Kan det virkeligt passe ? (motion)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

320 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. juni 2009

Anja

Jeg vil gerne tabe mig og er så foralvor gået i gang med kostomlægning for ca 1 mdr siden. (vil/skal tabe godt 15 kg)

I starten gik det super fint ! Smed 4 kg på knap 3 uger  men nu er det helt gået i stå. Jeg har ikke tabt noget som helst i 2 uger. Jeg begyndte at træne for 2½ uge siden. Det er styrketræning og lidt kredsløbstræning.

Kan det virkeligt passe at motionen gør, at jeg ikke taber mig ?? Er det fordi jeg tager muskelmasse på ??

Nogen der er kloge på sådan noget ??

Synes det er ret demotiverende at vægten står stille, når jeg spiser sundt og træner 4 gange om ugen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2009

Kaufie

Jeg er ikke klog på området - men hvad med at finde centimetermålet frem?

Så kan du måle overarme, talje og lår en gang om ugen fremfor kun at kigge på de røde/blå tal på vægten. Jeg vil tro du kan se en forskel dér selvom vægten står stille.

Så skal motivationen nok komme igen.

Anmeld

24. juni 2009

Anja

Kaufie skriver:

Jeg er ikke klog på området - men hvad med at finde centimetermålet frem?

Så kan du måle overarme, talje og lår en gang om ugen fremfor kun at kigge på de røde/blå tal på vægten. Jeg vil tro du kan se en forskel dér selvom vægten står stille.

Så skal motivationen nok komme igen.

Du har helt sikkert ret.

Det eneste mål jeg har fra start er taljen og på 2½ uge er der blevet 3 cm mindre rundt i taljen

Måske skulle jeg måle nogle flere steder .....

Anmeld

24. juni 2009

bette

når du styrketræner så øger du i muskelmasse... og muskler vejer mere end fedt.. så bare tage det helt roligt.. det er helt normalt.. og kun en god ting.. for mere muskelmasse betyder bedre fedtforbrænding..

Anmeld

24. juni 2009

ivfmarie

Hvornår vejer du dig? Hvis du gør det dagen efter en god omgang træning, så vil du altid veje lidt mere, fordi musklerne "binder" vand under restitution.

Dit vægtab burde ikke gå i stå på nuværernde tidspunkt - men klart nok vil tabstempoet falde. Måske skal du reducere dit kalorie indtag en anelse mere? Nu har du jo allerede tabt dig en del, og derfor skal der færre kalorier til et dække det daglige behov.

Uanset hvad, så må du endelig ikke miste motivationen... Der skal nok komme gang i vægttabet igen. Brug et målebånd - det giver dig en ide om hvad der sker rundt omkring på kroppen.

Keep up the good work

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.