Ved sgu snart ikke hva h...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. juni 2009

Louise mortil4

jeg skal gøre ved det pige barn mere, Jeg har aldrig prøvet at ha en baby der bare ikke vil spise. Nanna er 10 uger på onsdag, vejer 5400 g og skal jo så efter hendes vægt spise 900 ml i døgnet, og jeg kæmper virkelig. Jeg har de sidste 10 dage prøvet at skrive ned hvor meget hun spiser og det bliver max til 700 ml de sidste dage har det været en kamp bare at få hende til at spise 500 ml, hva f... gør jeg galt?? Sys snart jeg har prøvet alt, undtagen at skifte erstatning, hun går grøn allomin. Jeg har prøvet med en anden flaske, med en anden slags sut, det gik i starten fint, men nu spiser hun ca 60 ml også sluget hun luft og lige meget hvor meget jeg bøvser hende afviser hun flasken med en mine der siger at den der gidder hun bare ikke, jeg har lige brugt den sidste time på at få hende til at spise 140 ml. Kan ikke lade være med at tænke på om det er fordi hun bare ikke gidder det der mælk, jeg var kun 2 mdr da jeg kom på grød og mos da jeg heller ikke ville ha flasken. Sp var her torsdag  og på en uge har hun taget 150 g på, det er fint nok, men nu har hun jo igen sat sin mængde ned. Lige nu spiser hun max 4 dage om dagen (incl nat fllasken) prøver jeg at gi hende flere bliver hun bare sur og vil slet ikke tage noget. Hun  er ellers som hun skal, Hun smiler og er glad, har flere våde bleer om dagen og kommer også af med afføring, hva f... gør jeg lige, hun kan jo nok mærke på mig at jeg er frustreret over det og det gør nok ikke sagen bedre.

Men piger hva f... gør jeg lige, jeg har aldrig haft et barn der ikke var glad for sin flaske og for at spise og kunne virkelig godt bruge noget hjælp her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

Louise mortil4

hov rettlese hun vejer 5500 g. Tror jeg skal gå ind og sive igen.

Anmeld

22. juni 2009

Anja

Det lyder hårdt.

Kan huske, at Elias ikke tog spor på fra han var 4 uger til 10 uger og jeg bekymrede mig gul og grøn. Jeg ammede, så kunne jo ikke måle mængden, men fra den ene dag til den anden tog han fint på igen.

Tror du ikke hun bare har en periode, hvor hun ikke er så sulten ? Måske skulle du prøve at kontakte sp igen ?

Anmeld

22. juni 2009

Tynen

Jeg tænkte lidt, som Anja skriver, om hun måske bare ikke var så sulten i en periode?

Jeg har desværre ingen råd overhovedet, og da jeg ikke gav Stella MME tør jeg ikke begive mig ud i det..

Dog ved jeg hvor meget det fylder når et barn ikke gider at spise, så hvis jeg var dig ville jeg da lige give min SP et kald - Om ikke andet, så måske bare for at få det ud og få et lidt andet syn på sagen (Medmindre der altså er en herinde der sidder inde med lidt visdom    )

Held og lykke med det!!

Anmeld

22. juni 2009

Susan1978

Emil var også flaskebarn og jeg kan tydeligt huske hvordan jeg selv bekymrede mig gul og grøn over han absolut ikke fik den anbefalede mængde.

Jeg tror ikke du skal være yderligere bekymret så længe at bleerne er våde og hun tager på.

Det kan jo være varmen eller at hun bare er inde i en periode hvor hun ikke er så sulten, hvor der så måske snart kommer en periode hvor du tænker hun er ved at foræde sig.

det er jo lidt ligesom de "store" børn vi har fra juli..  de har jo dælme også nogle appetit spring der vil noget.. og man blir sgu mega forvirret når de ikke vil spise.. men andre dage så æder de så man tror det er løgn.

tal med SP og hvis hun også siger at det er okay, så længe hun tager på og er glad... så ta det roligt og lad vær med at kæmp en kamp med det mad, hellere hun og du er glad end at du er voldsom bekymret og hun blir sur fordi du forgæves vil tvinge hende til at soise mere.
gi hende evt lidt vand også..  hvis hun vil have det.

nå det blev en længere smøre herfra..

Held og lykke med hende.

Anmeld

22. juni 2009

Muffinmus

Ja, så længe dit barn tager fint på og er glad så lad være med at tænke på mængden, ikke alle børn spiser det samme uanset hvad bøgerne skriver
Og mad er bare en evig kilde til bekymring når det ikke går som man ønsker. Victoria vejer kun 5200 g og bliver 4 mdr om en uge. Hun er nu noget under sin egen kurve og tager kun 50 g på om ugen og har gjort det længe. Derfor vi nu er startet på grød fordi hun er for tynd.
Men igen, så længe dit barn er glad og i det mindste spser, så se lige tiden an. Grød som 2 mdr gammel er ikke sundt for deres mave jo.

Anmeld

22. juni 2009

Louise mortil4

Jeg kan ikke ringe til SP da hun har ferie i denne uge, hun mente i torsdags at bare hun tog på og havde våde bleer så var det fint, men der tog hun jo også megetbedre hendes flaske. Jeg ved godt alm mad ikke er godt endnu, har heller ikke givet hende noget, tanken er bare kommet at det jo kan være hun bare ikke er vild med mælk. Tror i det ville være en ide at skifte mme mærke, kan det være fordi hun ikke kan li den grønne allomin?? Det kan godt være det bare er mig der er pylret, jeg har bare aldrig haft en barn der vil sin mand så lidt. Og sys jo ikke 400 ml er ret meget, men som i også skriver er børn jo forskellige, havde nok bare været lidt nemmere at takle hvis det kun var 200 ml hun manglede i døgnet, er så nervøs for at hun skal få væske mangel når hun ikke spiser mere.

Anmeld

22. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg ammede, så er absolut ikke ekspert

Men min venindes søn gad heller ikke sin erstatning, indtil hun skiftede til Arlas babymælk. Det er en erstatning, der vist er lidt sødere i smagen end de gængse, og kan bruges fra fødslen. Minusset er så, at de kun fås i brikker, og ikke pulver. De koster vist nok omkring 33 kr. for 9 * 200 ml.

Tænkte bare, at det måske var smagen? Hvis det allerede er prøvet, kan jeg ikke aige andet end de andre Men kan godt forstå at det bekymrer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.