Fødslen gik rigtig hurtigt. Havde det lidt underligt ved 16-tiden, så forsøgte at sove et par timer, og ca kl 18 får jeg milde lændesmerter i små "ture". Tænker, at det nok er plukkeveer. Ringer til FG kl 19, de beder mig se tiden an. Går en tur med min mor, og tager et brusebad kl 20. Smerterne bliver mere insisterende, men gør ikke rigtig ondt. Kl 20.30 ringer min mor til FG, som gerne vil have mig til tjek. Jeg syntes det vat lidt pjattet, og regnede bestemt med at skulle sendes hjem igen. Vi kører hjem og pakker tasken, og er ca kl 21 på fødegangen, hvor jeg bliver undersøgt: 7 cm åben!!
Bliver indlagt på en fødestue, og veerne begynder at bide. Omkring kl 22 får jeg akupunktur - 6 nåle i lænden, 1 i panden og 1 i hver hånd. Kl. 23 får jeg pressetrang og må presse med. Kl 23.10 tager JM vandet og piller nålene ud.. Lillemanden kommer til verden med et ordentlig skrig kl 23.24. 
Jeg fik ingen bristninger, kun en lille overfladisk hudafskrabning. Han scorede 10-10-10 i apgar - mor er stolt!
Vi er nu indlagt på neonatal afd. fordi han pga sin lidt tidlige fødsel har ustabile blodsukre og er for træt til at sutte. Han får derfor mad på sonde som jeg malker ud, og får målt blodsukker hver 2. time.
Vi er trætte, men har det efter omstændighederne godt 
Jeg kan desværre ikke finde ud af vende billederne på mobilen, men i skal da ikke snydes for spam af min lille fisk! <3
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld