Nyt job og gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2013

tarkoflen

lassemor07 skriver:

Jeg syndes man skal sige det allerede ved jobsamtalen eller når man sender jobansøgningen ind men vis jeg var dig ville jeg ringe ud med det samme og sige det som det er for min mening er du kan ikke være andet bekendt
Jeg bliver sku en lille smugle harm over når jeg høre af fagforeningen siger sådan for det er ikke førte gang jeg høre det men syndes virkelig det er af tage røven virkelig grundigt af folk "bare" for af sende folk i arbejde

Jeg er ledig og ifølge a-kassen må jeg først fortælle at jeg er gravid, hvis jeg bliver ringet op og kaldt til samtale, ellers kan jeg risikere, at de snupper mine dagpenge,fordi jeg så ikke gør hvad jeg kan for at søge job, jeg går på barsel 1/4!

Så det er sådan reglerne er! Ikke fair overfor arbejdsgiverne, hvis du spørger mig, for det er jo useriøst, at de skal sidde og læse min ansøgning igennem, når jeg reelt ikke kan tage et job!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

sandramor

Måske ikke liiiige hvad firmaet går og regner med

Så fat i telefonen og få ringet til dem og fortælle dem hvordan tingene hænger sammen

Tror ikke på der kommer noget godt ud af ikke at være ærlig overfor en heeeelt ny arbejdsplads....

Anmeld

27. februar 2013

lassemor07

tarkoflen skriver:

Jeg er ledig og ifølge a-kassen må jeg først fortælle at jeg er gravid, hvis jeg bliver ringet op og kaldt til samtale, ellers kan jeg risikere, at de snupper mine dagpenge,fordi jeg så ikke gør hvad jeg kan for at søge job, jeg går på barsel 1/4!

Så det er sådan reglerne er! Ikke fair overfor arbejdsgiverne, hvis du spørger mig, for det er jo useriøst, at de skal sidde og læse min ansøgning igennem, når jeg reelt ikke kan tage et job!

Givet dig helt ret
Det er af tage røven på dem og sige ha ha nu har du ansat mig og nu kan du ikke fyre mig fordi jeg er gravid
ved da min mor som sidder med ansættelser oppe hvor hun er får omkring 100 ansøgninger hver gang de søger og nu har hun stået med 2 til samtale som skulle på barsel lige om lidt det er sku både spild af deres og hendes tid

Anmeld

27. februar 2013

Rockertand

joojoo skriver:

Hej alle på baby.dk

Jeg har brug for nogle råd..

Jeg har lige fået job her pr. 1 marts 2013. Det er en fastansættelse.

Jeg var til den sidste jobssamtale igår og de ringede til mig samme dag og ville ansætte mig pr. 1 marts.

Min situation er bare den at jeg er 18 uger henne i min 2.graviditet.

Jeg tænker de ikke har kunnet se det men er i tvivl om jeg skal fortælle dem hurtigst muligt efter underskrivning af ansættelse papir om min graviditet eller om jeg ska holde det skjult lidt endnu?

Min fagforening fortalte mig jeg ikke skulle fortælle om min graviditet til jobssamtalen.

Men nu der jeg er blevet ansat, hvornår skal jeg så fortælle det? Nogle som har oplevet lignende?

Jeg kan slet ikke forstå, at du har samvittighed til at undlade at oplyse dem om din graviditet.

Hvis det var én, jeg havde ansat, ville jeg godt nok føle mig røvrendt, og det ville ikke være det bedste udgangspunkt for et godt samarbejde.

Når du har en prøveperiode, kan de vel bare opfinde en anden grund til at komme af med dig.

Anmeld

27. februar 2013

sandramor

Rockertand skriver:

Jeg kan slet ikke forstå, at du har samvittighed til at undlade at oplyse dem om din graviditet.

Hvis det var én, jeg havde ansat, ville jeg godt nok føle mig røvrendt, og det ville ikke være det bedste udgangspunkt for et godt samarbejde.

Når du har en prøveperiode, kan de vel bare opfinde en anden grund til at komme af med dig.

er helt enig med dig....

Og vil lige sige at i din prøveperiode må de fyre dig uanset grund.... Også graviditet... Sååå du står ret dårligt hvis du ikke lægger kortene på bordet med det samme......

Anmeld

28. februar 2013

joojoo

Rockertand skriver:

Du behøves heldigvis ikke at forstå min situation da det ikke er det jeg har spurgt om råd til

Men som jeg skriv i starten af denne tråd så er jeg selv usikker hvorvidt jeg skal sige det hurtigst muligt eller senere. Ved ikke om det ikke var særligt tydeligt, men er selv usikker for har selv tænkt alt det I kommer med.

Anmeld

28. februar 2013

joojoo

Nå men nu har jeg snakket med min fagforening og de har givet mig nogle rigtige gode og brugbare råd

Tak til de af jer der kom med råd og ikke bare kom med kommentar.

Hav en dejlig dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.