dumme frustrationer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2009

Milka

xxx skriver:

En i min mødregruppe har en veninde som har en datter der er født med fladt baghovede, fordi hun lå forkert i bækkenet. De har prøvet alt, men det blev ikke rettet ud. Jeg har en veninde på uni som er helt flad, men det dækkes naturligvis af håret. Selv er jeg ikke flad, men min mor siger at de ikke gjorde noget for at undgå det... Nogle læger mener det retter sig ud, andre ikke, men det kommer nok an på hvor slemt det er...
Angående skråpuden, så er det jo samme princip som med en stofble og en pude foran, skårpuden hænger bare sammen i et stykke, så baby kan ikke få møffet sig ud af positionen. xxx havde ikke noget imod at ligge sådan, og det var en kæmpe lettelse for mig, at jeg ikke hele tiden skulle vende hans hoved, for han ville nemlig helst ligge helt fladt.

jeg havde besøg af en veninde i dag som har  tvillingedrenge der lige er fyldt 2 og jeg spurgte hende om hendes erfaringer med flade baghoveder. hun sagde at det havde været rigtig slemt da de var små men at det har rettet sig ud.

lyder til at der er delte meninger ... man kan vel ikke gøre andet end at tage sine forbehold (så godt det nu lader sig gøre) og håbe på at det bliver bedre.

og ja, det er kun et æstetisk problem, men kønt er det ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

Klumpe-dumpe

Milka skriver:

tak for ligge-på-mave-opskift, de fleste ting gør vi allerede, men hvordan mener du med at lægge armene ind under maven? altså sådan strakt nedad og så ind under?

Undskyld jeg har blandet 2 opskrifter sammen.

2: Bøje armene ind under hendes bryst. 
(men det gør du jo temmelig sikkert også allerede.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.