At cykle som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.027 visninger
20 svar
5 synes godt om
16. marts 2013

Victoria2013

Jeg går og er ved at være lidt træt af min gamle og slidte cykel, den knirker og dækkene er dårlige osv - den trænger virkelig til at blive udskiftet. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at købe en ny cykel, men tænker så om det giver mening at købe den nu. Jeg er i 27. graviditetsuge nu, dvs. der er en 3 mdrs tid til jeg skal føde. Og når jeg først har født går der vel længe, før man har tid/mulighed for at komme op på cyklen igen...

Hvor længe kunne I cykle som gravide, jer der har cyklet under graviditet og har født? Giver det mening at jeg køber en ny cykel nu eller skal jeg hellere vente til efteråret måske? 

Kunne godt bruge lidt erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

MorDk

Jeg har cylket en del i begge mine graviditeter. Det er rigtig sundt og godt! Og når man når sidst i graviditeten er det godt at cykle (hvis man kan) for så kan man hjælpe barne i maven til at lægge sig korrekt. For mig var det nemmere at cykle end at gå (have meget ondt i bækken og skamben) Så GO for it!

Da jeg var gravid med min søn cykllede jeg til mit sidste JM-besøg i 38+

Anmeld

16. marts 2013

Kløver

Hvis i har råd kan du sammen med cyklen købe en anhænger, når du så er klar igen, kan du have baby med

Jeg spinnede selv indtil min bækkenløsning satte en stopper for det

Da min mormor ventede min yngste moster, var hun gået over tid, og hun cyklede op på sygehuset for at blive sat igang

Anmeld

16. marts 2013

Nea85

Jeg vil give samme råd som en anden i tråden: køb en ny cykel nu og en anhænger hvis der er råd til det
Jeg cyklede selv til dagen før jeg fødte, og jeg havde ingen problemer overhovedet. Et par måneder efter fødslen var jeg lidt træt af at skulle gå eller med offentlig transport allevegne, så vi købte en Croozer kid 1, og det har jeg ikke fortrudt en eneste gang

Nu bruger vi den ikke så meget mere, da hun for længst er blevet stor nok til at sidde bag på cyklen

Anmeld

16. marts 2013

Victoria2013

Det lyder som om det godt kan betale sig. Nu så jeg jo nemlig lige at de havde cykler i Føtex den næste uge, så ku' man jo udnytte et tilbud 

Ved dog ikke lige med cykelanhænger, har aldrig prøvet at cykle med sådan én før - udover dengang jeg gik med reklamer/aviser, og det var ikke nogen god oplevelse, hadede den anhænger... men nu er det også cyklen som er vigtigst i første omgang

Anmeld

17. marts 2013

Miia90

Jeg cyklede til samme dag jeg fødte. Min mave blev da bankede op i styret nogen gange. Men det gik fint

Anmeld

17. marts 2013

lycly

Jeg cyklede lige til jeg fødte Det handler bare om at gøre det, så længe det ikke gør ondt selvfølgelig

Anmeld

17. marts 2013

Isabella_mor

Jeg cyklede min sidste tur i min graviditet en uge før heg fødte. jeg fødte 40+5.   Det var en god måde for mig at komme rundt på da keg ikke kunne mærke smerterne i mit bækken når jeg kørte på cylel. 

Anmeld

17. marts 2013

Lullaby

Kia2013 skriver:

Jeg går og er ved at være lidt træt af min gamle og slidte cykel, den knirker og dækkene er dårlige osv - den trænger virkelig til at blive udskiftet. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at købe en ny cykel, men tænker så om det giver mening at købe den nu. Jeg er i 27. graviditetsuge nu, dvs. der er en 3 mdrs tid til jeg skal føde. Og når jeg først har født går der vel længe, før man har tid/mulighed for at komme op på cyklen igen...

Hvor længe kunne I cykle som gravide, jer der har cyklet under graviditet og har født? Giver det mening at jeg køber en ny cykel nu eller skal jeg hellere vente til efteråret måske? 

Kunne godt bruge lidt erfaringer

Jeg cyklede indtil dagen før jeg fødte.  

Anmeld

17. marts 2013

emsaroto

Altså jeg cyklede til det sidste i den første graviditet, og det har jeg også tænkt mig at gøre denne gang

Jeg fødte 41+1

Altså, synes da sagtens du kan købe dig en ny cykkel hvis du trænger. Så længe du stadig kan holde ud at cykle, jamen så ser jeg intet galt i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.