Har brug for lidt hjælp med mine tanker, håber i kan hjælpe.
Min mand og jeg har 2 børn og vil gerne have et sidste skud på stammen. Det vil for vores familie passe godt ind, at vi arbejder på en graviditet nu her.
Jeg har intet job, og under flexordningen. Pga de nye regler, kan jeg hverken tage en udd eller blive ansat i et flexjob. Kommunen har ingen styr på hverken regler eller selv simple ting, som information om flexbevis, som skal bruges for at søge et flexjob. Vores tanke er derfor sidste graviditet vil passe godt ind nu, da vi håber der er mere styr på det hele efter barsel, og at jeg ikke vil afbryde et forløb senere, eller en evt udd. Hvis det blev en mulighed, hvilket jeg dog håber, da jeg i den grad har nogle ressourcer og lyst til at yde og have tilknytning til arbejdsmarkedet
Det store MEN er så, at jeg ikke er populær på kommunen, da de ikke mener man kan klare børn, når man ikke kan besidde et fuldtidsjob. De vil nok blive endnu mere trætte af mig, hvis vi følger vores hjerter, og vi bryder jo ingen love ved at få børn. Vi har ingen kontakt til kommunen i forhold til vores børn, vores SP har kun ros, og har brugt min marte meo video ( gratis tilbud i vores kommune til alle nybagte familier) som det gode eksempel i undervisningsmatriale, og jeg gør frivilligt arbejde, i forældrebestyrelsen.
Virker det ikke fornuftigt nok, eller virker det helt hen i vejret. Spørgsmålet for os er ikke om vi skal have en mere, men hvornår, og vil det give ok mening at få den sidste nu. Tror det er det som giver mest mening, både i forhold til os som familie, men også bedst muligheder, i et forløb, i forhold til udd eller arbejde, da jeg ikke vil skulle afbryde en udd senere og ksn ved jobansøgning, sige jeg har fået de børn jeg skal have og derfor ikke vil mangle senere pga en evt barsel.
Det ville bare være rart at få flere øjne på om vi har misset noget i alle overvejelserne. Kom gerne med jeres tanker, og hold gerne en god tone