Jeg er skruk, men på ingen måde klar til at få en 2'er. Faktisk er jeg ikke sikker på, at jeg nogensinde bliver klar.
Det kræver nok lidt forklaring:
Efter den første fødsel fik jeg en fødselsreaktion. Den var så kraftig, at jeg ikke anede, hvem jeg var, hvor jeg var eller hvem dem omkring mig var. Jeg kunne ikke tage vare på mig selv og slet ikke den nyfødte baby. Jeg har derfor ikke oplevet baby's første måned +/- 14 dage, hvilket gør mig rigtig ked af det.
Jeg er nu skruk. MEGET skruk. Jeg kunne godt tænke mig at opleve endnu en graviditet, endnu en fødsel og endnu en baby. Jeg synes heller ikke barnet skal være enebarn. Men jeg er bange. MEGET bange for at det sker igen. Jeg er bange for, at jeg denne gang ikke kan finde vejen tilbage til den normale verden. Bange for at skulle indlægges igen. Bange for at barnet (igen) og baby skal undvære sin mor. Bange for at faderen, der tog det SÅ flot og klarede ALT sidst, ikke vil kunne klare 2 børn alene.
Er det egoistisk at ønske sig et barn mere, når risikoen for en fødselsreaktion er forhøjet?
Kan man gøre noget for at det ikke sker igen?
Og frem for alt er der andre, der har haft det på samme måde? - og hvordan gik det så?
Anmeld