Nyt job og gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.549 visninger
16 svar
9 synes godt om
27. februar 2013

joojoo

Hej alle på baby.dk

Jeg har brug for nogle råd..

Jeg har lige fået job her pr. 1 marts 2013. Det er en fastansættelse.

Jeg var til den sidste jobssamtale igår og de ringede til mig samme dag og ville ansætte mig pr. 1 marts.

Min situation er bare den at jeg er 18 uger henne i min 2.graviditet.

Jeg tænker de ikke har kunnet se det men er i tvivl om jeg skal fortælle dem hurtigst muligt efter underskrivning af ansættelse papir om min graviditet eller om jeg ska holde det skjult lidt endnu?

Min fagforening fortalte mig jeg ikke skulle fortælle om min graviditet til jobssamtalen.

Men nu der jeg er blevet ansat, hvornår skal jeg så fortælle det? Nogle som har oplevet lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

mth1987

Jeg ville vente til det var påkrævet at skulle underrette sin arbejdsgiver

og et stort tillykke med jobbet 

Anmeld

27. februar 2013

Troldemommi

Jeg syntes jeg har hørt noget med at arbejdsgiver skal have det at vide senest tre måneder før termin

Monica

Anmeld

27. februar 2013

joojoo

Er sat til den 2.august så det må blive i starten af maj de skal underrettes??

men er sikker på at man kan se maven langt inden der.. er det ik bedst jeg fortæller dem det in at de selv finder ud af det?

Anmeld

27. februar 2013

joojoo

Monica P skriver:

Jeg syntes jeg har hørt noget med at arbejdsgiver skal have det at vide senest tre måneder før termin

Monica

ja jeg ved godt man har lov til først at sige det 3.mdr inden termin.

men tror ik jeg kan holde det skjult helt indtil da. Er 18 uger nu.

Anmeld

27. februar 2013

Troldemommi

joojoo skriver:

ja jeg ved godt man har lov til først at sige det 3.mdr inden termin.

men tror ik jeg kan holde det skjult helt indtil da. Er 18 uger nu.

Hvis det var mig ville jeg nok fortælle det inden maven bliver for stor, så ved de det og så kan du måske bedre nyde din graviditet

Monica

Anmeld

27. februar 2013

Zafir

Mener man skal underrette arbejdsgiveren når man er 20 uger henne. Men din fagforening ved det helt sikkert...

Tingen er jo bare det, at du ikke når at have overstået dine 3 mrds prøveperiode, når du går på barsel? Det er en ret underlig situation. Men altså - jeg ville snakke med fagforeningen om det... For hvis det er 20 uger, så er det jo lige oppe over. Og du kan jo ikke vente til 3 mrd før, hvis du går fra ved 32 eller 36 uger? mmmm...

Anmeld

27. februar 2013

tarkoflen

Hvis det var mig, ville jeg ringe til dem og sige, at du glæder dig helt vildt til at starte og er rigtig glad for at have fået jobbet, men at du synes de skal vide, at du er gravid!

Jeg ville ikke have samvittighed til at vente med at sige det til du er meget længere henne! Det var noget andet, hvis det var ganske nyt, at du havde fundet ud af, at du var gravid, men du skal jo relativt snart på barsel i forhold til nyt job! Måske du er heldig, at de er så pjattet med dig, at de gerne vil ansætte dig alligevel, netop fordi du er ærlig og du kan jo nok ikke blive ved med at skjule maven ret meget længere...

Og tillykke med jobbet, det er da fedt!

Anmeld

27. februar 2013

lassemor07

joojoo skriver:

Hej alle på baby.dk

Jeg har brug for nogle råd..

Jeg har lige fået job her pr. 1 marts 2013. Det er en fastansættelse.

Jeg var til den sidste jobssamtale igår og de ringede til mig samme dag og ville ansætte mig pr. 1 marts.

Min situation er bare den at jeg er 18 uger henne i min 2.graviditet.

Jeg tænker de ikke har kunnet se det men er i tvivl om jeg skal fortælle dem hurtigst muligt efter underskrivning af ansættelse papir om min graviditet eller om jeg ska holde det skjult lidt endnu?

Min fagforening fortalte mig jeg ikke skulle fortælle om min graviditet til jobssamtalen.

Men nu der jeg er blevet ansat, hvornår skal jeg så fortælle det? Nogle som har oplevet lignende?

Jeg syndes man skal sige det allerede ved jobsamtalen eller når man sender jobansøgningen ind men vis jeg var dig ville jeg ringe ud med det samme og sige det som det er for min mening er du kan ikke være andet bekendt
Jeg bliver sku en lille smugle harm over når jeg høre af fagforeningen siger sådan for det er ikke førte gang jeg høre det men syndes virkelig det er af tage røven virkelig grundigt af folk "bare" for af sende folk i arbejde

Anmeld

27. februar 2013

sandramor

Først tillykke med sit job

Altså stod jeg i din situation ville jeg uden tvivl ringe til dem og sige hvordan tingene forholder sig..... Sys ikke du kan være andet bekendt

Du skal huske og tænke på at du har 3 mdrs prøvetid inden du er fastsat.... Og den prøvetid når du ikke at komme igennem inden du senest skal fortælle det..... Og hmm så ku jeg godt være bange for de vælger og fyre dig og ja det er de jo i deres fulde ret til inde for prøvetiden..... Og jaaaah altså selvom det er deeeejligt for dig at du skal ha baby så er det m

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.