Rasende over nul tolerance!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.574 visninger
16 svar
17 synes godt om
7. marts 2013

pcoramt

hej damer, vil rigtig gerne hører jeres mening.

Jeg er gravid med tvillinger (9+2) og lider af en rigtig slem kvalme. Jeg er igang med at læse finans på HHX, men har lidt svært ved konsentrationen i undervisningen når jeg har det rigtig skidt.. jeg må ofte gå på wc i timen, og ja sagen er den at det kan jeg ikke få lov til.

I dag har jeg valgt at blive hjemme, da jeg har haft det dårligt det meste af natten, og har siddet med hovdet i kummen det meste af morgenen. Jeg har en smule fravær (4,5 %) men laver ALTID mine lektier. Jeg kan sagtens følge med og har et af det højeste gennemsnit i min klasse (10,6), bortset fra dansk hvor jeg ligger på et solidt 7 tal.

Men så til hele historien, min skal har lige ringet og truet med at lukke for min su pga. fravær! og det kan jeg på ingen måde se er fair. Mine klasse kammerater sender endda dagopgaver til mig som jeg laver og mailer til læren, samt deres notater. Jeg føler mig ekstremt uretfærdigt behandlet.

er jeg helt galt på den? eller hvad kan jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

esioul

pcoramt skriver:

hej damer, vil rigtig gerne hører jeres mening.

Jeg er gravid med tvillinger (9+2) og lider af en rigtig slem kvalme. Jeg er igang med at læse finans på HHX, men har lidt svært ved konsentrationen i undervisningen når jeg har det rigtig skidt.. jeg må ofte gå på wc i timen, og ja sagen er den at det kan jeg ikke få lov til.

I dag har jeg valgt at blive hjemme, da jeg har haft det dårligt det meste af natten, og har siddet med hovdet i kummen det meste af morgenen. Jeg har en smule fravær (4,5 %) men laver ALTID mine lektier. Jeg kan sagtens følge med og har et af det højeste gennemsnit i min klasse (10,6), bortset fra dansk hvor jeg ligger på et solidt 7 tal.

Men så til hele historien, min skal har lige ringet og truet med at lukke for min su pga. fravær! og det kan jeg på ingen måde se er fair. Mine klasse kammerater sender endda dagopgaver til mig som jeg laver og mailer til læren, samt deres notater. Jeg føler mig ekstremt uretfærdigt behandlet.

er jeg helt galt på den? eller hvad kan jeg gøre?

Jeg synes det er vildt de vil det nu, nu du afleverer dine ting og er studie aktiv

Anmeld

7. marts 2013

pcoramt

esioul skriver:

Jeg synes det er vildt de vil det nu, nu du afleverer dine ting og er studie aktiv

jeg bliver os rigtig ked af det, mine lærer ved jo godt at jeg er gravid, men det gør min klassekammerater ikke i nu. jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre

Anmeld

7. marts 2013

mth1987

Det er bare rigtig øv altså. Men jeg tror de fokusere mere på dit fraværd end at du faktisk laver alt hvad du skal lave... Det er nok desværre bare sådan ungdomuddannelser er sat sammen har du kontaktet en vejleder på stedet? Ellers må du ha dig noget kvalmestillende og så håbe på din kvalme snart ophøre

Anmeld

7. marts 2013

MorDk

Det er totalt langt ude sys jeg!!!

Aner ik lige hvordan reglerne er, men jeg vil fa'me klage!!!

Anmeld

7. marts 2013

pcoramt

mth1987 skriver:

Det er bare rigtig øv altså. Men jeg tror de fokusere mere på dit fraværd end at du faktisk laver alt hvad du skal lave... Det er nok desværre bare sådan ungdomuddannelser er sat sammen har du kontaktet en vejleder på stedet? Ellers må du ha dig noget kvalmestillende og så håbe på din kvalme snart ophøre

jeg fandt på en måde en løsning, danskvand. men det gør os at jeg skal tisse hele tiden, ihvertfald 1 gang i timen og det kan jeg ikke få lov til. jeg er bare så træt af dem :/

Anmeld

7. marts 2013

pcoramt

MorDk skriver:

Det er totalt langt ude sys jeg!!!

Aner ik lige hvordan reglerne er, men jeg vil fa'me klage!!!

jeg har snakket med min studievejleder, og hun synes bare at jeg skal tage mig sammen. og så skulle hun os lige påpege at det var dumt at blive gravid på en uddannelse! MEN vi har jo forsøgt over 2 år :O og jeg bliver jo altså os 21 år lige om lidt.. jeg kunne have kvalt hende..

Anmeld

7. marts 2013

MorDk

pcoramt skriver:

jeg har snakket med min studievejleder, og hun synes bare at jeg skal tage mig sammen. og så skulle hun os lige påpege at det var dumt at blive gravid på en uddannelse! MEN vi har jo forsøgt over 2 år :O og jeg bliver jo altså os 21 år lige om lidt.. jeg kunne have kvalt hende..

DET der kan hun IKKE tillade sig at sige!!!!

Jeg ville klage over hende. Bede om ny vejleder. Hold da op jeg er rystet!

Anmeld

7. marts 2013

Zelinasmor

Du må have en fraværs procent på 20% før de må røre din SU og 25-30 før de må smide dig ud 

Anmeld

7. marts 2013

mth1987

pcoramt skriver:

jeg fandt på en måde en løsning, danskvand. men det gør os at jeg skal tisse hele tiden, ihvertfald 1 gang i timen og det kan jeg ikke få lov til. jeg er bare så træt af dem :/

Det kan sgu ikk nægte dig at gå på wc... Så går du direkte til ledelsen eller hvad det hedder sådan et sted og forklare at du kan holde til at deltage i timerne hvis du drikker danskvand men t du bliver nægtet at gå på wc. Det kan de ikk nægte og da slet ikk gravide!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.