hvornår må jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
8 svar
3 synes godt om
6. marts 2013

C-Dog

Gå alene på legepladsen, cykle en tur, løbe rundt i kvarteret med deres kammerater?
Vi bor 3 min fra en legeplads, ingen biler, og jeg har lovet min datter i to år at når hun fyldte 5 måtte hun selv gå derover og lege med vennerne uden mig eller far, men nu har jeg bare ondt i maven og er ved at fortryde. Tænker hele tiden på hvor nemt det ville være at snuppe hende, eller hvis nogle driller så er jeg der ikke til at hjælpe osv :-( men, sådan vil jeg nok også tænke når hun er 10 år- og jeg kan jo ikke holde hende i hånden altid. Hvornår må jeres få lidt ansvar selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2013

Kløver

Uh den er svær, da mine stadig er så små, men da jeg var fem, cyklede jeg selv ned på en lille vild græsplæne med træer jeg klatrede i, på den anden side af marken hvor vi boede, og gik selv over på legepladsen på skolen, som lå på den anden side af vejen.
Vi boede på landet, hvor vi var 3-4 husstande ved siden af skolen

Anmeld

6. marts 2013

C-Dog

Maja84 skriver:

Uh den er svær, da mine stadig er så små, men da jeg var fem, cyklede jeg selv ned på en lille vild græsplæne med træer jeg klatrede i, på den anden side af marken hvor vi boede, og gik selv over på legepladsen på skolen, som lå på den anden side af vejen.
Vi boede på landet, hvor vi var 3-4 husstande ved siden af skolen

Ja jeg havde også lidt mere frihed som barn end min egen datter har haft. Undskylder det med at det er andre tider idag. Men vi bor i et trygt kvarter og de fleste andre børn render ind og ud hos hinanden og over på legepladsen, vil helst ikke ha hun skal være den eneste der ikke er med i det fællesskab. For det er jo bare ikke fedt at ha mor med altid ;-)

Anmeld

6. marts 2013

Wik

Kan du ikke aftale at du følger hende derover de første gange og aftaler at hente de første par gange efter hun bliver 5. Hvis du kan mærke at hun bliver der og at det er trygt og godt for jer begge, kan du give lidt mere efter, der er stor forskel på børn, måske er det for tidligt, måske er det fint. Man skal jo tit lige vende sig til nye fremmede ting.

Anmeld

6. marts 2013

Kløver

CC23 skriver:

Ja jeg havde også lidt mere frihed som barn end min egen datter har haft. Undskylder det med at det er andre tider idag. Men vi bor i et trygt kvarter og de fleste andre børn render ind og ud hos hinanden og over på legepladsen, vil helst ikke ha hun skal være den eneste der ikke er med i det fællesskab. For det er jo bare ikke fedt at ha mor med altid ;-)

Det er bestemt andre tider, mine børn vil nok ikke kunne få de samme friheder, men kommer jo også an på hvor børnene og som du selv er inde på, hvor man bor. Vi bor ned til volden, og vil ikke have ungerne render ned og leger før de er meget, store nok tænk en faldt i vandet og druknede

Anmeld

6. marts 2013

MorDk

Uh det er svært. I skrivende stund ville jeg sige at 5 år er for "småt" MEN det kommer jo meget an på barnet og omgivelserne. Så har ikke rigtig noget svar. Mine børn er 2,5 år & 5 mdr.

Anmeld

6. marts 2013

Mor til Frederic og Freya

CC23 skriver:

Gå alene på legepladsen, cykle en tur, løbe rundt i kvarteret med deres kammerater?
Vi bor 3 min fra en legeplads, ingen biler, og jeg har lovet min datter i to år at når hun fyldte 5 måtte hun selv gå derover og lege med vennerne uden mig eller far, men nu har jeg bare ondt i maven og er ved at fortryde. Tænker hele tiden på hvor nemt det ville være at snuppe hende, eller hvis nogle driller så er jeg der ikke til at hjælpe osv :-( men, sådan vil jeg nok også tænke når hun er 10 år- og jeg kan jo ikke holde hende i hånden altid. Hvornår må jeres få lidt ansvar selv?

Vi bor i bunden af at lukket vænge med ialt 6 huse og 4 af husene er der børn i.

I startet tegnede vi en streg på vænget med kridt hvor han måtte lege - cykle osv til, kunne han ikke finde ud af det - så var det slut med at lege derude.

Men det fandt han hurtigt ud af og idag hvor han er 4½ er der ingen problemer. Og i nr 12 er der onsdags klub, hvor han selv render derhen og hjem igen.

Han ved at der er en konsikvens, når han overtræder vores fælles aftale om hvorvidt han må cykle rundt. Og det er hverken til diskution eller forhandling.

Anmeld

6. marts 2013

bøllen

Vi bor på en stille villavej i et kvarter med samme slags vej,  med fælles legeplads i midten.

vores de store var vel en 4/5 da de rendte på legepladsen med kammeraterne fra børnehaven. Vores indkørsel ligger udstil stien til legepladsen som vi kan kikke på.

så vil sige det kommer an på hvor i bor, omgivelserne , jer og barnet

Anmeld

6. marts 2013

Sara.

Min datter blev 5 i oktober og hun må godt det du skriver, så længe hun bliver lige her hvor vi bor.....

Vi bor i noget nybyggeri, rækkehuse.... 65 rækkehuse i 10 små blokke.

Der bor 2 andre fra børnehaven + en anden rigtig sød pige på 5 år, og de har mulighed for selv at løbe over til hinanden og hat gjort det et par gange.

Samtidig så kender jeg også min pige og at hun ikke ku finde på at løbe væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.