Deleordning 7-7

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.947 visninger
16 svar
8 synes godt om
6. marts 2013

Anonym trådstarter

Har I gode erfaringer med deleordningen 7-7?

Barnet er kun 1 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

smølfine

Anonym skriver:

Barnet er kun 1 år.

Jeg har ingen personlige erfaringer med 7/7 ordning, men har to delebørn, hvor vi har 11/3. Jeg ville aldrig dele 7/7 ved så lille et barn. Barnet har brug for en tryg base, om det så er hos far eller mor er mindre vigtigt. Når det så er sagt, er det jo forældrene, der kender barnet bedst, og ved om netop deres barn ville kunne trives med denne løsning.

Held og lykke med at finde en løsning, der passer alle

Anmeld

7. marts 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Barnet er kun 1 år.

Jeg var den tavse vidne til sådan en deleording igennem mit arbejde som dagplejer. Det var et helvede!

2 år, fra barnet var 1 år til slut i dagplejen.

Barnet var stresset, ked ad det, spiste uhæmmet, græd og græd og græd

Jeg var ved at går ned med stress

Anmeld

7. marts 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

Barnet er kun 1 år.

her ville min x have 7/7 ordning, jeg sagde NEJ og kontaktede min SP som kom ud og snakkede med os om hvad der var bedst at starte med

og hun fraråede absolut en 7/7 ordning

et barn skal ha en base, en base de føler som hjemme

7/7 er for forvirende og de vil aldrig have en fast base

så her er det hver anden wekend hos far

men den mindste som kun er 10 måneder sover ikke hos far
efter aftale med SP skal han først det når han er 1 ½ år gammel

Anmeld

7. marts 2013

MorDk

Når barnet er SÅ lille så ville jeg klart fraråde 7/7 ordning. Barnet SKAL have en fast base. Alt andet er direkte SYND! Det er min mening. Måske nogle forældre mener det fungerer for deres familie, men jeg tror ikke på barnet trives 100% ved sådan en ordning. Ja børn tilpasser sig... men hvis behov dækkes i denne ordning? Ikke barnet ihvertfald. Derfor ville jeg personlig aldrig gå med til en 7/7 ordning.

Håber I finder en løsning der passer til jeres familie.

MorDk ♥

Anmeld

7. marts 2013

Mamalou

MorDk skriver:

Når barnet er SÅ lille så ville jeg klart fraråde 7/7 ordning. Barnet SKAL have en fast base. Alt andet er direkte SYND! Det er min mening. Måske nogle forældre mener det fungerer for deres familie, men jeg tror ikke på barnet trives 100% ved sådan en ordning. Ja børn tilpasser sig... men hvis behov dækkes i denne ordning? Ikke barnet ihvertfald. Derfor ville jeg personlig aldrig gå med til en 7/7 ordning.

Håber I finder en løsning der passer til jeres familie.

MorDk ♥

Jeg er helt enig.

Barnets tilknytning er først færdigdannet i 3 års alderen, hvorfor det er vigtigt med en fast primær voksen i en fast base som mor.dk skriver. 

Læs eventuel Statsforvaltningens vejledning om samværsfastsættelse.

http://statsforvaltning.dk/sfdocs/Publikationer/Pjecer/Pjece%20Samværsguide.pdf

Vh. Louise

Anmeld

7. marts 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg var den tavse vidne til sådan en deleording igennem mit arbejde som dagplejer. Det var et helvede!

Jeg er bange for at barnet blev skadet på sjælen

Barnet var meget meget meget ulykkelig i hele 2 år

Anmeld

7. marts 2013

Mamalou

Anonym skriver:

Det er heller ikke barnets behov i den alder.

Hvis forældrene ønsker mere samvær, så må de komme til barnet og se det i dets vante rammer. 

Pyhhh det må have været hårdt at være vidne til! 

Anmeld

7. marts 2013

Mamalou

Anonym skriver:

Jeg er bange for at barnet blev skadet på sjælen

Barnet var meget meget meget ulykkelig i hele 2 år

Det er der også chancer for at det bliver fordi tilknytningen bliver forstyrret...

Skal nok stoppe nu, men får ondt i sjælen af at læse dine indlæg 

Anmeld

7. marts 2013

Mamalou

Når I aftaler samvær for et meget lille barn, er det vigtigt at huske, at barnet er i gang med den helt grundlæggende udvikling af sin personlighed og sin tillid til verden. Barnets evne til tilknytning dannes i løbet af de første 11&frasl;2 - 2 leveår, og denne udvikling må ikke forstyrres. Jeres barn har brug for at lave en tilknytning til en primær omsorgsperson. Når jeres barn lærer at knytte sig til en person, vil det også kunne knytte sig til andre. Det hænger blandt andet sammen med, at jeres barn vil begynde at lære at kunne generali- sere. Det vil sige, at barnet kan overføre erfaringer fra den ene situation eller person til en anden situation eller person. Barnets evne til tilknytning udvikles gradvist og løbende, og er ikke en hindring for, at barnet i kortere tid ad gangen kan være alene sammen med andre voksne end den primære omsorgsperson.

Børn trives med at have flere tilknytningspersoner. Samtidig har små børn et udstrakt behov for tryghed, forudsigelighed og sammenhæng i hverdagen, hvilket bedst sikres ved en fast base hos den ene af forældrene. 

Taget fra Statsforvaltningens vejledning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.