er tillidsfuld og har et godt sind. Det er vigtigere end hvilket køn den har.

Anmeld

18. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
modesty skriver:

Brug noget tid med killingen inden du vælger at købe den. Mærk om den er tillidsfuld og har et godt sind. Det er vigtigere end hvilket køn den har.

Jeg har ikke haft kat, siden jeg boede hjemme for 13 siden, så jeg tænkte bare, om der evt var forskel på, om det var det ene eller andet køn

Men ja, det bliver ikke den første den bedste kat, vi skal have. Den skal passe til os som familie

Anmeld

18. marts 2013

MHB

Jeg mener også i skal vælge den killing/kat hvis sind passer jer bedst og så er kønnet sekundært. Desuden kan man neutraliserer en killing allerede fra den er ca. 3 måneder så i kan neutralisere den så snart i modtager den, eller modtage den med alle vacciner, chip, øremærke samt neutalisering hvis dem der har killingen tilbyder det, det er ofte billigere for killingens ejer at ordne alle killinger på en gang end hvis i skal afsted med en killing..

Anmeld

18. marts 2013

modesty

PT skriver:

Jeg har ikke haft kat, siden jeg boede hjemme for 13 siden, så jeg tænkte bare, om der evt var forskel på, om det var det ene eller andet køn

Men ja, det bliver ikke den første den bedste kat, vi skal have. Den skal passe til os som familie

Der går skrøner om at hunkatte er mere aggressive og lunefulde end hankatte - men lur mig om ikke det er en skrøne skabt af mænd.  Det er i hvert fald ikke min personlige erfaring.

Anmeld

18. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
modesty skriver:

Der går skrøner om at hunkatte er mere aggressive og lunefulde end hankatte - men lur mig om ikke det er en skrøne skabt af mænd.  Det er i hvert fald ikke min personlige erfaring.

ok tak for svar. Jamen så vil jeg tage de udtalelser med en gran salt

Anmeld

18. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
MHB skriver:

Jeg mener også i skal vælge den killing/kat hvis sind passer jer bedst og så er kønnet sekundært. Desuden kan man neutraliserer en killing allerede fra den er ca. 3 måneder så i kan neutralisere den så snart i modtager den, eller modtage den med alle vacciner, chip, øremærke samt neutalisering hvis dem der har killingen tilbyder det, det er ofte billigere for killingens ejer at ordne alle killinger på en gang end hvis i skal afsted med en killing..

Tak for svar
Jeg troede, de skulle være en del ældre, før man kunne neutralisere dem. Dejligt at vide, det kan lade sig gøre fra starten. Vil helst undgå killinger / strejfende og strintende hankatte

Vi må se hvilken kat, der til den tid passer til familien

Anmeld

18. marts 2013

MHB

PT skriver:

Tak for svar
Jeg troede, de skulle være en del ældre, før man kunne neutralisere dem. Dejligt at vide, det kan lade sig gøre fra starten. Vil helst undgå killinger / strejfende og strintende hankatte

Vi må se hvilken kat, der til den tid passer til familien

Nogle dyrelæger siger at de skal være 6 måneder, men det er fordi dyrelægerne selv ikke kan "finde ud af" at neutralisere dem selv. Hos vores dyrelæge neutralisere de fra killingen vejer over 2 kg men det er udelukkende fordi det er svære at dosere bedøvelsen når killingen ikke er så stor. Men en rask killing på 3 måneder vejer altså også gerne over 2 kg! 

Anmeld

18. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
MHB skriver:

Nogle dyrelæger siger at de skal være 6 måneder, men det er fordi dyrelægerne selv ikke kan "finde ud af" at neutralisere dem selv. Hos vores dyrelæge neutralisere de fra killingen vejer over 2 kg men det er udelukkende fordi det er svære at dosere bedøvelsen når killingen ikke er så stor. Men en rask killing på 3 måneder vejer altså også gerne over 2 kg! 

Tak for svar og info. Det gjorde det hele lidt lettere

Anmeld

18. marts 2013

DitteFisk

Jeg havde sådan lidt opfattet at hankatte tit ville være mere selskabelige, og hunkatte have en tendens til at være mere selvstændige. Derfor købte vi en hankat (det samme gjorde min mor på det tidspunkt) .. det viser sig så senere at vores er en hun! Og det kunne ejerne nok ikke se da hun er langhåret.. 

Det sjove er at vores hunmis er meget mere selskabelig end min mors hankat  

Tror også det handler en del om racen. Vores er halv Maine coon som skulle være meget familieglade katte. Vi er meget glade for hende. Også selvom det var en tand dyrere at få hende steriliseret end det havde været at få hende kastreret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.