Kan man sige nej til at dit barn skal dumpe i børnehavekl. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2013

Lullaby

musse1 skriver:

der må så være meget forskel, fra skole til skole/kommune , for vi fik at vide ,at det var os som bestemte som forældre, men at de kunne vejlede os.

ved det samme med min mands nevø, de sagde han bestemt skulle gå om, men forældrene var imod, han rykkede op, var på en anden skole. 

Nej det er det ikke. Ikke ifølge lovgivningen. Men derfor er det ikke sikkert at de har fulgt den. Der skal meget til før man bringer kommunen ind i sådan en sammenhæng.

Angående din nevø så ja, han fik lov, men de har garanteret holdt øje med ham om han kunne klare det. Det er jo ikke for sjov vi lærere siger nej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2013

musse1

roenlund skriver:

Det står i folkeskoleloven at det er lederen der bestemmer, men det er de færeste    ledere der vil gå stik imod forældrene medmindre det er ekstreme tilfæde...

okay, ja det kan du så ha ret i , men uanset hvad, er det jo altid bedst, at finde ud af, hvad der er bedst for barnet 

Anmeld

3. marts 2013

musse1

Lullaby skriver:

Nej det er det ikke. Ikke ifølge lovgivningen. Men derfor er det ikke sikkert at de har fulgt den. Der skal meget til før man bringer kommunen ind i sådan en sammenhæng.

Angående din nevø så ja, han fik lov, men de har garanteret holdt øje med ham om han kunne klare det. Det er jo ikke for sjov vi lærere siger nej.

det kan du ha ret i..

og ja er jo altid bedst, at gøre, hvad der er bedst for barnet , derfor mener jeg også det går jo an på hvad det drejer sig om, hvorfor de skal gå om.

som sagt nu har vi jo så også selv oplevet det med vores egen dreng, og for ham var det, det rette han gik videre, men han kom kun videre, fordi vi snakkede med sfoen om det som sagt, og de det år havde haft mange forskellige lærer.

men er slet ikke ens betydning med det er for et andet barn, derfor mener jeg også, at man skal tage en snak med læreren, for at finde ud af hvorfor de mener det, og man måske bedre forstår hinanden og finder ud af hvad der er bedst for barnet

så er fuld kommen enige med dig

Anmeld

3. marts 2013

MorDk

Lullaby skriver:

De skal kunne børnestave. Dvs sammensætte ord på baggrund af lydene. Ikke stave korrekt men sådan så man kan læse det hvis man læser det højt.

Anmeld

3. marts 2013

Lullaby

MorDk skriver:

Bare rolig. Det er faktisk rigtig nemt. Mange af dem kan allerede efter en måned de fleste lyde og kan fortælle hvilke bogstaver der så er i ordet.  Ud af de 4 klasser jeg de sidste år har været med til at sende videre har kun et par stk manglet et par lyde. Ellers har alle været med.

Anmeld

7. marts 2013

BABYPIGEnr4

anne2009 skriver:

Kære Venner

Min datter går i børnehave klasse og hendes lærer føler jeg er lidt efter os. Min datter bliver fulgt i skole af SFO da jeg møder tidligt på arbejde, derfor ser jeg ikke hendes lærer.

Nu har hendes lærer ringet til mig og siger at min datter kan risikere at dumpe, fordi hun kan ikke læse og er lidt følsom osv.

Jeg er slet ikke enig med hende, vi har altid fået afvide at hun er hurtig i udvikling.

Vi skal snart til samtale, kan man sige nej tak til at gå året om igen (hun vil blive meget ked af det, hvis hun skal miste sine venner også)

Har I oplevet lignende, hvem bestemmer om hun skal dumpe eller ej?
Hjælp...

Min datter på nu 18 år gik børnehaveklassen om. Hun havde svært ved at høre en fælles besked, tage imod en mindre anvisning og var socialt umoden. Vi syntes det var en rigtig god ide, men var også bekymrede med hensyn til kammerater mm.

Det viste sig at være en rigtig god ide. Året efter var hun den ældste i klassen (med et par mdr., da hun er fra december), men det var kun en fordel. Hun kunne følge med og kendte så skolen bedre end de andre, så hun kunne hjælpe dem - det var en sejr for hende.

Venlig hilsen

Helle

mor til 4 krudtugler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.