At cykle som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2013

Mette.

Kia2013 skriver:

Jeg går og er ved at være lidt træt af min gamle og slidte cykel, den knirker og dækkene er dårlige osv - den trænger virkelig til at blive udskiftet. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at købe en ny cykel, men tænker så om det giver mening at købe den nu. Jeg er i 27. graviditetsuge nu, dvs. der er en 3 mdrs tid til jeg skal føde. Og når jeg først har født går der vel længe, før man har tid/mulighed for at komme op på cyklen igen...

Hvor længe kunne I cykle som gravide, jer der har cyklet under graviditet og har født? Giver det mening at jeg køber en ny cykel nu eller skal jeg hellere vente til efteråret måske? 

Kunne godt bruge lidt erfaringer

Det kan du sagtens!

jeg cyklede indtil den dag jeg fødte 41+1, faktisk gik mit vand mens jg cyklede.

jeg cyklede også ret kort tid efter fødslen, altså bare små ture væk af måske 15-20 minutter hvor far havde vores datter, så synes bestemt ikke det er spild.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

FrkZier

Kia2013 skriver:

Jeg går og er ved at være lidt træt af min gamle og slidte cykel, den knirker og dækkene er dårlige osv - den trænger virkelig til at blive udskiftet. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at købe en ny cykel, men tænker så om det giver mening at købe den nu. Jeg er i 27. graviditetsuge nu, dvs. der er en 3 mdrs tid til jeg skal føde. Og når jeg først har født går der vel længe, før man har tid/mulighed for at komme op på cyklen igen...

Hvor længe kunne I cykle som gravide, jer der har cyklet under graviditet og har født? Giver det mening at jeg køber en ny cykel nu eller skal jeg hellere vente til efteråret måske? 

jeg er 33+4 og jeg cykler stadig dagligt, når jeg skal på arbejde og hjem,  når jeg skal handle, hjem til veninder - ja jeg cykler alle steder

Anmeld

17. marts 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Kia2013 skriver:

Jeg cyklede 4 kilometer til og fra bussen da jeg skulle til samtale omkring igangsætning 1 dag inden mine veer gik igang. Cyklede næsten hverdag de 4 kilometer frem og tilbage. Det eneste var at maven og styret ramte hinanden når jeg skulle op og ned hehe. Hvis du skal cykle resten af tiden så køb endelig en nu. Så bliver det måske lidt nemmere at cykle de sidste 3 mdr. Det er vigtigt at holde sig i hang så vidt muligt jo 

Anmeld

17. marts 2013

chael

Jeg cyklede til op i uge nogen og 30. Så kunne jeg ikke mere. Men det var godt for min krop og jeg nød at cykle og min jordemoder roste mig meget for det...

Anmeld

17. marts 2013

Troldemommi

Jeg fødte i uge 41+6 og jeg cyklede indtil to dage før så jeg syntes sagtens du kan købe ny cykel nu 

Monica

Anmeld

17. marts 2013

Amagerpigen82

Køb den nu!

Selvfølgelig kan du cykle i hele graviditeten og det er dødbøvlet at skulle ud at købe cykel med en lille bebs. Snakker af erfaring, - jeg fødte den dag jeg ville have købt ny cykel (før termin) og savner virkelig en cykel nu. Men omvendt er det lidt bøvlet at skulle ud og prøve cykel med baby

Anmeld

17. marts 2013

Victoria2013

Tror bare jeg tager mig sammen og gør det så, også selvom den næste uges tid ikke ligefrem byder på cykelvejr - men forhåbentlig bliver det bedre, trænger nemlig også til at motionere noget mere og tænker at foråret jo er oplagt til cykelture (når der ikke lige er snestorm) og jeg gider jo bare ikke rigtig ud på den knirkende slidte cykel... så det kunne være lækkert med en ny

Anmeld

17. marts 2013

Tulle28

Jeg fødte 41+3, cyklede indtil dagen før. Og cyklede igen 2,5 mdr efter fødslen, det gik fint, på trods af at jeg fik en 3. grads bristning. Så synes da du skulle investere i den cykel!

Anmeld

18. marts 2013

Majeha

Jeg cyklede til jm den dag jeg fødte, så der er ingen grænser for hvor længe man må. Og du kommerv jo til at bruge den på et tidspynkt, så ville klart skaffe mig en god cykel, hvis jeg var dig

Anmeld

18. marts 2013

tarkoflen

Jeg cykler stadig og er 34+0 i dag og har da tænkt mig at blive ved! Jeg døjer lidt med at gå ret langt uden bl driller, men på cyklen er der ingen problemer og det er skønt!

Jeg har en bedstemorcykel og det er skønt, fordi man sidder så højt så det er kun mine lår der rammer maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.