Hvad koster en blandings hvalp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2013

Homemade

Gittemor09 skriver:

mine forældre har sådan en blanding har faktisk et billede af hende hvis det er

Den vil jeg meget gerne se 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

Gittemor09

Homemade skriver:

Den vil jeg meget gerne se 

hvis du nu skulle være i tvivl ligger hun bagerst

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. marts 2013

SHERO

FrkHamilton skriver:

Det handler om fakta, ikke om at være enige. Og fakta er at hunde med tavle skal være tjekket for div ting inden der avles, feks skal rottweiler mentaltestes og hd tjekkes, hvis du blander en golden og en rottweiler kan du bruge en sindsyg rottweiler/amstaff med dårlig hofte og lave et vaskeægte skodkuld som bare bliver 'hjemmeaflivet' istedet for at komme til dyrelæge. Jeg har ikke mødt en eneste dyrelæge der påstod blandinger var sundest. Det er en skrøne.

Det største problem med rene hunderacer er jo immervæk de mange følgesygedomme der følger med enkelte racer. Problemet er ofte at når hunden skal på udstilling og avls godkendes så er der nogle dommere der eeeelsker de franske skal være så flade og brede som muligt, som jo i bund og grund er det der giver de fleste skavanker. Den tyndtaljede muskuløse franske er ikke så "smart" blandt de fleste dommere i dag. Jeg har haft en Newfoundlænder der havde HD i svær grad. Han kom fra en god kennel, men en far der havde vundet SÅ mange priser over hele Europa, men hans far havde også selv HD i svær grad. Der findes altså rigtig rigtig mange avlsgodkendte hunde, der er avlgodkendt pga deres uddseende rammer rigtig i dommerenes øjne. Der er en grund til at flere avlere rundt om i verden, prøver at rette op på mange af de ting vi har fremavlet i racerne, og komme tilbage til de mere oprindelige racer.

Jeg ser det største problem ved blandingsracer hvis avleren ikke har tænkt personlighed med i overvejelserne. Det er lettere at forudse en racehunds adfærd og personlighed end en ukendt blanding eller en blanding af mange racers.

Men ja, det er fakta at hunde der skal avle skal være tjekket i hoved og bagdel, det er bare ikke fakta at de ikke må havde racebetinget skavanker for at blive avlsgodkendt.

Anmeld

20. marts 2013

Homemade

Gittemor09 skriver:

hvis du nu skulle være i tvivl ligger hun bagerst

Nuj hun er dejlig 

Tak

Anmeld

20. marts 2013

Gittemor09

Homemade skriver:

Nuj hun er dejlig 

Tak

jaaah hun er simpelthen så skøn og priviligeret når hun er på besøg her som du kan se

Anmeld

20. marts 2013

Pigent

Kender nogen der købt en blandings hvalp for ikke så lang tid siden og mener de gav 4000 kr. Der er noget chihuahua i den også en race mere som jeg ikke kan huske

Jeg ved ikke så meget og spørger nok dumt, men hvad er DGS for en race?

Anmeld

20. marts 2013

o1Mutte

Barnepigen skriver:

Kender nogen der købt en blandings hvalp for ikke så lang tid siden og mener de gav 4000 kr. Der er noget chihuahua i den også en race mere som jeg ikke kan huske

Jeg ved ikke så meget og spørger nok dumt, men hvad er DGS for en race?

Det er en tastefejl.. Der skulle stå DSG= Dansk/Svensk gårdhund

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.