Utroligt hvad tøjfarve kan gøre.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.552 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. juni 2009

Tut

Hej piger,

Jeg købte noget tøjfarve i pink og lille i går, og i dag har jeg været i gang med at farve Noah's babytøj, så lillesøster kan bruge det.

Jeg er ret imponeret over hvor flot det er blevet. Jeg har ikke prøvet sådan noget før, så forventede næste at det blev sådan noget skjoldet noget. Men det ligner jo noget der er købt i den pink/lilla farve

Det der er fedt er også at det er blevet forskellige farver pink, alt afhængig af om det var hvidt, beige eller lyseblåt inden. Så er alt ikke ens.

Så nu skal den da bare have gas

Tut
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Aj hvor fint! Det kan da slet ikke ses, at det oprindeligt var andre farver

Hvor har du købt det, hvad koster det, og hvordan gør man?

Vi har en del af Carolines gamle tøj, der virkelig godt kan trænge til noget opfriskning/omfarvning, alt efter hvad den næste bliver (når det bliver tid til en mere) - mon det bliver ligeså pænt, hvis vi skal farve fra lyserødt til blå nuancer...

Anmeld

23. juni 2009

Monica

DET var smart... Det er virkelig blevet flot!!!

Moni 34+0 - som ikke skal bruge lyserød eller lilla....

Anmeld

23. juni 2009

Tut

cmks2007 skriver:

Aj hvor fint! Det kan da slet ikke ses, at det oprindeligt var andre farver

Hvor har du købt det, hvad koster det, og hvordan gør man?

Vi har en del af Carolines gamle tøj, der virkelig godt kan trænge til noget opfriskning/omfarvning, alt efter hvad den næste bliver (når det bliver tid til en mere) - mon det bliver ligeså pænt, hvis vi skal farve fra lyserødt til blå nuancer...

Det er købt i Matas, og koster 80 kr. pr. pakke. Og så skal man købe noget salt med som koster 20 kr. = så det er jo 100 kr.

Man hælder farven ind i trumlen på vaskemaskinen og hælder saltet over.

Så kommer man tøjet i og vasker det (uden vaskemiddel/skyllemiddel)

Nå den har vasket, så lader man tøjet ligge og vasker en gang mere, denne gang med vaskemiddel.

Og så er det færdigt.

Man skal så lige vaske maskinen uden tøj i én gang.

Jeg synes det er super smart

Mette

Anmeld

23. juni 2009

ivfmarie

Fedt! Jeg har tit farvet sort - jeg var faktisk ikke klar over at man kunne farve "lyse" farver som fx pink.

Anmeld

23. juni 2009

linemus

Smart! Det ser rigtig godt ud. Kan det også tage pletter?

Anmeld

24. juni 2009

Susan1978

haha hvor smart TUT, det har jeg alligevel aldrig overvejet.,.
jeg har engang i mellem farvet lidt stofbleer og lidt tøj som var blevet grimt og plettet som dog stadig kunne bruges hvis det var en anden farve.

men fra drenge tøj til pige tøj.. det var smart...

tror jeg da lige jeg skal fortælle min veninde som venter en pige men har flere sække drengetøj fra sin bror som har 2 drenge.

Anmeld

24. juni 2009

Muffinmus

floot, har selv farvet Tors tøj lilla, og hendes pusletakse og stofbleerne er også pink og lilla
Elsker at farve tøjog har både lilla, lavandel og lysgrøn på lager!!!!!

Anmeld

24. juni 2009

Tut

linemus skriver:

Smart! Det ser rigtig godt ud. Kan det også tage pletter?

Der må jeg være dig et svar skyldig.

Det tøj jeg har farvet er str. 50 + 56 + 62, så det er noget Noah kun har brugt få gange.

Men jeg har planlagt at købe noget mere farve i dag, og så farve de hvide stofbleer. Der er pletter på nogen af dem, så kan jeg se hvordan det tager imod.

Mette

Anmeld

24. juni 2009

Rasmine

Tut skriver:

Der må jeg være dig et svar skyldig.

Det tøj jeg har farvet er str. 50 + 56 + 62, så det er noget Noah kun har brugt få gange.

Men jeg har planlagt at købe noget mere farve i dag, og så farve de hvide stofbleer. Der er pletter på nogen af dem, så kan jeg se hvordan det tager imod.

Mette

Tut, smid stofbleerne i en gang klorin først, og lad dem ligge der et par timer. Vask dem så almindeligt, så skulle pletterne forsvinde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.