anne2009 skriver:
Kære Venner
Min datter går i børnehave klasse og hendes lærer føler jeg er lidt efter os. Min datter bliver fulgt i skole af SFO da jeg møder tidligt på arbejde, derfor ser jeg ikke hendes lærer.
Nu har hendes lærer ringet til mig og siger at min datter kan risikere at dumpe, fordi hun kan ikke læse og er lidt følsom osv.
Jeg er slet ikke enig med hende, vi har altid fået afvide at hun er hurtig i udvikling.
Vi skal snart til samtale, kan man sige nej tak til at gå året om igen (hun vil blive meget ked af det, hvis hun skal miste sine venner også)
Har I oplevet lignende, hvem bestemmer om hun skal dumpe eller ej?
Hjælp... 
Hej Hej. Kan sagtens forstå du er frustreret. Er lærer i indskolingen.. Så jeg er selvfølgelig lidt farvet i min holdnig..
Når en elev skal gå en klasse om, er det en alvorlig sag.. Og parterne skal helst være enige, for at det bliver godt.
I princippet kan du godt nægte, men hvis læreren og skolelederen mener det er det rigtige, kan de selvfølgelig komme med en kraftig anbefaling. Og i yderste konsekvens involvere kommunen, hvis de mener det er svigt, at i ikke tager imod deres råd.
Jeg synes det er super vigtigt, at i får en snak om, hvad det er, der gør at de anbefaler det. Er det socialt, fagligt eller begge dele.
Jeg er af den holdning, at man skal være meget sikker i sin sag når man beder et barn om at gå om. For nogle bliver det en oplevelse, som følger den i lang tid, for andre er det bare det helt rigtige.
Kommer et barn i 1. kl uden at være klar til de nye udfordringer, kan det blive rigtig svært i lang tid. Og alle børn har jo bedst af at samle på sejre og ikke nederlag.
Så få holdt et møde så hurtigt som muligt, så i kan få et samarbejde igang. Det når alle længst med. Få vendt både fordele og ulemper, så i kan træffe beslutningen på så godt et grundlag som muligt..
Og kan ikke lade være med at ærgre mig over, at det nu næsten er umuligt at få lov til at børn får et ekstra år i børnehaven i stedet for at skulle gå to år i bh.klasse. Det er så meget bedre.. Men det er jo en helt anden snak..
Håber det bedste for jer..