4+6

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2013

BigHope13

ala skriver:

DDeehel

Ej hvor spændende - og samtidig også beroligende for mig, at du også "kun" kunne se en lille stort plet (hvilket jo er helt normalt i sådan et tidligt stadie af en graviditet

Har nu været til gynækologisk undersøgelse på hospitalet, da jeg har nogle murren i underlivet - alla ægløsningssmerter... De tog en G-test som viste pos De skannede mig, men de kunne ikke rigtig se noget, dog kunne man (hvis man så ultra godt efter!!) en mikro lille stort plet / hul, hvor der kan gøres plads til baby Men det er vel lige som den sorte plet du så ikke???

Jeg troede jeg var 5+1 (i følge egen læge) men i følge læge på hospital er jeg ikke så langt henne, da jeg nævnte min cyklus som var på 36 (mellem de to sidste menstruationer jeg har haft - er det ikke det man tæller efter - ved I det?????)

Så lægen sagde jeg kun var omkring uge 4+1 nu ca...

Hvis det er korrekt jeg kun er omkring uge 4+1 henne nu, så ser det ganske normalt ud på skanningen. Da man jo først om nogle uger vil kunne se noget

Lægen og sygeplejersken sagde at de er 99% sikre på at alt er som det skal være. Men alligevel pga. den 1% usikkerhed ønskede de jeg fik taget HCG blodprøve og skal det igen på mandag. Så de kan måle om min HCG stiger som den skal. - Får svar på alt dette på mandag. Evt. vil de kalde mig til en ekstra skanning. Men indtil videre sagde de at jeg skulle tænke positivt

Men dvs. det er normalt at man ikke kan se mere på en skanning i så tidligt et stadie???

Må jeg spørge hvorfor du fik foretaget en så tidlig skanning? - også pga. af murren i underlivet / ligamentsmerter?

Det er helt normalt at det ikke er mere end en bitte bitte prik når man ikke er længere henne så vær du bare helt rolig. Og ja det er kun sækken man kan se, fosteret kan slet ikke måles endnu på dette stadie hvor er det spændende, det er helt utroligt at det starter som sådan en lille prik og ja idag sidder jeg her med voldsomme ligamentsmerter 16+5 og kan mærke at han vokser godt derinde
Dejligt du lige får tjekket om hcg tallet stiger, og selvom det selvfølgelig går dig godt er det lidt utroligt de har givet dig 99% sikkerhed for at alt går godt når man endnu ikke har set et lille hjerte.
Krydser fingre for at tallet stiger pænt mellem de to prøver og ja så starter den lange lange ventetid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

ala

BigHope13 skriver:

Det er helt normalt at det ikke er mere end en bitte bitte prik når man ikke er længere henne så vær du bare helt rolig. Og ja det er kun sækken man kan se, fosteret kan slet ikke måles endnu på dette stadie hvor er det spændende, det er helt utroligt at det starter som sådan en lille prik og ja idag sidder jeg her med voldsomme ligamentsmerter 16+5 og kan mærke at han vokser godt derinde
Dejligt du lige får tjekket om hcg tallet stiger, og selvom det selvfølgelig går dig godt er det lidt utroligt de har givet dig 99% sikkerhed for at alt går godt når man endnu ikke har set et lille hjerte.
Krydser fingre for at tallet stiger pænt mellem de to prøver og ja så starter den lange lange ventetid

Dejligt at høre jeg ikke er den eneste med lidt smerter Dejligt at alt går som det skal med dig - ønsker dig alt godt fremover

Hvordan føltes dine ligamentsmerter? - har du niv og jag?

Hvorfor blev du skannet så tidliget - hvis jeg må sprøge?

Anmeld

23. maj 2013

BigHope13

ala skriver:

D

Dejligt at høre jeg ikke er den eneste med lidt smerter Dejligt at alt går som det skal med dig - ønsker dig alt godt fremover

Hvordan føltes dine ligamentsmerter? - har du niv og jag?

Hvorfor blev du skannet så tidliget - hvis jeg må sprøge?

Du spørger bare alt hvad du har lyst til
jeg er blevet scannet så tidligt da vi har været igennem behandling og der var en chance for tvillinger
Så jeg har været til scanning 4+6, 6+5 og 9+5 mener jeg det var på fertilitets klinikken.
Også en nf scanning og en kønsscanning så har jo været ret heldig at få nogle dejlige kig derind.

jeg havde også tidligt i graviditeten ligamentsmerter men de sad helt nede i underlivet og ja føltes som stik og jag i skiftevis den ene og den anden side. smerterne var der ikke hele tiden og var kortvarige

De sidste par uger er det så meget mere udbredt og det spænder og strammer over skambenet og i selve maven lige under navlen.

Men det meget forskelligt hvordan man mærke ligamentsmerter og nogle mærker dem slet ikke så tror du mærker det lige som du skal.

Da jeg snakkede med min jordemoder for første gang spurgte hun om jeg mærkede det og forklarede det så hvor til hun svare, ja man kan nogen gange få så ondtnat man bliver bekymret. så det vist helt normalt hvis de gør lidt nas ind imellem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.