Hello!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.765 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. marts 2013

DK

Hva så? Ihhhhh hvor er jeg bare forsvundet herfra, men må indrømme, at tiden som fuldtidsansat med børn ikke levner meget tid til www hygge. Må drømme tilbage til livet som studerende med masser af tid og laaange børnefri eftermiddage (ja ja, og det regnede ALDRIG da mormor var ung).

Hvordan går det så her i dobbelt A? Vi er SÅ glade for at bo her. Vi er i december flyttet i ny skøn lejlighed og det er pragtfuldt (har jeg mon fortalt det?) Den ligger HELT i centrum og vi kan se ned til limfjorden, og der er ganske kort til mit arbejde, dog længere til skolen, da jeg har valgt den bedste (i min optik).

Den gode gemal arbejder for fuld skrue, og det nye job stiller noget højere krav til arbejdstid og forretningsrejser end det gamle. Men der er meget mere ansvar, bedre løn, og mere spændende opgaver. Plus at jeg jo er statsansat, så jeg arbejder "kun" 37 timer og kan derfor bringe/hente unger. Www.osuma.dk er dog blevet min ALLERbedste ven på nettet, da vi bor højt højt oppe, og Richard fortsat gerne vil bæres op af trappen... Intet er skønnere end dagligvarer leveret ved døren. Det vil jeg ønske for alle 

Jeg kan ikke fatte at det nu er marts! Hvad skete der lige for januar og februar? Jeg er ca. ved 5 januar og stadig overrumplet og fortørnet over at julen sluttede så hurtigt! Richard fyldte jo to i januar og nød at holde fødselsdag og ikke mindst få gaver. Vi var så heldige at julemanden kom juleaften, og Julemanden og Brandmand Sam er de største helte herhjemme

Der er absolut ingen planer om en nr. 3 herhjemme. Godt nok er dem fra min IRL mødregruppe godt igang, og en har netop fået nr. 2 og en anden er gravid med nr. 4! Jeg føler dog ikke lige at overskudet er her lige nu. Vi skal lige helt lande, og ligeledes finde os selv, efter det ret turbulente år vi har haft, med flytning, skift af arbejdsplads/institution/indbrud/flytning til permenent bolig og etablering af nyt indbo. Jeg føler at vi alle har været kastet op i luften og nu er landet et helt nyt sted. Heldigvis et meget dejligt sted hvor vi elsker at være. Men ikke desto mindre, så skal vi alle lige have sjælen med og falde helt til ro. Den anden dag kom vi hjem fra en forlænget weekend, og for første gang siden juni sidste år, fik jeg den der "ahhh.... hjemme"-følelse. SKØNT og vigtigt.

Jeg er begyndt at løbe (eller det gjorde jeg jo i sommer) og har siden løbet 6 km. løb i december og er af vanvare og midlertidig kuk-kuk tilstand kommet til at melde mig til feminas 10 km. løb til maj. Jøsses! Jeg går på et løbeakademi hver torsdag (om præcis 27 min), og det skulle gerne hjælpe lidt på formen. Vi starter heldigvis 50 meter fra min hoveddør, så det hjælper lidt på motivationen når jeg ikke rigtig gider.

Ellers har jeg nydt at følge jer alle herinde lidt fra sidelinjen. Jeg må indrømme at jeg ofte bare lige er inde og kigge uden at få logget på Men stort tillykke med alle smukke tilføjelser og graviditeter, bryllupper og andet godt Vil dog sige, at jeg havde forventet at Anne og Mette var gravide pt!

BTW: det er pragtfuld vejr med blå himmel og masser af vinter sol her i Aa. Foråret er LIIIIIGE om hjørnet, det ved man bare!

Knus og kram til alle!

Arghh... I får lige et lille billede af ungerne med også. Taget i januar i spisestuen, og brugt til fødselsdagsinvitationer

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2013

Maria-s

Sikke en dejlig opdatering. Og du er ikke den ENESTE der har forsømt dette dejlige forum

Det er SÅ vigtigt, det der med at falde til og få ro på. For så kan man endelig sige "hjemme". Og der går sgu noget tid. Sådan havde vi det i hvert fald også da vi flyttede i sommers. Der gik en god rum tid, før jeg virkelig følte det var "mit hjem" og at vi skal bo her i laaaaang tid og ikke bare som en mellem station, som de sidste mange boliger har været.

Hvor er Ricard bare blevet STOR! Synes han ser meget ældre ud end min "lille" Noah, der bliver 2 år i morgen. -det må være håret

Herhjemme synes vi også det kniber med tiden. Måske vi skulle begynde at tænke lidt på om vi evt. skulle hvae en rengøringsdame? Synes bare det er svært, for vi har jo en hund? Og derudover så ved jeg ikke lige hvordan jeg har det med at end fremmede går og roder (op) i mine/ vores ting?  For mig er hjemmet bare suuuper privat og jo jeg synes det er super irreterende at jeg altid er en dag bagud med at støvsuge, vaske tøj og rydde op. Men derfra og så til at have én til at rende og gøre det for os??... Hmmmm tror sgu der skal tænkes noget mere over det, før jeg får overbevist mig selv  Så kan jeg jo bruge noget tid derefter på at overbevise MANDEN om at bruge PENGENE på det!

FUCK du er sej med løberiet! Jeg er bare groet FAST på min R**. Har virkelig NUL motivation til at hoste mine lunger ud over asfalten.... Varegentlig kommet igang med at svømme 2 gange om ugen og det var super dejligt. Jeg er i gang med at tage tilløb til at komme igang med det igen! For af en eller anden grund så rasler kiloerne bare PÅ!!  men  til dig for at holde gang i løbeskoene!!

Ang. ny baby ja så er jeg skruk som i helt vildt. Men jeg går også og ser på min sindsygt smukke søster, med den smukkeste mave, der (hvis hun ikke går i gang selv her i weekenden) skal sættes i gang på mandag!  Jeg skal være moster til en smuk prinsesse! Jeg var så heldig at få lov at komme med til en 3D scanning omkring uge 30. Nøøøøj DET vil jeg også gerne selv, hvis jeg er så heldig en dag at blive gravid igang

Nå sorry, jeg overtog hvis liiige lidt der i din tråd  dejligt at høre fra dig og jaaaaa nu må vi jo se hvornår du melder om en 3'er. Som du siger så ER I jo ved at være landet og nu kommer foråret, sommeraftner med kold hvidvin og romantik, sååååå.....??

fra mig

Anmeld

16. marts 2013

AnneBJ

Dejligt at læse I er ved at falde på plads og til ro og alt det! Det gør livet dejligere og nemmere!!

Beklager at måtte skuffe, ingen baby på vej her, eller i nærmeste fremtid 

Store og, som sædvanligt, lækre unger! 

Anmeld

19. marts 2013

Mettemus

Haha jamen jeg er da ked af ikke at have oprettet en baby-på-vej-tråd. Håber, at jeg kan fjerne skuffelsen på et tidspunkt. Men nu må vi se... Der er så mange ting der skal hænge sammen først...

Dejligt at det bare går så godt i Aalborg. Je har jo luret misundeligt på billeder af den nye lejlighed, der nu også et blevet "hjem" - vigtigt! Sejt med løberiet. Jeg var egentlig klar på samme plan, men mit ene knæ har en overbelastningsskade - noget med det der brusk under knæskallen ekler sådan noget. Godt jeg aldrig blev læge Kender du den app der hedder "10 k runner"? Tror, den er god. Jeg var i hvert fald glad for 5 km-versionen 

Anmeld

20. marts 2013

piadas

Fedt at I er blevet glade for at bo i Aalborg. Det var jeg også, da vi boede der. Hvilken bydel er det, I bor i? Og hvilken skole har I valgt til Kirstine? Jeg er jo nysgerrig!

Det er dejligt at høre, at I er ved at være ovenpå igen efter alt det frygtelige, der skete dengang...

Lækre unger som sædvanligt!

Anmeld

27. marts 2013

Sofia

Ih du har skrevet indlæg Jeg synes det er verdens aller mest fantastiske lejlighed I har. Jeg elsker at være i den! Vi ses snart, mig slipper du ikke for, for jeg kan nemlig ikke klare mig uden dig, og så kan det vidst ikke siges mere præcis. God påske, KNUS

Anmeld

31. marts 2013

DK

AnneBJ skriver:

Dejligt at læse I er ved at falde på plads og til ro og alt det! Det gør livet dejligere og nemmere!!

Beklager at måtte skuffe, ingen baby på vej her, eller i nærmeste fremtid 

Store og, som sædvanligt, lækre unger! 

Tak tak, men havde nu stadig håbet og forventet at I var i fuld gang nu

Anmeld

31. marts 2013

DK

Maria-s skriver:

Sikke en dejlig opdatering. Og du er ikke den ENESTE der har forsømt dette dejlige forum

Det er SÅ vigtigt, det der med at falde til og få ro på. For så kan man endelig sige "hjemme". Og der går sgu noget tid. Sådan havde vi det i hvert fald også da vi flyttede i sommers. Der gik en god rum tid, før jeg virkelig følte det var "mit hjem" og at vi skal bo her i laaaaang tid og ikke bare som en mellem station, som de sidste mange boliger har været.

Hvor er Ricard bare blevet STOR! Synes han ser meget ældre ud end min "lille" Noah, der bliver 2 år i morgen. -det må være håret

Herhjemme synes vi også det kniber med tiden. Måske vi skulle begynde at tænke lidt på om vi evt. skulle hvae en rengøringsdame? Synes bare det er svært, for vi har jo en hund? Og derudover så ved jeg ikke lige hvordan jeg har det med at end fremmede går og roder (op) i mine/ vores ting?  For mig er hjemmet bare suuuper privat og jo jeg synes det er super irreterende at jeg altid er en dag bagud med at støvsuge, vaske tøj og rydde op. Men derfra og så til at have én til at rende og gøre det for os??... Hmmmm tror sgu der skal tænkes noget mere over det, før jeg får overbevist mig selv  Så kan jeg jo bruge noget tid derefter på at overbevise MANDEN om at bruge PENGENE på det!

FUCK du er sej med løberiet! Jeg er bare groet FAST på min R**. Har virkelig NUL motivation til at hoste mine lunger ud over asfalten.... Varegentlig kommet igang med at svømme 2 gange om ugen og det var super dejligt. Jeg er i gang med at tage tilløb til at komme igang med det igen! For af en eller anden grund så rasler kiloerne bare PÅ!!  men  til dig for at holde gang i løbeskoene!!

Ang. ny baby ja så er jeg skruk som i helt vildt. Men jeg går også og ser på min sindsygt smukke søster, med den smukkeste mave, der (hvis hun ikke går i gang selv her i weekenden) skal sættes i gang på mandag!  Jeg skal være moster til en smuk prinsesse! Jeg var så heldig at få lov at komme med til en 3D scanning omkring uge 30. Nøøøøj DET vil jeg også gerne selv, hvis jeg er så heldig en dag at blive gravid igang

Nå sorry, jeg overtog hvis liiige lidt der i din tråd  dejligt at høre fra dig og jaaaaa nu må vi jo se hvornår du melder om en 3'er. Som du siger så ER I jo ved at være landet og nu kommer foråret, sommeraftner med kold hvidvin og romantik, sååååå.....??

fra mig

Vi har købt en robotstøvsuger! Den er jo ikke lige så grundig som når Mikkel støvsuger (det er nemlig hans job), men den sørger da for, at vi nu kun støvsuger "manuelt" når vi skal have gæster. Der er aldrig fnuller i krogene mere, og det tror jeg skyldes, at når roberta er i gang hver dag, så er der bare ikke "nok" støv til, at det kan samle sig i hjørnerne!

Det er altså SÅ smart, og en stor aflastning at vi ikke skal støvsuge hele tiden (eller altså, at Mikkel ikke skal!). Så er der kun tøj- og gulvvask tilbage! 

Anmeld

31. marts 2013

DK

Mettemus skriver:

Haha jamen jeg er da ked af ikke at have oprettet en baby-på-vej-tråd. Håber, at jeg kan fjerne skuffelsen på et tidspunkt. Men nu må vi se... Der er så mange ting der skal hænge sammen først...

Dejligt at det bare går så godt i Aalborg. Je har jo luret misundeligt på billeder af den nye lejlighed, der nu også et blevet "hjem" - vigtigt! Sejt med løberiet. Jeg var egentlig klar på samme plan, men mit ene knæ har en overbelastningsskade - noget med det der brusk under knæskallen ekler sådan noget. Godt jeg aldrig blev læge Kender du den app der hedder "10 k runner"? Tror, den er god. Jeg var i hvert fald glad for 5 km-versionen 

Hvor træls med overbelastningsskade! Det der brusk-halløj skal vist bare hvile til det er fit for fight igen?

Ihh jeg lurer selv misundeligt på min egen lejlighed af og til. Sådan når her (en sjælden gang) er helt stille, så lister jeg rundt og nyder det hele

Kan godt huske fra de glade studie dage, hvor meget der skal planlægges og passes før babyplanerne går op i en højere endhed. Jeg mener bare: det er bare fordi I er så super gode, til det der med at lave smukke unger!

Anmeld

31. marts 2013

DK

piadas skriver:

Fedt at I er blevet glade for at bo i Aalborg. Det var jeg også, da vi boede der. Hvilken bydel er det, I bor i? Og hvilken skole har I valgt til Kirstine? Jeg er jo nysgerrig!

Det er dejligt at høre, at I er ved at være ovenpå igen efter alt det frygtelige, der skete dengang...

Lækre unger som sædvanligt!

Vi bor helt i centrum, lige ved/mellem Nordkraft/AOF/hvor gågaden starter. Så lækkert, at man lige kan "smutte" alle steder hen på under 5 min.!

Kirstine går på Stolpedalsskolen, som vi er rigtig glade for. Målet er, at få Richard ind der, men det er jo en folkeskole og den ligger ikke i vores skoledistrikt. Men nu hvor Kirstine går der, så har vi vist en lille fordel Vi forventer, at købe hus når Richard skal til at i skole om en 3-4 år, og vi vil til den tid rigtig gerne derud af og bo (ak og ve, hvem der havde råd til et hus på ex. Strøybergsvej/Constancevej).

Kommer du ikke en dag og får kaffe?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.