Børnehave...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

323 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. juni 2009

Tynen

Pinligt, men jeg er slet ikke inde i det halløj..

Skal de ikke skrives op til det nu her (Eller skulle det være gjort for længe siden??)
eller..
Skal man ringe til pladsanvisning eller hvad?

Jeg er på bar bund..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

linemus

Hovsa, det ved jeg vist heller ikke. Jeg må lige spørge svigermor i aften. Nu har vi ikke det store valg af børnehaver i byen, så det giver sig selv, men hvis der er flere, skal man ønske hvilken og skrives op, og der kan være ventelister osv. Nogen steder skriver man børnene op allerede, når de lige er født!

Anmeld

23. juni 2009

linemus

Trine, jeg fandt lige det her link - det er vel relevant for dig.

www.viborg.dk/db/Kommune.nsf/Alle/1C035112E510B489C125724B0056F96F

Anmeld

23. juni 2009

Anja

Tror det er forskelligt fra kommune til kommune.

Vi kan skrive dem op til børnehave allerede ved fødslen, når vi skriver dem op til dp, men man kan også vente med at skrive dem op og så skal de senest være skrevet op den mdr de bliver 2 år.

Men ring da og spørg pladsanvisningen i din kommune.

Anmeld

23. juni 2009

Plysbjørnen

Her hvor jeg bor bliver de skrevet op til DP/vuggestue ved fødslen, og når de bliver 1 år kommer der brev om at de kan blive skrevet op til Børnehave...

Anmeld

23. juni 2009

Susan1978

hos os bliver faktisk også skrevet op ved fødslen, både til DP, Børnehave og skole..

Men at så virker er langt fra en realitet.

jeg vil her omkring efteråret begynde at finde ud af hvor og hvornår de har fundet plads til Emil, jeg har ønsket den børnehave Ea går i, men det er jo ik sikkert.

Da Ea skulle starte måtte jeg ringe så mange gange at de tilsidst tog hende i overlæg.. og der var pigen altså blevet 3 år.

Anmeld

23. juni 2009

Muffinmus

hmm.mener kommunen sagde jeg var skrevet op automatisk med ham...

Anmeld

23. juni 2009

Marco2

Em går i integreret inst, så hun rykker automatisk bare over i børnehaven. Når hun bliver 2 begynder de så småt at introducere børnehaven til dem, lader dem komme med over på den store legeplads, er med til aktiviteterne derovre mm.

Emily har dog allerede været med på legepladsen hvor hun nok skal fortælle de store piger hvor skabet skal stå.

Hun er en lille skrap dame!

Ag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.