Gravid / dagpene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej

Jeg stå i den situation at jeg er blevet mobbet på mit arbejdsplads og overveje at sige selv op. Jeg er 20uger hen i min graviditet og gå sygemeldt pga stress og mobning. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Skal jeg sige op og hvordan er det med dagpenge har jeg ret Til det? Og hvor Lang tid kan jeg gå sygemeldt? 

håber der er nogen som kan hjælpe mig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

Miss Church

Anonym skriver:

Hej

Jeg stå i den situation at jeg er blevet mobbet på mit arbejdsplads og overveje at sige selv op. Jeg er 20uger hen i min graviditet og gå sygemeldt pga stress og mobning. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Skal jeg sige op og hvordan er det med dagpenge har jeg ret Til det? Og hvor Lang tid kan jeg gå sygemeldt? 

Øv hvor er det en træls situation!

Jeg kender ikke så super meget til de forskellige dagpenge-regler, men kommer du ikke i karantæne, hvis du siger op?

Anmeld

4. marts 2013

Anonym trådstarter

Det er jeg lidt bang for jeg gøre  

Anmeld

4. marts 2013

Miss Church

Anonym skriver:

Det er jeg lidt bang for jeg gøre  

Håber der er en som er inde i reglerne, som kan hjælpe dig 

Anmeld

4. marts 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Hej

Jeg gik sygemeldt med stress fra jeg var uge 11.. Blev raskmeldt fra stressen omkring uge 30 og sygemeldt pga. graviditeten istedet.. Jeg ville blive når du er sygemeldt.. Se om det ik bliver bedre efter du har været på barsel.. min barsel er ved at slutte og jeg har besluttet mig at vende tilbage til mit job hvis jeg kan få det som jeg vil have det.. 32 timer om ugen og når jeg arbejder om lørdagen skal det kun være 7 timer istedet for de nu 13 jeg er på.. Går chefen ik med til det har jeg tænkt mig at be' ham fyre mig så jeg ik kommer i karantæne.. Det er jeg sikker på han gerne vil, men ved ik hvordan forholdet er mellem dig og din chef..

Anmeld

4. marts 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Hej

Mener også, at du kommer i karantæne, hvis du siger op ..
Har du selv sygemeldt dig, eller er det din læge der har sygemeldt dig ?

Anmeld

4. marts 2013

Anonym trådstarter

Tak for svaret

jeg blev sygemeldt af min læge og siden har jeg vært meget igennem pga det mobning har også tænkt mig at vente til efter barsel men ved ikke om jeg kan træk sygemelding så lang tid da mit arbejdsplads er meget efter mig at jeg vender hurtigst mulig tilbage. 

Anmeld

4. marts 2013

Miss Church

Anonym skriver:

Tak for svaret

jeg blev sygemeldt af min læge og siden har jeg vært meget igennem pga det mobning har også tænkt mig at vente til efter barsel men ved ikke om jeg kan træk sygemelding så lang tid da mit arbejdsplads er meget efter mig at jeg vender hurtigst mulig tilbage. 

Men hvis din læge vurdere at det er en sygemelding der skal til, kan din arbejdsgiver jo ikke stå og hive i dig. Så er det sådan det er 

Anmeld

4. marts 2013

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Men hvis din læge vurdere at det er en sygemelding der skal til, kan din arbejdsgiver jo ikke stå og hive i dig. Så er det sådan det er 

Ok. det gøre mig lidt mere rolig og læse at de ikke kan mig noget hvis min læge skriver mig syg. 

Anmeld

4. marts 2013

Miss Church

Anonym skriver:

Ok. det gøre mig lidt mere rolig og læse at de ikke kan mig noget hvis min læge skriver mig syg. 

Man må hvert fald ikke fyre en gravid. Så hvis de fyre dig, skal de have en rigtig rigtig god forklaring! 

Men hvis det skulle ske at de fyre dig og kan give en forklaring, som holder, kommer du jo "bare" på dagpenge. 
Det synes jeg der er en bedre måde at gøre det på. Det kommer hvert fald ikke til at gå ud over dine penge så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.