Efter ulykke: 6 gode råd til børns påklædning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

Fenja09

helle85 skriver:

råd for sikkerhedstyrelsen, efter ulykken igår med den 10 årig dreng

da jeg ved mange bruger halsedisse så vil jeg lige dele det her link da der ikke er mange der tænker over at nogen halsedisser er næsten lige som et halsterklæde (og det har jeg heller ikke selv før nu?

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-65409953:efter-ulykke-6-gode-råd-til-børns-påklædning.html

Jeg fik min datters farmor til at strikke en halsdisse her da der var rigtig koldt - godt nok ikke meget hun har brugt den, men den virkede efter hensigten.

Synes det er super godt at man har nogle retningslinier at gå efter når man skal påklæde sine børn, men man skal nok også passe på ikke at overdrive det. Der kan jo ske ulykker over alt og er det ikke en halsdisse så er det muligvis noget andet. Jeg vil selvfølgelig tænke ekstra over det til næste år når der skal købes vintertøj, og min datter har aldrig tøj på med snore eller andet tingel-tangel.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

helle85

Bertris skriver:

hmm.. Ja der er da risiko ved at have halsedisser på og halsterklæde...

Men der er jo også risoko ved at lade børn lege, de kunne falde og brække et eller andet. 
Jeg sidder bare og tænker lidt at man skal bruge sin sunde fornuft, og ikke gå i baglås over at der sker ulykker i dagens danmark. 

Skal nok få hak over det her indlæg, men synes bare ikke vi skal forbyde alt pga. en ulykke 

du skal selvfølgelig ikke have hak over din kommetar, da vi alle har forskellige meninger

men jeg syntes det her er noget andet end et brækkede osv. da det kan koste liv, og jeg ville bebrejde mig selv resten af livet hvis det skulle ske for mit barn, og jeg ved at det kunne værer undgået ved at købe andet overtøj. de kan jo hænge fast i mange ting nå de leger feks. en gren også ville jeg heller købe andet overtøj, end at forbyde dem at klatre i træer, det med brækkede ben og hul i hovedet det hører næsten barndommen til da børn jo som sagt kommer til skade

og forresten forbyder mange daginstitutioner halsterklæder, snor og osv

Anmeld

7. marts 2013

helle85

Fenja09 skriver:

Jeg fik min datters farmor til at strikke en halsdisse her da der var rigtig koldt - godt nok ikke meget hun har brugt den, men den virkede efter hensigten.

Synes det er super godt at man har nogle retningslinier at gå efter når man skal påklæde sine børn, men man skal nok også passe på ikke at overdrive det. Der kan jo ske ulykker over alt og er det ikke en halsdisse så er det muligvis noget andet. Jeg vil selvfølgelig tænke ekstra over det til næste år når der skal købes vintertøj, og min datter har aldrig tøj på med snore eller andet tingel-tangel.

/Fenja

jeg er helt enig med at man ikke skal overdrive og at der kan ske andre ulykker,og mine børn få da lov at lov til både at klætre i træer også vider(selvom jeg altid er bange for at de kommer til skade, det er man vel som mor) men de lærer de kun ved at falde og slår sig indimellem.

men jeg ved også at ved sådan en ting her at jeg ville bebrejde mig selv resten af livet hvis jeg viste at det kunne værer undgåret ves at købe noget andet overtøj

Anmeld

7. marts 2013

BABYPIGEnr4

helle85 skriver:

råd for sikkerhedstyrelsen, efter ulykken igår med den 10 årig dreng

da jeg ved mange bruger halsedisse så vil jeg lige dele det her link da der ikke er mange der tænker over at nogen halsedisser er næsten lige som et halsterklæde (og det har jeg heller ikke selv før nu?

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-65409953:efter-ulykke-6-gode-råd-til-børns-påklædning.html

Pyha der kan ske meget grimt med ens børn. Gode råd er altid godt

Det er derfor børn under 3 år skal være under konstant opsyn i dagplejen eller vuggestuen

Venligst

Helle

Anmeld

7. marts 2013

BABYPIGEnr4

helle85 skriver:

du skal selvfølgelig ikke have hak over din kommetar, da vi alle har forskellige meninger

men jeg syntes det her er noget andet end et brækkede osv. da det kan koste liv, og jeg ville bebrejde mig selv resten af livet hvis det skulle ske for mit barn, og jeg ved at det kunne værer undgået ved at købe andet overtøj. de kan jo hænge fast i mange ting nå de leger feks. en gren også ville jeg heller købe andet overtøj, end at forbyde dem at klatre i træer, det med brækkede ben og hul i hovedet det hører næsten barndommen til da børn jo som sagt kommer til skade

og forresten forbyder mange daginstitutioner halsterklæder, snor og osv

Halstørklæder og løse hættesnore er forbudt i dagplejen

I hvertfald hvor jeg bor

Venligst Helle

Anmeld

7. marts 2013

helle85

BABYPIGEnr4 skriver:

Halstørklæder og løse hættesnore er forbudt i dagplejen

I hvertfald hvor jeg bor

Venligst Helle

det er de somregl de fleste steder i børnehaver, vuggestuer og dagplejer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.