Forkert valg af uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2013

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Altså det der taler for at holde ud indtil sommerferien er at så vidt jeg kan regne ud må du være på modul 3 nu og dermed har du kun har klinik i samlet 3 uger fordelt over 2 forskellige afdelinger det er i mine øjne ikke nok til at sige der er konsekvent ikke tid nok til pt. Hvilken afd har du været på på modul 2?? For det er vel der du står til at skulle være igen på modul 4??
Men på den anden side hvis du virkelig ikke kan overskue tanken er det måske bedre at holde nu inden du evt kører dig selv ned.

Jeg vil råde dig til at give det en chance, faget har mange nuancer og je kan sige at jeg først for alvor blev vist af det på modul 4 men jeg er også meget praktisk anlagt g har det bedst med praktisk arbejde frem for at sidde med næsen i en bog så det er helt sikkert klinik perioderne der redder mig igennem udd. Jeg er på modul 9 nu og selv om det er hårdt og svært syntes jeg det er det værd.

Jeg har kun været ude en uge og ved godt det er meget kort tid at bedømme på..

Min situation er den at jeg har været rigtig meget pårørende, da jeg har en mor som har flere kroniske sygdomme og derfor tit er indlagt og har en bror som har haft kræft flere gange, og jeg kan mærke at det provokerer mig at det vi læser ikke bøgerne, ikke er sådan det er i virkeligheden - hvertfald ikke de steder jeg har været som pårørende, og jeg har efterhånden været på mange afdelinger..

Jeg kan bare mærke at flere af de ting jeg læser ikke intereserer mig.. F.eks anatomi - det er så mega svært, og jeg er sikker på at hvis jeg interesserede mig for det ville jeg også kunne det, men føler at ligemeget hvor meget jeg læser, så kommer det bare ikke til at sidde

Synes det er sådan en svær situation jeg er havnet i

Ikke mindst fordi jeg skuffer mig selv helt vildt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

Kristina -

lille-fisen skriver:

Hvis du har det sådan med den uddannelse du er i gang med nu, så vil jeg sige at du skal overveje meget nøje hvad du gør. Jeg har selv lige færdigtgjort min kandidatuddannelse efter tre års skoletræthed, og det har været SINDSYGT hårdt. Det er SÅ vigtigt at have hjertet med i det man læser og har man ikke det bliver det dobbelt så hårdt at komme igennem uddannelsen.

Jeg ville ønske at jeg havde taget en lille pause fra skolen med noget arbejde, så jeg kunne have fundet gnisten igen, men jeg gjorde det ikke af de samme grunde som dig fx hvad ville familien synes. Men i bund og grund er det dit liv (og fremtidige karriere) og din familie ønsker jo bare at du er lykkelig og glad for det du laver går jeg ud fra.

Så gør det der føles rigtigt i dit hjerte  det er det rigtige valg på længere sigt også.

Skal du så tage 3. + 4. modul? jeg tænker det afhænger af hvordan din situation ser ud ellers? kan du leve uden su indkomsten hver måned? hvad kan du ellers leve af indtil skolestart på pæd.studiet hvis du ikke får SU? På den anden side brænder du jo også SU af på en uddannelse du ikke skal bruge til noget, så hvis du kan undgå det ville det måske også være smart (i forhold til det samlede antal SU klip du har). Jeg ville fokusere på hvordan det økonomisk ville kunne hænge sammen til jeg startede på den nye uddannelse - og lade det være bestemmende for om uddannelsen skulle fortsættes indtil opstart på nyt studie.

Held og lykke - vælg det der føles rigtigt for dig

Hvis du ved at du vil være pædagog og ikke andet end det, så har du ialt brugt 5,5 års SU og har 4 mdrs SU tilbage, ud af de 5 år og 10 mdr. som man har lov til at få ialt Men hvis du så pludselig vil læse videre eller andet, så har du selvfølgelig et problem - det må du overveje

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

Kristina - skriver:

Det med dagpenge ved jeg ikke så meget om. Ring da og spørg din a-kasse/fagforening

Kan du ikke bare møde op til undervisning og eksamen uden at gøre så meget ud af det? Så kan du jo altid være med på en lytter når der er pædagoger i nærheden. Så kan det være det letter dagene lidt 

Jo kunne jeg jo godt, men har jo bare stadig en eksamen

Og om en måned skal jeg i praktik i 3 måneder :/

Og derudover bruger jeg jo også su-klip, hvilket jo er lidt en skam hvis det ikke er det jeg vil

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

Kristina - skriver:

Hvis du ved at du vil være pædagog og ikke andet end det, så har du ialt brugt 5,5 års SU og har 4 mdrs SU tilbage, ud af de 5 år og 10 mdr. som man har lov til at få ialt Men hvis du så pludselig vil læse videre eller andet, så har du selvfølgelig et problem - det må du overveje

Tror ikke helt jeg forstår dit indlæg - hvad tænker du?

Anmeld

12. marts 2013

ESV

Anonym skriver:

Jeg har kun været ude en uge og ved godt det er meget kort tid at bedømme på..

Min situation er den at jeg har været rigtig meget pårørende, da jeg har en mor som har flere kroniske sygdomme og derfor tit er indlagt og har en bror som har haft kræft flere gange, og jeg kan mærke at det provokerer mig at det vi læser ikke bøgerne, ikke er sådan det er i virkeligheden - hvertfald ikke de steder jeg har været som pårørende, og jeg har efterhånden været på mange afdelinger..

Jeg kan bare mærke at flere af de ting jeg læser ikke intereserer mig.. F.eks anatomi - det er så mega svært, og jeg er sikker på at hvis jeg interesserede mig for det ville jeg også kunne det, men føler at ligemeget hvor meget jeg læser, så kommer det bare ikke til at sidde

Synes det er sådan en svær situation jeg er havnet i

Ikke mindst fordi jeg skuffer mig selv helt vildt

Jeg syntes på igen måder du skal være skuffet over dig selv for det ser jeg da i hvert fald ingen grund til. Der er da ind til flere i min klasse som droppede ud og begyndte på noget andet. Hvis sygepleje virkelig ikke er dig så hellere stoppe nu end stå med en udd om 3 år du er ved at brække dig over.
Og ja vi lærer frygtlig meget om hvordan man gør i den perfekte verden i skole modulerne og kommer så ud i klinik og oplever at sådan hænger verden på ingen måde sammen. Det har vi i min klasse brokket os over siden dag 1 nærmest.

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Jeg syntes på igen måder du skal være skuffet over dig selv for det ser jeg da i hvert fald ingen grund til. Der er da ind til flere i min klasse som droppede ud og begyndte på noget andet. Hvis sygepleje virkelig ikke er dig så hellere stoppe nu end stå med en udd om 3 år du er ved at brække dig over.
Og ja vi lærer frygtlig meget om hvordan man gør i den perfekte verden i skole modulerne og kommer så ud i klinik og oplever at sådan hænger verden på ingen måde sammen. Det har vi i min klasse brokket os over siden dag 1 nærmest.

Tror bare det er sådan jeg har det med mig selv.. Har meget store forventninger til mig selv, og føler bare det er dumt af mig nu at være nødt til at stoppe, men kan bare mærke det ikke er mig

Og ved godt at det er åndsvagt jeg er så skuffet.. Er også bare så bange for min families reaktioner. De er ih og åh så stolte af mig allesammen, og har altid så travlt med at jeg jo er "hende der altid klarer mig så flot og får så fine karakterer", og så kan jeg så komme og fortælle dem at jeg har tænkt mig at stoppe

Har simpelthen grædt hele dagen fordi jeg er i syv sind, og samtidig med at jeg er total i vildrede med skole, ønsker vi os så brændende et barn mere, og testede imorges negativ + menstruation startede to dage over tid

Synes mit liv er noget værre rod, og det HADER jeg! Er total kontrolfreak og føler bare mit liv løber af sporet ligenu

Undskyld mit ynk - trænger vidst bare lige til at få det ud..

Anmeld

12. marts 2013

ESV

Anonym skriver:

Tror bare det er sådan jeg har det med mig selv.. Har meget store forventninger til mig selv, og føler bare det er dumt af mig nu at være nødt til at stoppe, men kan bare mærke det ikke er mig

Og ved godt at det er åndsvagt jeg er så skuffet.. Er også bare så bange for min families reaktioner. De er ih og åh så stolte af mig allesammen, og har altid så travlt med at jeg jo er "hende der altid klarer mig så flot og får så fine karakterer", og så kan jeg så komme og fortælle dem at jeg har tænkt mig at stoppe

Har simpelthen grædt hele dagen fordi jeg er i syv sind, og samtidig med at jeg er total i vildrede med skole, ønsker vi os så brændende et barn mere, og testede imorges negativ + menstruation startede to dage over tid

Synes mit liv er noget værre rod, og det HADER jeg! Er total kontrolfreak og føler bare mit liv løber af sporet ligenu

Undskyld mit ynk - trænger vidst bare lige til at få det ud..

Du læsser bare af, nogen gange hjælper det at komme ud med det og få sat tankerne ned på skrift. Og jeg vil gerne lytte!!
Altså hånden på hjertet når du har det så skidt med din udd syntes jeg helt sikkert du skal finde på noget andet. Man skal jo heller ikke blive på en udd for ikke at skuffe andre. En udd tager man får at få et job man kan være glad for at stå op til rigtig rigtig mange år ud i fremtiden og vælger man forkert i 1 forsøg må man jo prøve igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.