kejlesnit betydning for fødsel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.641 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. februar 2013

piap

Er der nogen af jer der har fået kejlesnit, hvor jeres kejlesnit har haft betydning for jeres fødsel???

jeg har nemlig fået et kejlesnit for ca 3 år siden og skal fødeher til sommer, og har fået at vide af min JM at jeg nok skal forvente at det går meget stærkt 

Har en bekendt der er læge og hun siger så til mig at med et kejlesnit kan en fødsel godt trække ud altså som en førstegangs fødende + 12 timer  (skal lige siges at sidste gang jeg var gravid fik jeg AKS 7 uger før tid) så nu ved jeg sku ikke hvad jeg skal tro!!!

vil meget gerne høre jeres erfarringer omkring dette???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

Ka+Ma=Be

Det kommer an på hvordan din krop danner arvæv. Du kan opleve at det går hurtigt fordi et stykke af livmoderhalsen mangler. Min veninde oplevede desværre det modsatte - hun havde dannet så meget arvæv der ikke ville give sig og endte efter en lang og hård fødsel med akut kejsersnit
krydser fingre for at alt går som det skal

Anmeld

27. februar 2013

Moma

Jeg har fået det af vide, som din JM fortæller. Man kan også risikere at føde for tidligt, men det afhænger af, hvor meget der er taget. 

Anmeld

27. februar 2013

Stjerneskud

Jeg har også fået keglesnit og skal føde til maj. Jeg har spurgt jordemoder, læge og fødselslæge. Det behøver ikke at have en betydning for fødslen.

Jeg fik målt min livmoderhals ved en skanning fordi jeg tænkte meget over risikoen for for tidlig fødsel. Men den var helt normal, og det ses også meget sjældent at der er en påviselig sammenhæng.

Anmeld

27. februar 2013

piap

Ka+Ma=Be skriver:

Det kommer an på hvordan din krop danner arvæv. Du kan opleve at det går hurtigt fordi et stykke af livmoderhalsen mangler. Min veninde oplevede desværre det modsatte - hun havde dannet så meget arvæv der ikke ville give sig og endte efter en lang og hård fødsel med akut kejsersnit
krydser fingre for at alt går som det skal

tak for dit svar, det var også det min bekendt sagde til mig 

Anmeld

27. februar 2013

piap

Moma skriver:

Jeg har fået det af vide, som din JM fortæller. Man kan også risikere at føde for tidligt, men det afhænger af, hvor meget der er taget. 

jeg har fået fjernet 3-4 cm af min livmorhals.. ved ikke hvor stor/lang en livmorhals er normal...

Anmeld

27. februar 2013

piap

Stjerneskud skriver:

Jeg har også fået keglesnit og skal føde til maj. Jeg har spurgt jordemoder, læge og fødselslæge. Det behøver ikke at have en betydning for fødslen.

Jeg fik målt min livmoderhals ved en skanning fordi jeg tænkte meget over risikoen for for tidlig fødsel. Men den var helt normal, og det ses også meget sjældent at der er en påviselig sammenhæng.

da jeg fik fjernet 3-4 cm af min livmorhals snakkede min gyn om at når jeg blev gravid så ville jeg blive tilbud at blive "snørret sammen" pga de havde taget så meget, men det er der ikke en eneste der har snakket om indtil vidre selv om jeg har nævnt det...

Anmeld

27. februar 2013

Stjerneskud

piap skriver:

da jeg fik fjernet 3-4 cm af min livmorhals snakkede min gyn om at når jeg blev gravid så ville jeg blive tilbud at blive "snørret sammen" pga de havde taget så meget, men det er der ikke en eneste der har snakket om indtil vidre selv om jeg har nævnt det...

Det kan være du skal bede om en cervixskanning, så de kan se længden af din livmoderhals. Hvis den stadig er for kort må du så insistere på at få den snøret sammen.

Anmeld

27. februar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
piap skriver:

jeg har fået fjernet 3-4 cm af min livmorhals.. ved ikke hvor stor/lang en livmorhals er normal...

En normal cervix er mellem 50-60mm. 

Anmeld

27. februar 2013

Stjerneskud

Mor_til_2_unger skriver:

En normal cervix er mellem 50-60mm. 

Hvor har du læst det henne? De steder jeg har læst står der at livmoderhalsen er 2-3 cm lang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.