Skal han snart ud af liften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2013

Giraffen

Enirt skriver:

Hej skønne mødre og andre kvinder

Min søn er 2 mdr gammel, vejer 6 kg og er 62 cm lang. Jeg synes han er ved at blive for stor til hans lift. Når han sjætter pga prutter i maven rammer han ind i kanterne og tit har vi fået lagt ham så langt nede at han kan stemme benene imod enden af liften og ligger derfor og spraker til den.

Jeg foreslog så min kæreste om vi ikke skulle putte ham i den lille tremme seng vi har (se billede) for tænker at så har han lidt mere plads at rode rundt på. Han er også begyndt at ville rulle om på siden (han kan slet ikke endnu, men prøver) Så hvis han nu fik lidt mere plads kunne han øve sig lidt mere

Men kæresten er ikke helt med på ideen, han synes det er fint som det er, han kan jo sagtens være der synes han.

Hvad siger i? er det på tide at skifte?

Har lige vedhæftet nogle billeder så i kan vurdere bedre, liften står pt i den lille seng

Her har vores datter sovet i tremmesengen fra hun var et par uger gammel - vi havde en kææææmpe ammepude, som vi havde kranset rundt om hende og så lagt hende på tværs i sengen men det var fordi hun ikke sov så godt i soveværelset og vi havde ærlig talt slet ikke overvejet at bruge liften men hvis liften forstyrrer hans søvn så er der hvertfald intet galt i at prøve, man kan altid flytte ham tilbage til liften men det er måske rart at have en overgangsperiode i flytning fra lift til seng hvor han rent faktisk stadig kan være i sengen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

Mutti2B

Enirt skriver:

Han er bare så varm en dreng, at hvis han kommer til at sove under dynen, så koger han og det må han jo ikke i for hold til vuugedød.

Det er faktisk lige omvendt fik jeg at vide på sygehuset. De fraråder at ligge babyerne på dyner fordi de så ikke kan komme af med varmen fordi de ligger "nede" i dynen. Hvis du lægger en dyne over ham kan han sparke den af hvis han får det for varmt.

Anmeld

10. marts 2013

Lilje82

Enirt skriver:

Han er bare så varm en dreng, at hvis han kommer til at sove under dynen, så koger han og det må han jo ikke i for hold til vuugedød.

Du kan evt. nøjes med dyne betrækket eller et tyndt tæppe :-) 

Anmeld

10. marts 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Enirt skriver:

Hej skønne mødre og andre kvinder

Min søn er 2 mdr gammel, vejer 6 kg og er 62 cm lang. Jeg synes han er ved at blive for stor til hans lift. Når han sjætter pga prutter i maven rammer han ind i kanterne og tit har vi fået lagt ham så langt nede at han kan stemme benene imod enden af liften og ligger derfor og spraker til den.

Jeg foreslog så min kæreste om vi ikke skulle putte ham i den lille tremme seng vi har (se billede) for tænker at så har han lidt mere plads at rode rundt på. Han er også begyndt at ville rulle om på siden (han kan slet ikke endnu, men prøver) Så hvis han nu fik lidt mere plads kunne han øve sig lidt mere

Men kæresten er ikke helt med på ideen, han synes det er fint som det er, han kan jo sagtens være der synes han.

Hvad siger i? er det på tide at skifte?

Har lige vedhæftet nogle billeder så i kan vurdere bedre, liften står pt i den lille seng

Ville helt klart fjerne liften, og putte sengerand i vuggen. Hvis der er meget plads for ham i barnevognen så en sammenrullet babydune i siden. De kan jo godt blive lidt utrygge hvis der er for meget plads der hvor de skal sove. Held og lykke med det 

Anmeld

10. marts 2013

Enirt

Mutti2B skriver:

Det er faktisk lige omvendt fik jeg at vide på sygehuset. De fraråder at ligge babyerne på dyner fordi de så ikke kan komme af med varmen fordi de ligger "nede" i dynen. Hvis du lægger en dyne over ham kan han sparke den af hvis han får det for varmt.

Okay, blev lige lidt utryg da du skrev det, så googlede det lige og kan ikke finde nogen stedet at der står sådan heller ikke så sunhedsstyrelsens hjemmeside. Så tror altså kun det handler om, om de bliver varme og det gør nogen så af at haven den over sig og andre ved at ligge på den.

Så tror altså ikke jeg gør noget forkert

Anmeld

10. marts 2013

Enirt

sommerbarn<3 skriver:

Ville helt klart fjerne liften, og putte sengerand i vuggen. Hvis der er meget plads for ham i barnevognen så en sammenrullet babydune i siden. De kan jo godt blive lidt utrygge hvis der er for meget plads der hvor de skal sove. Held og lykke med det 

Mange tak, ved ikke lige hvornår det bliver vi gør det, skal lige have kæresten med på ideen, han men jo ikke der er nødvendigt.

Tror vi beholder den lift vi har i barnevognen for den er lidt større og så har den ikke faste kanter, det er lidt en mellemting mellem en voksipose og en lift synes jeg.

Anmeld

10. marts 2013

Enirt

Lilje82 skriver:

Du kan evt. nøjes med dyne betrækket eller et tyndt tæppe :-) 

Ja det tænkte jeg godt på i starten, men så blev jeg i tvivl om han ville føle sig utryg fordi han var vandt til dynen og til at den var svøbt om ham og derfor ville jeg ikke lave for meget forandring. Han bliver ikke for varm mere synes jeg og føles han lidt kold har jeg et lille hæklet tæppe han får over sig som han meget nemmere kan sparke af sig en den store dyne

Anmeld

10. marts 2013

Enirt

Giraffen skriver:

Her har vores datter sovet i tremmesengen fra hun var et par uger gammel - vi havde en kææææmpe ammepude, som vi havde kranset rundt om hende og så lagt hende på tværs i sengen men det var fordi hun ikke sov så godt i soveværelset og vi havde ærlig talt slet ikke overvejet at bruge liften men hvis liften forstyrrer hans søvn så er der hvertfald intet galt i at prøve, man kan altid flytte ham tilbage til liften men det er måske rart at have en overgangsperiode i flytning fra lift til seng hvor han rent faktisk stadig kan være i sengen

Ja nu er den lille seng ikke lige stor nok til ammepude tricket

Men ja hvis det ikke fungere kan vi jo bare gå tilbage til liften, synes også det ville være rart at han kom i sengen inden han også voksede ud af den. Han sover heller ikke i samme værelse som os, da vi har det alt for varmt for hans smag og fordi vi vækker hinanden, så ingen for sovet hvis vi skulle sove sammen.

Anmeld

10. marts 2013

Lilje82

Enirt skriver:

Ja det tænkte jeg godt på i starten, men så blev jeg i tvivl om han ville føle sig utryg fordi han var vandt til dynen og til at den var svøbt om ham og derfor ville jeg ikke lave for meget forandring. Han bliver ikke for varm mere synes jeg og føles han lidt kold har jeg et lille hæklet tæppe han får over sig som han meget nemmere kan sparke af sig en den store dyne

Men de er jo heldigvis vant til den trænge plads :-) men i sengen kan du jo stadig svøbe ham i dynen, så føler han sig sikkert mere tryg.:-)

man kan kun forsøge de forskellige ting, for at se, hvad der fungere bedst 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.