Pasta Carbonara og æg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.238 visninger
10 svar
2 synes godt om
10. marts 2013

Victoria2013

Jeg har pasta carbonara på madplanen for næste uge, da vi har en rest fløde jeg skal have brugt og så er det jo en god undskyldning 

Normalt plejer jeg at bruge past. æggeblommer i pasta carbonara, men gider næsten ikke købe sådan en hel pakke fordi vi skal have det én gang (laver det som regel fordi vi har købt æggeblommer til chokolademousse). Ville I "turde" bruge almindelige upast. æggeblommer i pasta carbonara? Eller skal jeg bare droppe æggeblomme-delen?

Jeg laver det normalt ved at jeg koger pasta/spaghetti og steger bacon og evt. løg på en pande. Så vendes baconblanding i spaghetti (som nærmest kun har hældt vand fra, ikke dryppet af rigtigt) og så en blanding af fløde, parmesanost og æggeblommer vendes i tilsidst...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

twinny

Her bruger vi ikke æg. Så jeg tænker bare lav det uden.

Anmeld

10. marts 2013

maryjane

Vi har lige fået det i dag, uden æg og det var mums!

Anmeld

10. marts 2013

Louise H.

Vi bruger aldrig æg

Anmeld

10. marts 2013

Victoria2013

Har aldrig lavet det uden før, det hører jo til den originale ret

Men kanske jeg bare skal kaste mig ud i det... pasta carbonara UDEN æg... så er man vild 

Anmeld

10. marts 2013

ekebiv

Kia2013 skriver:

Jeg har pasta carbonara på madplanen for næste uge, da vi har en rest fløde jeg skal have brugt og så er det jo en god undskyldning 

Normalt plejer jeg at bruge past. æggeblommer i pasta carbonara, men gider næsten ikke købe sådan en hel pakke fordi vi skal have det én gang (laver det som regel fordi vi har købt æggeblommer til chokolademousse). Ville I "turde" bruge almindelige upast. æggeblommer i pasta carbonara? Eller skal jeg bare droppe æggeblomme-delen?

Jeg laver det normalt ved at jeg koger pasta/spaghetti og steger bacon og evt. løg på en pande. Så vendes baconblanding i spaghetti (som nærmest kun har hældt vand fra, ikke dryppet af rigtigt) og så en blanding af fløde, parmesanost og æggeblommer vendes i tilsidst...

Jeg ville ikke turde lave det med alm æg men prøv da uden æg overhovedet

Anmeld

10. marts 2013

Maja_4000

Jeg bruger almindelig æg til det meste .. E danske æg er jo 'frikendt' for salmonella

Anmeld

11. marts 2013

Silas&Mille

Kia2013 skriver:

jeg ville bare bruge almindelig æg, pastaen tilbereder ægget når det bliver blandet 

Anmeld

11. marts 2013

Benjamins'mor

Det gør jeg, du skal jo tænke på at det bliver varmet godt om, ligesom når du laver spejlæg, æggekage mv.
Dog synes jeg det smager som scrambled æg med pasta i. /;

Anmeld

11. marts 2013

Team Putte

Kia2013 skriver:

Jeg ville godt turde lave det med rigtige æg De fleste salmonellabakterier findes nemlig udenpå ægget og bliver blandet i når man knækker det (Ikke i alle tilfælde men i de fleste) så jeg ville skolde ægget hurtigt i spild-kogende vand og så knække det bagefter Husk at har du rørt ved ægget så vask fingre før du tager på det skoldede æg.. Ellers er det jo spildt at skolde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.