Kommunen og barn nr 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.180 visninger
16 svar
5 synes godt om
8. marts 2013

Anonym trådstarter

Har brug for lidt hjælp med mine tanker, håber i kan hjælpe.

Min mand og jeg har 2 børn og vil gerne have et sidste skud på stammen. Det vil for vores familie passe godt ind, at vi arbejder på en graviditet nu her.
Jeg har intet job, og under flexordningen. Pga de nye regler, kan jeg hverken tage en udd eller blive ansat i et flexjob. Kommunen har ingen styr på hverken regler eller selv simple ting, som information om flexbevis, som skal bruges for at søge et flexjob. Vores tanke er derfor sidste graviditet vil passe godt ind nu, da vi håber der er mere styr på det hele efter barsel, og at jeg ikke vil afbryde et forløb senere, eller en evt udd. Hvis det blev en mulighed, hvilket jeg dog håber, da jeg i den grad har nogle ressourcer og lyst til at yde og have tilknytning til arbejdsmarkedet

Det store MEN er så, at jeg ikke er populær på kommunen, da de ikke mener man kan klare børn, når man ikke kan besidde et fuldtidsjob. De vil nok blive endnu mere trætte af mig, hvis vi følger vores hjerter, og vi bryder jo ingen love ved at få børn. Vi har ingen kontakt til kommunen i forhold til vores børn, vores SP har kun ros, og har brugt min marte meo video ( gratis tilbud i vores kommune til alle nybagte familier) som det gode eksempel i undervisningsmatriale, og jeg gør frivilligt arbejde, i forældrebestyrelsen.

Virker det ikke fornuftigt nok, eller virker det helt hen i vejret. Spørgsmålet for os er ikke om vi skal have en mere, men hvornår, og vil det give ok mening at få den sidste nu. Tror det er det som giver mest mening, både i forhold til os som familie, men også bedst muligheder, i et forløb, i forhold til udd eller arbejde, da jeg ikke vil skulle afbryde en udd senere og ksn ved jobansøgning, sige jeg har fået de børn jeg skal have og derfor ikke vil mangle senere pga en evt barsel.
Det ville bare være rart at få flere øjne på om vi har misset noget i alle overvejelserne. Kom gerne med jeres tanker, og hold gerne en god tone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

Loa

Både og, kan godt forstå jeres syn på det. Men jeg ville nok tænke over indtægts mulighederne, som jo er temmelig nødvendige, især når man forøger familien. Så min frygt ville nok være job muligheden efterfølgende, men det er spørgsmålet om det ikke er lige svært både på nuværende tidspunkt og efter en evt
3 baby. Så måske i bare skulle følge jeres hjerte

Anmeld

8. marts 2013

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Både og, kan godt forstå jeres syn på det. Men jeg ville nok tænke over indtægts mulighederne, som jo er temmelig nødvendige, især når man forøger familien. Så min frygt ville nok være job muligheden efterfølgende, men det er spørgsmålet om det ikke er lige svært både på nuværende tidspunkt og efter en evt
3 baby. Så måske i bare skulle følge jeres hjerte

Indtægten er intet problem, da jeg ikke kan miste den indtægt jeg har nu, jeg kan ikke komme længere ned selvom jeg skulle starte en udd. Og jeg vil kun kunne stige i løn, hvis jeg skulle få et flexjob, da kommunen supplerer op, for de timer op til de 37, som arbejdsgiveren ikke betaler for, dvs har jeg 10 timers arbejde om ugen vil arbejdsgiveren betale de 10 timer, og kommunen resten af lønnen op til hvad der svarede til mit arbejde i 37 timer, håber det gav mening. Så indtægten har ingen betydning ud over positiv, når muligheden for job, engang kommer. De nye regler trådte i kraft i jan, så derfor er der kaos og tager nok noget tid inden der er styr på det, samtidig med der er snak om at de nye regler skal trækkes tilbage

Tak for din tid

Anmeld

8. marts 2013

C-Dog

Altså jeg synes måske kommunen har fat i noget mht til børn og arbejde- hvis du ikke kan arbejde, tjener du ingen penge, hvis du ingen penge har, hvordan vil du så forsøge dine børn? De bliver ikke billigere af at der er tre i stedet for to.
Men samtidig kan jeg også godt forstå dig, jeg har selv en mindre psykisk lidelse der har gjort det svært at ta uddannelse / arbejde, dog har det aldrig påvirket mine forældreevner- udover det økonomiske aspekt. Kærligheden, overskudet, fornuften, drømmen osv er der jo. Desværre spiller økonomien også ind. I mit hovede er en god forældre, en der kan forsørge sine børn. Ville det ikke være bedre at vente til der var en holdbar plan på bordet, økonomisk. Kh er ikke holdbart jo, slet ikke med de nye regler der måske bliver indført.

Anmeld

8. marts 2013

tarkoflen

Jeg synes det er lidt svært at råde dig, når jeg ikke ved hvorfor du ikke kan besidde et fuldtidsjob, hvor gamle dine børn er og hvorfor kommunen ikke mener, at l kan have børn, når du ikke kan klare et fuldtidsjob

Jeg bliver nok ikke for populær, men jeg har det lidt sådan, at jeg tror jeg ville prioritere min tid på de to skønne børn, jeg havde fået, når det er sagt, så har jeg aldrig ønsket mig mere end to børn, så det er jo nemt nok for mig at sige

Med hensyn til om det er et godt tidspunkt, tjah jeg tror ikke man skal udsætte sådan noget som at få børn, til det er et godt tidspunkt! Det "forsøgte" jeg mig med, og endte med en sygemelding med stress og en fyring, så det kan ikke anbefales at vente, fordi man tror det er det bedste

Hvis det er det rigtige for jeres familie, så spring ud i det, jeg tror ikke der er andre der kan sige, om det er bedre at vente, for det er jo ikke til at sige om de får styr på reglerne i mellemtiden eller det bider dig i r... fordi reglerne er mere imod dig efter endt barsel, det er jo ikke til at sige...

Held og lykke med hvad end l ender med at beslutte jer for!

Anmeld

8. marts 2013

Loa

Anonym skriver:

Indtægten er intet problem, da jeg ikke kan miste den indtægt jeg har nu, jeg kan ikke komme længere ned selvom jeg skulle starte en udd. Og jeg vil kun kunne stige i løn, hvis jeg skulle få et flexjob, da kommunen supplerer op, for de timer op til de 37, som arbejdsgiveren ikke betaler for, dvs har jeg 10 timers arbejde om ugen vil arbejdsgiveren betale de 10 timer, og kommunen resten af lønnen op til hvad der svarede til mit arbejde i 37 timer, håber det gav mening. Så indtægten har ingen betydning ud over positiv, når muligheden for job, engang kommer. De nye regler trådte i kraft i jan, så derfor er der kaos og tager nok noget tid inden der er styr på det, samtidig med der er snak om at de nye regler skal trækkes tilbage

Tak for din tid

Ja okay så kan jeg godt se det.....
Måske jeg så nok bare havde valgt det 3 barn nu...

Anmeld

8. marts 2013

Anonym trådstarter

CC23 skriver:

Altså jeg synes måske kommunen har fat i noget mht til børn og arbejde- hvis du ikke kan arbejde, tjener du ingen penge, hvis du ingen penge har, hvordan vil du så forsøge dine børn? De bliver ikke billigere af at der er tre i stedet for to.
Men samtidig kan jeg også godt forstå dig, jeg har selv en mindre psykisk lidelse der har gjort det svært at ta uddannelse / arbejde, dog har det aldrig påvirket mine forældreevner- udover det økonomiske aspekt. Kærligheden, overskudet, fornuften, drømmen osv er der jo. Desværre spiller økonomien også ind. I mit hovede er en god forældre, en der kan forsørge sine børn. Ville det ikke være bedre at vente til der var en holdbar plan på bordet, økonomisk. Kh er ikke holdbart jo, slet ikke med de nye regler der måske bliver indført.

Jeg får ikke kh, jeg er på flex ledighedsydelse, dvs jeg vil ikke kunne falde i penge, og ved et fremtidigt arbejde vil jeg kun kunne stige i løn, så indtægten er tryg og stabil, så ingen problem der. Mine årsager til, mangel på arbejdsevne, påvirker ikke mine egenskaber som mor, og har 2 dejlige børn, som får hvad de har brug for, elsker mine børn
Så økonomien er ikke en bekymrende faktor, og vi bor i eget hus, med fornuftig husleje, vi har en sund økonomi, og rigeligt plads i både bil og hus til at rumme endnu et barn. Vi ville ikke overveje hvis der ikke var mulighed for det, og vi ikke følte at overskuddet og lysten var til det

Anmeld

8. marts 2013

Mother-love

Sådan som jeg forstår det. Er at kommunen ikke mener du kan være mor til 3 fordi du ikke kan klare et fuldtidsjob? Altså de mener at kan du klare tre børn kan du også klare et fuldtidsjob.?

Jeg er selv i kommune systemet pga jeg fik et piskesmæld for 2,5 år siden og en uge efter uheldet testede jeg positiv gravid. Vi valgte at få barnet og har nu Isabella på 21 mdr.
Og ja det er super hårdt. Men kommunen skulle dæmme ikke stille sig op og være sure over hvis vi vil have en mere. Det er bestemt noget vi selv bestemmer.
Så jeg synes at hvis i kan få det til at hænge sammen økonomisk og i magter en mere. Jamen så skal i gøre det.

Anmeld

8. marts 2013

Nemesis

her var det intet problem. Arbejdsevne og morrolle er da to vidt forskellige ting.

Så hvis i vil have en 3. så gå i da bare i gang.

Anmeld

8. marts 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg synes det er lidt svært at råde dig, når jeg ikke ved hvorfor du ikke kan besidde et fuldtidsjob, hvor gamle dine børn er og hvorfor kommunen ikke mener, at l kan have børn, når du ikke kan klare et fuldtidsjob

Jeg bliver nok ikke for populær, men jeg har det lidt sådan, at jeg tror jeg ville prioritere min tid på de to skønne børn, jeg havde fået, når det er sagt, så har jeg aldrig ønsket mig mere end to børn, så det er jo nemt nok for mig at sige

Med hensyn til om det er et godt tidspunkt, tjah jeg tror ikke man skal udsætte sådan noget som at få børn, til det er et godt tidspunkt! Det "forsøgte" jeg mig med, og endte med en sygemelding med stress og en fyring, så det kan ikke anbefales at vente, fordi man tror det er det bedste

Hvis det er det rigtige for jeres familie, så spring ud i det, jeg tror ikke der er andre der kan sige, om det er bedre at vente, for det er jo ikke til at sige om de får styr på reglerne i mellemtiden eller det bider dig i r... fordi reglerne er mere imod dig efter endt barsel, det er jo ikke til at sige...

Held og lykke med hvad end l ender med at beslutte jer for!

Grunden til kommunen-rettelse min sagsbehandler ikke mener det, er udelukkende fordi hun mener ikke man kan have børn hvis man ikke kan arbejde fuldtid. Hun brugte det som skræmme metode, hvor for at presse mig, ang arbejde, og snakkede efterfølgende med SP og der er ingen belæg for noget, og der ligger intet på os i kommunen, vi har som nævnt kun fået ros som forældre, og SP siger at hun som sagsbehandler der ikke engang har mødt mine børn, intet har med familieafdelingen at gøre, så ja det var tomme trusler.
Jeg blev rådet i flexteamet at søge pension, men håbede på job og blev frarådet af sagsbehandleren på jobcenteret, og nu er det for sent pga se nye regler, så nej det er svært hvad det rette tidspunkt er, er nok bare færdig med at hoppe og danse for kommunen uden det har nogen positiv virkning. Jeg har nogle fysiske skader, men jeg prøver at finde muligheder istedet, feks kan jeg ikke løbe, eller gå lange ture, til gengæld kan jeg cykle og svømme med børnene, så jeg finder nye muligheder, frem for begrænsninger.
Børnene er under 3, og den yngste vil nå at blive 2 inden der kommer en mere, og så opefter alt efter hvornår vi rammer de 2 streger
Med i overvejelsen er at jeg har pcos og lægen råder til, at vil vi have flere er det ved at være tiden. Jeg er under 30 og min mand i starten af 30'erne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.