dumme frustrationer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.405 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. juni 2009

Milka

jeg er lidt frustreret ... synes ellers det her skemad gik så godt men det gør det ikke rigtig mere, de får jo dårligt noget i sig ... og mælk gider de kun ta 100-150ml af af gangen og blir så selvfølgelig sultne hele tiden. bestiller ikke andet end at gi bøtter mad og jeg kan slet ikke holde fast i noget madskema lige nu, tingene er totalt uforudsigelige! 

glæder mig sådan til de begynder at kravle, synes det er så synd for dem at de kun kan ligge på ryggen, det er stadigvæk kun i kort tid de kan ligge på maven uden at brokke sig. lilja kan dårlig holde hovedet oppe! de er stadig flade på baghovederne, jeg går og drejer på deres hoveder konstant og lucas er da også blevet bedre men liljas er fladt som et bræt : (  hvad hvis det ikke retter sig?

huset sejler og jeg har vildt meget jeg skal denne uge, jeg er overtrukket på mit dankort og har en emsig bankrådgiver i røven. og så fandme om jeg ikke sniger mig ud og ryger cigaretter i løbet af dagen. utroligt så hurtigt det går med at blive ryger igen : (

ARGH!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

Karo

Da Marcus havde den alder kunne jeg heller ikke vente til han kunne kravle. Men hold dag op hvor får man travlt lige så snart de bliver mobile. Der er hele tiden en krudtugle der kravler rundt på udkig efter hvor man kan lave ballade.

Det med ske mad tager et stykke tid før det helt fungere. De skal lige vende sig til det, og imens så må huset sejle.

Anmeld

22. juni 2009

anna-jonas

Lige som man tror at der er en rytme..............såååå....pist, væk er den. Kan kun sige at det bli'r bedre, hvis det er en trøst. Fortsæt med skemaden, så pludselig gi'r bøtterne dig mere "luft". Og speaking of luft..................Kan du så lade være med det rygeri.............Altså, Camilla.

Anmeld

22. juni 2009

Lilac

puh, lyder bekendt... Ang. det flade baghoved, så har jeg virkelig også brugt meget energi på det! Jeg endte med at købe sådan en skråpude som gjorde han lå på siden, og derfor ikke kunne lægge baghovedet helt fladt... Der var dog stadig lidt "bule" da jeg købte den, og det blev lidt bedre, men ikke meget...

link til skråpuden: http://babyparadise.dk/product.asp?product=17
Lidt om fladt baghoved: http://babyklub.netdoktor.dk/dk/babyklub/support/discussion/topiclist/index.jsp?forumId=1248&threadId=1037107

Håber det kan hjælpe dig en smule...

Knus

Anmeld

22. juni 2009

Milka

xxx skriver:

puh, lyder bekendt... Ang. det flade baghoved, så har jeg virkelig også brugt meget energi på det! Jeg endte med at købe sådan en skråpude som gjorde han lå på siden, og derfor ikke kunne lægge baghovedet helt fladt... Der var dog stadig lidt "bule" da jeg købte den, og det blev lidt bedre, men ikke meget...

link til skråpuden: http://babyparadise.dk/product.asp?product=17
Lidt om fladt baghoved: http://babyklub.netdoktor.dk/dk/babyklub/support/discussion/topiclist/index.jsp?forumId=1248&threadId=1037107

Håber det kan hjælpe dig en smule...

Knus

jeg lægger altid lilja lidt på 'hæld' og til det bruger jeg et sammenrullet håndklæde (sp's råd). men hun er god til at møve sig væk fra den på en eller anden måde.

hmm...jeg synes ikke man ser ældre børn (eller voksne) med flade baghoveder? nu ved jeg ikke hvordan du ser ud bagfra, men hvorfor er mit hovede ikke sådan? da jeg var lillebitte boede vi i afrika og jeg tvivler lidt på at min mor havde en emsig sundhedsplejerske med en masse mere eller mindre gode råd derude i bushen. men jeg skal da spørge hende ad ; )

Anmeld

22. juni 2009

Vinker

Vi havde jo en hård kamp mod det flade baghovede - ved ikke om du husker det?

Fra Niklas Emil var 4 mdr til 6 mdr blev han bevidst lagt på siden hver gang han skulle sove. Det gør at han den dag i dag stort set kun sover på siden, men nu kan han heldigvis også selv dreje sig derom så jeg ikke skal op 10 gange om natten fordi han brokker sig over at han ikke kan møvrer sig om på siden....

Om dagen måtte han heller ikke ligge på baghovedet. Dog fik han lov ca ½-1 time om dagen for han elskede at ligge på ryggen og han skulle jo også ha lov at udvikle sig. jeg lagde ham på siden når han skulle ligge og lege, men der gik ikke mange minutter før han brokkede sig. Så jeg sad meget og legede med ham mens han sad mellem benene på mig. Ellers tvang jeg ham til at ligge på maven. Han er helt vild med at spille bold så det lokkede jeg ham med. Øvelse gør mester - nu er han glad for at ligge på maven!

I barnevognen blev han også lagt på siden og sov pludselig bedre og længere!

Det vi gjorde i sengen var at ligge en A4 mappe under hans madras og så sådan en rund bølle-pude foran ham (så han ikke trillede om på maven) på den måde lå han nærmest i spænd. De første nætter fik vi ikke meget søvn for han brokkede sig, men efter et par dage sov han fint på den måde!

mener også man kan købe en speciel pude på nettet de kan ligge i spænd i, men den må man vidst ikke bruge om natten - er ikke sikker....

ellers må de leve med flade baghoveder - det er jo "kun" et syns spørgsmål og ikke noget skadeligt!

Anmeld

22. juni 2009

Klumpe-dumpe

hheeeheeee, jeg kan lige se det for mig, en neger-dame med bare bryster og et lille lænde-klæde, stå der ude på sletterne, mellem elefanter og girafer, og forklare din mor hvorfor det er den lille hvide ting skriger, hvorfor den lille hvide ting prutter forkert osv....

Nej Maluccas baghovede er også flat, det ser underligt ud og jeg tænkte sådan skal hun ski da ikke se ud. MEN jeg spurgte min SP og hun sagde at nogen var født med et flat baghovede.... Men den hopper jeg IKKE på! Og efter vi gik i træninglejer med det der maveligning kan jeg se det er blevet bedre. Nu er det flade nærmest hoppet op der hvor man er flad. Så det skal nok blive bedre!
Jeg har også prøvet det der trick med at lejre med alt mulig under hende, og så møffede hun da bare ned i bunden af vuggen. Det var mens vi lå på NEO, og det så sjovt ud for det er jo de der klare vugger, og så lå hun med numsen ned mod kanten og benene stak lige op i vejret.

Buu gad heller ikke ligge på maven. Men jeg fandt ud af hvis jeg hjalp hende så gik det bedre. Her kommer opskriften lige.
1: Lægge hende på evt. puslebordet/spiseborde på maven med hovedet ud mod kanten.
2. Hjælp hende med at få armene ind under maven. bliv ved med at lægge dem ind under hende når de ryger ud.
3: Hold hende let på numsen
4: Sæt dig på hug, så I kan få øjenkontakt, snak med hende.
5: når hun bliver ked/gal tril hende om på ryggen igen.
6: Når hun bliver glad triller du hende tilbage på maven og sådan forsætter det.

Nu er vi kommet ned på gulvet, og så sætter jeg et spejl foran hende. og nu kan hun godt. Og ja i dag trillede hun rundt til ryggen selv.

Jeg vil sige at jeg faktisk tænkte at hun ALDRIG kom til at lære det, og min SP sagde at jeg BARE skulle gøre det 20-30 gange om dage. Men så meget har jeg faktisk IKKE gjort det. måske 5-7 gange om dagen til at starte med og så blev det mere og mere og længere og længere tid jo længere vi kom frem.

Det var bare min lille opskrift. Bon appetit

Anmeld

22. juni 2009

Bondepigen

En god ting til når de skal ligge på maven er en skråpude (du ved sådan en man sidder på) så kommer de lidt højere op med hovedet og kan se lidt mere, så det bliver mere spændende. (Råd fra kiropraktoren). Men det med spejlet er osse en god ting, det rådede min sp mig til.... Men nu er de jo to. Har du prøvet at ligge dem på maven så de vender hoved mod hoved, så kunne det jo være de gad se på hinanden??

Anmeld

23. juni 2009

Lilac

En i min mødregruppe har en veninde som har en datter der er født med fladt baghovede, fordi hun lå forkert i bækkenet. De har prøvet alt, men det blev ikke rettet ud. Jeg har en veninde på uni som er helt flad, men det dækkes naturligvis af håret. Selv er jeg ikke flad, men min mor siger at de ikke gjorde noget for at undgå det... Nogle læger mener det retter sig ud, andre ikke, men det kommer nok an på hvor slemt det er...
Angående skråpuden, så er det jo samme princip som med en stofble og en pude foran, skårpuden hænger bare sammen i et stykke, så baby kan ikke få møffet sig ud af positionen. xxx havde ikke noget imod at ligge sådan, og det var en kæmpe lettelse for mig, at jeg ikke hele tiden skulle vende hans hoved, for han ville nemlig helst ligge helt fladt.

Anmeld

23. juni 2009

Milka

malucca09 skriver:

hheeeheeee, jeg kan lige se det for mig, en neger-dame med bare bryster og et lille lænde-klæde, stå der ude på sletterne, mellem elefanter og girafer, og forklare din mor hvorfor det er den lille hvide ting skriger, hvorfor den lille hvide ting prutter forkert osv....

Nej Maluccas baghovede er også flat, det ser underligt ud og jeg tænkte sådan skal hun ski da ikke se ud. MEN jeg spurgte min SP og hun sagde at nogen var født med et flat baghovede.... Men den hopper jeg IKKE på! Og efter vi gik i træninglejer med det der maveligning kan jeg se det er blevet bedre. Nu er det flade nærmest hoppet op der hvor man er flad. Så det skal nok blive bedre!
Jeg har også prøvet det der trick med at lejre med alt mulig under hende, og så møffede hun da bare ned i bunden af vuggen. Det var mens vi lå på NEO, og det så sjovt ud for det er jo de der klare vugger, og så lå hun med numsen ned mod kanten og benene stak lige op i vejret.

Buu gad heller ikke ligge på maven. Men jeg fandt ud af hvis jeg hjalp hende så gik det bedre. Her kommer opskriften lige.
1: Lægge hende på evt. puslebordet/spiseborde på maven med hovedet ud mod kanten.
2. Hjælp hende med at få armene ind under maven. bliv ved med at lægge dem ind under hende når de ryger ud.
3: Hold hende let på numsen
4: Sæt dig på hug, så I kan få øjenkontakt, snak med hende.
5: når hun bliver ked/gal tril hende om på ryggen igen.
6: Når hun bliver glad triller du hende tilbage på maven og sådan forsætter det.

Nu er vi kommet ned på gulvet, og så sætter jeg et spejl foran hende. og nu kan hun godt. Og ja i dag trillede hun rundt til ryggen selv.

Jeg vil sige at jeg faktisk tænkte at hun ALDRIG kom til at lære det, og min SP sagde at jeg BARE skulle gøre det 20-30 gange om dage. Men så meget har jeg faktisk IKKE gjort det. måske 5-7 gange om dagen til at starte med og så blev det mere og mere og længere og længere tid jo længere vi kom frem.

Det var bare min lille opskrift. Bon appetit

tak for ligge-på-mave-opskift, de fleste ting gør vi allerede, men hvordan mener du med at lægge armene ind under maven? altså sådan strakt nedad og så ind under?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.