Min fødselsdagskage + cupcakes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

birthee

Kia2013 skriver:

Hermed et par billeder af min første fondantkage nogensinde - jeg har fødselsdag i morgen og fik familien på besøg i dag, så de fik den her fine kage... syntes selv jeg er sluppet ret godt fra det i første forsøg

Kagen består af chokoladebunde med ét lag af hvid chokoladecreme samt lidt hindbærsyltetøj smurt på hver bund. Så blev kagen smurt op med chokoladesmørcreme og pyntet med chokoladefondant og hjemmelavet pynt - og den smagte vildt godt 

Dagens cupcakes blev til jordbærcupcakes m. vanille/lime cream cheese frosting

Har du en opskrift på chokoladesmørcreme??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

Fenja09

Kia2013 skriver:

Hermed et par billeder af min første fondantkage nogensinde - jeg har fødselsdag i morgen og fik familien på besøg i dag, så de fik den her fine kage... syntes selv jeg er sluppet ret godt fra det i første forsøg

Kagen består af chokoladebunde med ét lag af hvid chokoladecreme samt lidt hindbærsyltetøj smurt på hver bund. Så blev kagen smurt op med chokoladesmørcreme og pyntet med chokoladefondant og hjemmelavet pynt - og den smagte vildt godt 

Dagens cupcakes blev til jordbærcupcakes m. vanille/lime cream cheese frosting

Mmm, det ser godt nok lækkert ud!

Flot lavet!

/Fenja

Anmeld

7. marts 2013

Victoria2013

birthee skriver:

Har du en opskrift på chokoladesmørcreme??

Jeg brugte følgende opskrift og tilsatte så ca. 2 spsk kakaopulver, da jeg syntes det smagte for kedeligt ellers. Jeg brugte i øvrigt saltet smør, usaltet smør er jeg ikke så meget til (jeg kan nemlig godt lide smør-smagen)

125 g flormelis
3 spsk. kogende vand
250 g blødt usaltet smør
Evt. lidt vaniljesukker

Pisk flormelis med væden og pisk derefter det bløde smør i lidt efter lidt og pisk til konsistensen er lækker cremet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.