Min fødselsdagskage + cupcakes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.326 visninger
12 svar
10 synes godt om
3. marts 2013

Victoria2013

Hermed et par billeder af min første fondantkage nogensinde - jeg har fødselsdag i morgen og fik familien på besøg i dag, så de fik den her fine kage... syntes selv jeg er sluppet ret godt fra det i første forsøg

Kagen består af chokoladebunde med ét lag af hvid chokoladecreme samt lidt hindbærsyltetøj smurt på hver bund. Så blev kagen smurt op med chokoladesmørcreme og pyntet med chokoladefondant og hjemmelavet pynt - og den smagte vildt godt 

Dagens cupcakes blev til jordbærcupcakes m. vanille/lime cream cheese frosting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2013

birthee

Ih det ser flot ud - kan næsten smage chokolade-lagkagen  Det der fondant, er det svært at arbejde med??? Kunne da godt finde på at lave sådan en kage til min fødselsdag 

Anmeld

3. marts 2013

Victoria2013

birthee skriver:

Ih det ser flot ud - kan næsten smage chokolade-lagkagen  Det der fondant, er det svært at arbejde med??? Kunne da godt finde på at lave sådan en kage til min fødselsdag 

Vi har ½ lagkage tilbage, gæsterne kunne simpelthen ikke spise mere end ét stykke hver 

Det var ikke så svært at arbejde med. Er vant til at lave pynt til mine cupcakes med det, men har aldrig lavet en hel kage dækket af fondant før. Man skal bare lige ælte fondanten godt igennem først, så den bliver elastisk og til at arbejde med, når den skal rulles ud. Jeg havde købt sådan en stor pakke af chokoladefondanten med 680 gram i og brugte vel omkring 500 gram til at dække den her størrelse kage med

Anmeld

3. marts 2013

mommy1991

Kia2013 skriver:

Hermed et par billeder af min første fondantkage nogensinde - jeg har fødselsdag i morgen og fik familien på besøg i dag, så de fik den her fine kage... syntes selv jeg er sluppet ret godt fra det i første forsøg

Kagen består af chokoladebunde med ét lag af hvid chokoladecreme samt lidt hindbærsyltetøj smurt på hver bund. Så blev kagen smurt op med chokoladesmørcreme og pyntet med chokoladefondant og hjemmelavet pynt - og den smagte vildt godt 

Wauw, super flot ser lækkert ud!!!!

Anmeld

3. marts 2013

Victoria2013

emmagirl skriver:

Wauw, super flot ser lækkert ud!!!!

Tak, den er også vildt lækkert

Anmeld

3. marts 2013

Lullaby

Kia2013 skriver:

Hvilken tyller har du brugt til cupcakesne?

Anmeld

3. marts 2013

Victoria2013

Lullaby skriver:

Hvilken tyller har du brugt til cupcakesne?

Mener det er 1M den hedder - den dér "standard" tyl til sådan noget, som kan lave både roser og "soft-ice swirls" og "stjerner"

Anmeld

4. marts 2013

birthee

Kia2013 skriver:

Vi har ½ lagkage tilbage, gæsterne kunne simpelthen ikke spise mere end ét stykke hver 

Det var ikke så svært at arbejde med. Er vant til at lave pynt til mine cupcakes med det, men har aldrig lavet en hel kage dækket af fondant før. Man skal bare lige ælte fondanten godt igennem først, så den bliver elastisk og til at arbejde med, når den skal rulles ud. Jeg havde købt sådan en stor pakke af chokoladefondanten med 680 gram i og brugte vel omkring 500 gram til at dække den her størrelse kage med

Og hvor køber man fondant henne?

Anmeld

4. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ser super lækkert ud! Godt klaret. Vh stine

Anmeld

4. marts 2013

Victoria2013

birthee skriver:

Og hvor køber man fondant henne?

Jeg har købt mit hos Specialkøbmanden (via deres hjemmeside). De havde chokoladefondant på udsalg, så derfor jeg valgte at købe det og afprøve det for første gang tror faktisk stadig de har det på udsalg, 680 gram for ca. 20 kr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.