Rasende over nul tolerance!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

pcoramt

MorDk skriver:

DET der kan hun IKKE tillade sig at sige!!!!

Jeg ville klage over hende. Bede om ny vejleder. Hold da op jeg er rystet!

Jeg synes faktisk det væreste er at hun ved vi har været i behandling, og hvor hårdt det har været for mig (især da vi sidst mistede). der er desværre kun en vejleder til rådhed på skolen, ellers skal jeg flytte uddannelsen til århus, og det må jeg først til det nye skole år, og der gå jeg jo alligevel på barsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

tarkoflen

Undskyld mig, men hvorfor må du ikke have lov til at gå ud i timen? Det er da langt ude, hvis du spørger mig!

Jeg tror desværre ikke der er så meget at gøre, i forhold til fravær, så længe det er en ungdomsuddannelse, fordi det jo ikke er selvstudie men jeg synes nu godt din studievejleder kunne hjælpe dig, frem for at modarbejde dig! Kan du komme til at snakke med en anden, eller snakke med dine lærer om, hvordan du kan gøre i forhold til at følge med!

Og så skal den studievejleder da bare pakke sammen og ikke blande sig i, om l skal have børn nu!

Er du færdig til sommer?

Anmeld

7. marts 2013

simone_jacobsen

pcoramt skriver:

hej damer, vil rigtig gerne hører jeres mening.

Jeg er gravid med tvillinger (9+2) og lider af en rigtig slem kvalme. Jeg er igang med at læse finans på HHX, men har lidt svært ved konsentrationen i undervisningen når jeg har det rigtig skidt.. jeg må ofte gå på wc i timen, og ja sagen er den at det kan jeg ikke få lov til.

I dag har jeg valgt at blive hjemme, da jeg har haft det dårligt det meste af natten, og har siddet med hovdet i kummen det meste af morgenen. Jeg har en smule fravær (4,5 %) men laver ALTID mine lektier. Jeg kan sagtens følge med og har et af det højeste gennemsnit i min klasse (10,6), bortset fra dansk hvor jeg ligger på et solidt 7 tal.

Men så til hele historien, min skal har lige ringet og truet med at lukke for min su pga. fravær! og det kan jeg på ingen måde se er fair. Mine klasse kammerater sender endda dagopgaver til mig som jeg laver og mailer til læren, samt deres notater. Jeg føler mig ekstremt uretfærdigt behandlet.

er jeg helt galt på den? eller hvad kan jeg gøre?

Jeg syntes at du skal tage en snak med studievejlederen på skolen og sætte ham/hende ind i situationen.
Da jeg gik på HhX gennemgik jeg en svær periode og efter at have sat min studievejleder ind i det, hjalp det meget. Og måske lav en aftale med dine lære om, at du kan gå på toilettet når du vil - buy the way er det vil ikke en folkeskole? Tænker da at i alle er gamle nok til, at kunne forlade klassen uden at spørger om lov - det forstyrer desuden meget mere!!

Anmeld

7. marts 2013

Kløver

Det er sgu dårligt, forstår godt hvis det forstyrrer undervisningen at du må rende, kan du måske få nogle kvalmestillende piller, og indtil de virker, skal skolen bare slappe af, når du ikke har mere fravær

Anmeld

7. marts 2013

Louise Jørgensen

Sikken en dårlig behandling- det kan de godt nok ikke være bekendt! Det kvalme helvede som nogen(også mig) desværre må gå igennem i starten, er ikke for sarte sjæle. Jeg har selv gået både på HF enkeltfag og nu på pædagog uddannelsen, hvor der er rigtig mange der bliver gravide i forbindelse med at de læser. Her har der været kæmpe forståelse i forhold til eventuelle gener og også det at fravær desværre kan opstå i større grad end ellers. Hvis du er medlem af en fagforening syntes jeg du skal vælge at kontakte dem, og høre hvad dine rettigheder er. Ihvertfald har du ikke brug for at blive presset med frævar eller "dumme latterlige" kommentarer fra nogen der ikke skal blande sig i hvornår du vælger at få børn!! Op med hovedet Det skal du godt nok ikke finde dig i. Kram

Anmeld

7. marts 2013

Nemesis

synes du skal gå til skolens leder og fortælle om hvad du oplever!

fortælle at du bliver nægtet at gå på toilettet. fortælle at du er gravid har rigtig meget kvalme men alligevel formår at følge med og lave alt skolearbejdet!

fortælle at din vejleder godt ved, i faktisk har været i behandling, har mistet og ALLIGEVEL bare fortæller at du skal tage dig sammen og derfor ikke LYTTER til dig (hvilket vel er en VEJLEDERS første opgave)

Synes du skal fortælle at du er blevet truet med både at blive smidt ud, at få frataget din SU selvom du faktisk afleverer det du skal og de selv er skyld i du ikke kan komme i skole, eftersom du ikke må gå på toilettet.

fortæl at du faktisk rigtig gerne vil din skole og har fundet metoder til at håndtere kvalmen..men det kræver du får lov til at gå på toilettet.

Det er UHØRT at forhindre folk i at gå på toilettet!!

Anmeld

7. marts 2013

tarkoflen

Nemesis skriver:

synes du skal gå til skolens leder og fortælle om hvad du oplever!

fortælle at du bliver nægtet at gå på toilettet. fortælle at du er gravid har rigtig meget kvalme men alligevel formår at følge med og lave alt skolearbejdet!

fortælle at din vejleder godt ved, i faktisk har været i behandling, har mistet og ALLIGEVEL bare fortæller at du skal tage dig sammen og derfor ikke LYTTER til dig (hvilket vel er en VEJLEDERS første opgave)

Synes du skal fortælle at du er blevet truet med både at blive smidt ud, at få frataget din SU selvom du faktisk afleverer det du skal og de selv er skyld i du ikke kan komme i skole, eftersom du ikke må gå på toilettet.

fortæl at du faktisk rigtig gerne vil din skole og har fundet metoder til at håndtere kvalmen..men det kræver du får lov til at gå på toilettet.

Det er UHØRT at forhindre folk i at gå på toilettet!!

Kunne ikke være mere enig! Du skrev det bare så meget bedre end jeg kunne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.