min depression er overhovedet ikke sjov!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2013

H+S Skjolgborg.

Så lige dit indlæg med piller.Husk mange piller går der 4-6-8 uger før de virker som de skal og i den tid kan man blive dårlig gjorede jeg også de første 6 uger + kørt lidt op så ned og ende på 50 mg morgen kl 8 og aften kl 18

Knusss igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2013

helle85

Anonym skriver:

j

ja det er nogen måneder siden jeg var ved lægen og fik det utrolig dårligt af pillerne så vil helst ikke proppes med piller men ved ikke om der findes andre måder at få hjælp til uden medicin

Der findes flere slags medicin. Hvor længe har du taget dem? Og hvordan dårligt har du fået det? Jeg har altid været imod at tage medicin for depression fordi jeg tit selv har kunne komme oven på igen, men for der snart 2år siden fik jeg det meget være end de andre gange og fik angst anfald. Og nu få jeg 3slags medicin og få sjældent angst anfald og har mere overskud til børnene og de daglige dags ting.

Men ellers kan man få psykolog hjælp.

Du er velkommen til at skrive privat hvis det er.

Anmeld

3. marts 2013

H+S Skjolgborg.

Før du gør noget så drastisk som af få en aflastningsfamilie, så prøv evt. at gøre en indsats for at få det bedre. Og nej, det behøver ikke at være medicin.

Få dig en psykolog, som kan hjælpe dig. Det er afgjort noget af det bedste! Min læge sagde til mig på et tidspunkt, at hvis vi kun havde psykologer og ingen læger, så ville kun halvdelen være syge.

Jeg synes det er et meget voldsomt skidt af tage at sende jeres barn i aflastning - især for jeres barn.

Jeg er sikker på, at det kan gøres på en anden måde. Og ja, jeg ved godt det er svært, men du bliver nød til at hanke lidt op i dig selv og så slappe af og gøre noget godt for dig selv, når jeres barn/børn sover.

kan også prøves første uden medicin.

Jeg har fik pykolog hjælp samtid med pillerne den gang og sidste gang men har også før piller fået pykologhjælp(min sygdomme er første funde ud af i april 2010 af en god gammel læge igenne 30 år) og medicin skal jeg have ellers er jeg på en måde godt som død for af bliv gravid føde får jeg dep oveni og blive meget meget syg. Men nu er jeg ned på kun 50 mg lyrica morgen og aften også en anden slags til natten ca kl 22-24 som hedder combar 45 mg. Så får jeg lidt mod for meget mavesyr + forlinsyre pga tarmeproblemmer så jeg tager 6 piller om dagen også lige 5 til natten ud over combar pga ryggen og gigt. Jeg er slet ikke træt hvis jeg går igang med af gøre rent når jeg har taget de 5 piller så sover jeg ikke før 3-4 timer efter så jeg skal tag dem ligeså snart jeg går ind i seng også sover jeg også indfor 30-60 min

så måske uden piller du .... kan klar den men ellers kan det jo også godt ske det kun er piller for nogle mdr eller 1 eller2 år så slemt er det heller ikke piller.Er det ikke vigtiger du er i live kan være derfor børne.Sådan har jeg det selv nu efter den 11 maj 2007 .jeg ville heller tag de 7 piller fast om dagen som jeg ved jeg skal ind af have det så skidt igen og ikke kan huske det vilde hvad der er drømme og virkelighed de  8 mdr med min datter får jeg aldrig igen de 5 af dem boede hun hos sin farmor og kommunen var ved af tag hende 100 % fra mig men jeg bygge mig op osv og vandt.

Det er vigtiger du kan klar dagen være glad osv ind ned/ked og træt heletiden for en dep gør en meget træt forhånd til lidt piller kan jeg sig 100 %.

Tro mig se heller efter hjælpen i familie vennerne osv før aflastningen også må din mand enten søg et 7-16 job eller tag over når han så er hjemme. Kan du ikke med din mor eller svigermor kan de ikke hjælp lidt i dagtimerne eller de nætter han arbejde være hos nogle eller have nogle lidt hos dig.

Som mor er det hårdt af stå med 1-2-3-4-5-6 sygdomme Ved jeg alt om.

Han skal jo heller ikke midste job og du knække helt men i må bed om hjælpen andre steder før kommune  syntes jeg bare.

Bare mit råd.

Undskyld det ikke kun bliv til dig men også til .......

Anmeld

3. marts 2013

H+S Skjolgborg.

helle85 skriver:

Der findes flere slags medicin. Hvor længe har du taget dem? Og hvordan dårligt har du fået det? Jeg har altid været imod at tage medicin for depression fordi jeg tit selv har kunne komme oven på igen, men for der snart 2år siden fik jeg det meget være end de andre gange og fik angst anfald. Og nu få jeg 3slags medicin og få sjældent angst anfald og har mere overskud til børnene og de daglige dags ting.

Men ellers kan man få psykolog hjælp.

Du er velkommen til at skrive privat hvis det er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.