Tror jeg er gravid? :D Billeder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.422 visninger
16 svar
7 synes godt om
16. marts 2013

SKbaby

Hej alle.

Jubi Jeg tror, at jeg er gravid.

Jeg lagde en tråd op i torsdags, hvor jeg havde testet svagt positivt med urin fra eftermiddagen.

Her i morges testede jeg positivt og stregen kom cirka efter 1 minut og blev tydeligere og tydeligere.

Sagen er den, at den første test fra i torsdag først var meget svagt positivt (kom efter 3-5 minutter) Se billed 1.

Efter måske 7-10 minutter blev den mere og mere positiv og her 2 age efter ser den sådan her ud. Se billed 2, 14/3.

Testen fra idag ser sådan ud. Se billed 2, 16/3.

Selvom testen fra i torsdags idag ser mere positiv ud end testen fra idag, er der så en positiv udvikling?

Tror i jeg kan glæde mig?

Sagen er også den, at jeg imorgen rejser til Østen i 16 dage, så jeg kan ikke nå at kontakte læge mhp. blodprøve. Skal jeg bare få ordnet det, når jeg kommer hjem eller hvad synes i?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

Newsence

Hvis du ikke kan nå det kan du vel lige så godt vente, men det er lang tid... Kan du ikke ringe til sygehuset og spørge hvordan du skal forholde dig... Hvis du bor i hovedstadsområdet er der jo også det nye nr. 1318 eller 1813 ( kan ikke huske rækkefølgen)

Krydser fingre for dig

Anmeld

16. marts 2013

SKbaby

newsence skriver:

Hvis du ikke kan nå det kan du vel lige så godt vente, men det er lang tid... Kan du ikke ringe til sygehuset og spørge hvordan du skal forholde dig... Hvis du bor i hovedstadsområdet er der jo også det nye nr. 1318 eller 1813 ( kan ikke huske rækkefølgen)

Krydser fingre for dig

Jamen kan man tillade sig at ringe til 1813 ang. en tidlig graviditet? det er jo kun for akut sygdom/skade, hvor man er i tvivl om hvad man skal gøre.

Anmeld

16. marts 2013

Rockertand

SKbaby skriver:

Jamen kan man tillade sig at ringe til 1813 ang. en tidlig graviditet? det er jo kun for akut sygdom/skade, hvor man er i tvivl om hvad man skal gøre.

Absolut ikke - men mindre du har en særlig helbredsmæssig historik, der gør, at du SKAL have taget blodprøve nu? Ellers er det jo først i perioden uge 8 - uge 12, du skal have taget, typisk samtidigt med, at der oprettes vandrejournal (som også er første besøg hos lægen, du har jo testet fint positivt).

Tillykke.

Anmeld

16. marts 2013

SKbaby

Rockertand skriver:

Absolut ikke - men mindre du har en særlig helbredsmæssig historik, der gør, at du SKAL have taget blodprøve nu? Ellers er det jo først i perioden uge 8 - uge 12, du skal have taget, typisk samtidigt med, at der oprettes vandrejournal (som også er første besøg hos lægen, du har jo testet fint positivt).

Tillykke.

Hehe tænkte jeg også

Jamen vi venter med at kontakte læge indtil vi er hjemme fra ferie igen, så er jeg også omkring 7 uger henne, hvis alt altså går som det skal.

Tak

Anmeld

16. marts 2013

nielsen80

Tillykke, og vil sige som rockertand, vent med at tage kontakt - nogle læger vil alligevel ikke se dig før uge 8-10(mener jeg det er), hvor du skal have taget blodprøve til NF-scanningen.

Mht udviklingen i dine test, tror jeg ikke, du skal være urolig. Det er en klar positiv udvikling, da du for 4 dage siden dårlig kunne teste positiv indenfor tiden, og du nu kan producere en så tydelig streg. At testen fra 4 dage siden, så er blevet så positiv efter tid, kan du ikke regne med!

Så tillykke med spiren i maven, og god tur til Thailand.

Anmeld

16. marts 2013

mommy1991

SKbaby skriver:

Hej alle.

Jeg lagde en tråd op i torsdags, hvor jeg havde testet svagt positivt med urin fra eftermiddagen.

Her i morges testede jeg positivt og stregen kom cirka efter 1 minut og blev tydeligere og tydeligere.

Sagen er den, at den første test fra i torsdag først var meget svagt positivt (kom efter 3-5 minutter) Se billed 1.

Efter måske 7-10 minutter blev den mere og mere positiv og her 2 age efter ser den sådan her ud. Se billed 2, 14/3.

Selvom testen fra i torsdags idag ser mere positiv ud end testen fra idag, er der så en positiv udvikling?

Sagen er også den, at jeg imorgen rejser til Østen i 16 dage, så jeg kan ikke nå at kontakte læge mhp. blodprøve. Skal jeg bare få ordnet det, når jeg kommer hjem eller hvad synes i?

Tillykke Nyd din ferie, slap af - forhåbentlig er spiren der endnu når du kommer hjem  

Anmeld

16. marts 2013

SKbaby

nielsen80 skriver:

Tillykke, og vil sige som rockertand, vent med at tage kontakt - nogle læger vil alligevel ikke se dig før uge 8-10(mener jeg det er), hvor du skal have taget blodprøve til NF-scanningen.

Mht udviklingen i dine test, tror jeg ikke, du skal være urolig. Det er en klar positiv udvikling, da du for 4 dage siden dårlig kunne teste positiv indenfor tiden, og du nu kan producere en så tydelig streg. At testen fra 4 dage siden, så er blevet så positiv efter tid, kan du ikke regne med!

Så tillykke med spiren i maven, og god tur til Thailand.

Tusind tak.

Jeg håber det hele er i orden, når jeg vender tilbage

Det er ikke Thailand, men Indonesien, men tak alligevel

Anmeld

16. marts 2013

SKbaby

emmagirl skriver:

Tillykke Nyd din ferie, slap af - forhåbentlig er spiren der endnu når du kommer hjem  

Tusind tak. Håber det hele går som det skal

Anmeld

16. marts 2013

MariaKyedDK

SKbaby skriver:

Hej alle.

hej jeg tror også du ER gravid Tillykke , jeg synes du skal tage på din 16 dages ferie, og så kontakte lægen når du kommer hjem, fordi din første lægetid vil først være i 8 - 10 uge.

jeg ringede selv til lægen med det samme jeg testede positiv, og så sagde hun : TILLYKKE, du skal komme i uge 10 til første lægeundersøgelse og lave vandrajournal.

blev lidt utålmodig haha, men som hun sagde, så er de teste vi selv bruger hjemme, faktisk mere pålidlig end dem hos lægen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.