Skal han snart ud af liften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.298 visninger
18 svar
3 synes godt om
9. marts 2013

Enirt

Hej skønne mødre og andre kvinder

Min søn er 2 mdr gammel, vejer 6 kg og er 62 cm lang. Jeg synes han er ved at blive for stor til hans lift. Når han sjætter pga prutter i maven rammer han ind i kanterne og tit har vi fået lagt ham så langt nede at han kan stemme benene imod enden af liften og ligger derfor og spraker til den.

Jeg foreslog så min kæreste om vi ikke skulle putte ham i den lille tremme seng vi har (se billede) for tænker at så har han lidt mere plads at rode rundt på. Han er også begyndt at ville rulle om på siden (han kan slet ikke endnu, men prøver) Så hvis han nu fik lidt mere plads kunne han øve sig lidt mere

Men kæresten er ikke helt med på ideen, han synes det er fint som det er, han kan jo sagtens være der synes han.

Hvad siger i? er det på tide at skifte?

Har lige vedhæftet nogle billeder så i kan vurdere bedre, liften står pt i den lille seng

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

morethanperfect

Enirt skriver:

Min søn er 2 mdr gammel, vejer 6 kg og er 62 cm lang. Jeg synes han er ved at blive for stor til hans lift. Når han sjætter pga prutter i maven rammer han ind i kanterne og tit har vi fået lagt ham så langt nede at han kan stemme benene imod enden af liften og ligger derfor og spraker til den.

Jeg foreslog så min kæreste om vi ikke skulle putte ham i den lille tremme seng vi har (se billede) for tænker at så har han lidt mere plads at rode rundt på. Han er også begyndt at ville rulle om på siden (han kan slet ikke endnu, men prøver) Så hvis han nu fik lidt mere plads kunne han øve sig lidt mere

Men kæresten er ikke helt med på ideen, han synes det er fint som det er, han kan jo sagtens være der synes han.

Har lige vedhæftet nogle billeder så i kan vurdere bedre, liften står pt i den lille seng

Hvis han gerne vil ligge udenfor liften ville jeg gøre det .. 

Her har vi problemer med det . 
Noel vejer snart 10 kg. og er snart 70 cm , og kan kun lige klemmes ned i den , men han vil ikke ligge uden sin lift
Slet ikke i barnevognen

Anmeld

9. marts 2013

L&V

Enirt skriver:

Jeg syntes da det ligner der er fint med plads.. Vågner han af det når han rammer kanterne?

Anmeld

9. marts 2013

Enirt

Månsson skriver:

Jeg syntes da det ligner der er fint med plads.. Vågner han af det når han rammer kanterne?

Ja det kan han godt gøre, han kan ligge og sove og når maven så driller lidt med luft og sådan, så begynder han at sparke osv og så kan han godt vågne og være ked af det.

Det er nok heller ikke så meget i længden jeg ikke synes der er plads mere til siderne

Anmeld

9. marts 2013

Lilje82

Synes ellers han ligger fint, men hvis han er tryg uden liften kan du sagtens ligge ham i sengen :-) 

evt. komme en Sengerand i :-)

Anmeld

9. marts 2013

Enirt

morethanperfect skriver:

Hvis han gerne vil ligge udenfor liften ville jeg gøre det .. 

Her har vi problemer med det . 
Noel vejer snart 10 kg. og er snart 70 cm , og kan kun lige klemmes ned i den , men han vil ikke ligge uden sin lift
Slet ikke i barnevognen

Jeg har ikke prøvet det endnu, så det ved jeg ikke og vil ikke lige prøve i dag, da min mor skal passe ham et par timer i aften.

Anmeld

9. marts 2013

Enirt

Lilje82 skriver:

Synes ellers han ligger fint, men hvis han er tryg uden liften kan du sagtens ligge ham i sengen :-) 

evt. komme en Sengerand i :-)

Ja havde også tænkt at putte en sengerand i. Men ved endnu ikke om han er vild med at ligge i den har ikke prøvet endnu og vil lige vente til i morgen tidligst for min mor skal passe ham et par timer i aften. Så det må være nok omvæltning for i dag

Anmeld

9. marts 2013

Maja88

Der ville måske også komme mere plads hvis du ikr lagde ham på dynen men under

Anmeld

10. marts 2013

Enirt

Maja88 skriver:

Der ville måske også komme mere plads hvis du ikr lagde ham på dynen men under

Han er bare så varm en dreng, at hvis han kommer til at sove under dynen, så koger han og det må han jo ikke i for hold til vuugedød.

Anmeld

10. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg syntes det ser ud til at der er rigeligt med plads. Og ville som Maja også foreslår lade vær med at ligge han på dynen. I stedet for dynen, ka du jo putte ham med et lille tæppe, når han er så varm.

Her er alberte 8 mdr, vejer 10,2 kg og måler nok ca 75 cm, hun ligger stadig i vores lille lift i barnevognen, og den er virkelig fyldt godt ud

Men det er jo en rigtig fin lille seng, og hvis den bare står og kalder på at blive brugt, så prøv da og se hva han siger til! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.