Deleordning 7-7

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

Anonym trådstarter

Når I aftaler samvær for et meget lille barn, er det vigtigt at huske, at barnet er i gang med den helt grundlæggende udvikling af sin personlighed og sin tillid til verden. Barnets evne til tilknytning dannes i løbet af de første 11⁄2 - 2 leveår, og denne udvikling må ikke forstyrres. Jeres barn har brug for at lave en tilknytning til en primær omsorgsperson. Når jeres barn lærer at knytte sig til en person, vil det også kunne knytte sig til andre. Det hænger blandt andet sammen med, at jeres barn vil begynde at lære at kunne generali- sere. Det vil sige, at barnet kan overføre erfaringer fra den ene situation eller person til en anden situation eller person. Barnets evne til tilknytning udvikles gradvist og løbende, og er ikke en hindring for, at barnet i kortere tid ad gangen kan være alene sammen med andre voksne end den primære omsorgsperson.

Børn trives med at have flere tilknytningspersoner. Samtidig har små børn et udstrakt behov for tryghed, forudsigelighed og sammenhæng i hverdagen, hvilket bedst sikres ved en fast base hos den ene af forældrene. 

Taget fra Statsforvaltningens vejledning.

Den gang kontaktede jeg psykologisk rådgivning, fik at vide at forældre valgte den ordning, og sadan er det! , dvs. ingen hjælp derfra.

Hele min dagpleje, min familie var påvirket af det. Jeg var bekymret for barnet hele tiden.

De andre børn var også påvirket, det smitter jo....

Næste gang ...det bliver ikke næste gang...aldrig aldrig igen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

FruK

Jeg har gode erfaringer med 7/7. Dog først fra han var noget ældre.

Med så lille et barn, er det nok ikke nødvendigvis særlig godt. Men jeg tror, at det er meget individuelt - og I ved bedst, hvad der vil virke for jeres barn.

Anmeld

7. marts 2013

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Jeg har gode erfaringer med 7/7. Dog først fra han var noget ældre.

Med så lille et barn, er det nok ikke nødvendigvis særlig godt. Men jeg tror, at det er meget individuelt - og I ved bedst, hvad der vil virke for jeres barn.

Hvad er tidligst alder til at starte deleordningen 7-7?

Anmeld

7. marts 2013

FruK

Anonym skriver:

Det tør jeg ikke at sige... Som jeg skriver, tror jeg det er meget individuelt. Min søn er 10 år og har haft 7/7 i nogle år efterhånden. Men der er sikkert andre 10-årige, der ikke vil trives med det. 

Vi startede så vidt jeg husker med 9/5 da han var to år, mest på grund sf fars arbejdstider, og så har vi trappet op hen ad vejen.

Nogle kan sikkert godt trives med 7/7 fra en tidlig alder, men det er vist ikke noget SFV anbefaler. Jeg kender dog ikke helt deres holdning, da vi aldrig har været den vej, men har fundet ud af det selv.

Anmeld

7. marts 2013

Mamalou

Anonym skriver:

Den gang kontaktede jeg psykologisk rådgivning, fik at vide at forældre valgte den ordning, og sadan er det! , dvs. ingen hjælp derfra.

Hele min dagpleje, min familie var påvirket af det. Jeg var bekymret for barnet hele tiden.

De andre børn var også påvirket, det smitter jo....

Næste gang ...det bliver ikke næste gang...aldrig aldrig igen!

Nej det er jo faktisk grundlag til at underrette kommunen. Hvis barnet ikke trives, og forældrene ikke formår at ændre på vilkårene, så trivslen vender. 

Anmeld

7. marts 2013

Mamalou

Anonym skriver:

Ud fra Statsforvaltninges vejledning må det være 3 års alderen. Men der vil altid være nogle børn, der trives med den ordning, mens andre børn ikke gør. Jeg mener også, at det kræver et meget fleksibelt og godt samarbejde og kører den ordning så jeg vil mene, at der er mange faktorer der spiller ind. 

Anmeld

7. marts 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Nej det er jo faktisk grundlag til at underrette kommunen. Hvis barnet ikke trives, og forældrene ikke formår at ændre på vilkårene, så trivslen vender. 

Her kommer autoritetstro ind....

Pædagogisk konsulent/ dagplejepædagog vidste det.....

Psykolog fra pædagogisk/psykologisk rådgivning vidste det....

hmm

Fremrettet:

Flere trivselsamtaler med forældre...indtil det virker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.