Anonym skriver:
Det er i samråd med læge og SP at jeg supplere - eller rettere, det har de sagt at jeg skal!! Jeg håber på, at jeg kan slippe for supplering og gå tilbage til, at amme fuldtid men pt. er det ikke nok med mine bryster 
H*n har aldrig ligget længe ved brysterne, h*n falder bare i søvn.
Prøver nogle dage at give 3 måltidet uden supplering af flasken men baby bliver utålmodig, ked og totalt træt, men sover ikke, så skal supplere minimum hver anden gang - og så spiser h*n meget mere end hvis jeg supplere hver gang.
Nu forstår jeg ikke helt, du skriver bebs ikke spiser længe af gangen men falder i søvn, men sagde du ikke i det første indlæg at h*n spiste ofte 1½ time af gangen? Bliver lige lidt forvirret

Derudover tænker jeg, at det ikke er unormalt, at den lille ikke finder den samme ro uden flasken, fordi MME ligger tungt i maven, og derfor er det jo en anden fornemmelse at få et rent brystmåltid, fordi brystmælk er enormt letfordøjeligt. Derfor er det heller ikke unormalt, at mange ammebørn spiser rigtig ofte. Den der med 8 gange i døgnet er der måske nogen der gør, men det er ikke forkert eller mærkeligt, hvis de spiser 20 gange i døgnet. Derudover passer dit barns alder jo med det 5-ugers tigerspring, så der kan måske også være noget der driller der?
Det er ikke en skam at gå på flaske, men når nu du gerne vil fuldamme, så synes jeg faktisk, at du skal prøve at få undersøgt, om der er en grund til dit barn ligefrem kaster op. Gylp er ok, men kast op ikke - Går ud fra, når du siger kast op, at du mener lårfede stråler der ryger ud?
Jeg ville helt klart ringe til en ammerådgiver. Hvis du på et tidspunkt skulle få lyst, er der også en rigtig god bog om amning jeg mener man kan låne på biblo. På engelsk hedder den The WOmanly Art of breastfeeding, men jeg mener også den kan lånes på ¨dansk. Jeg havde et lorteammeforløb med Rose, og den bog har virkelig ryddet mange af mine bekymringer til denne gang: Fx det er ok barnet spiser ekstremt hyppigt, det der med næringsløs mælk findes (som udgangspunkt) ikke mv. Og meget videnskabeligt underbygget.
Og så måske prøve at stimulere dit barn, så det vågner op igen. Du kan fx tage det op, bøvse det af og skifte bryst, lige ligge barnet på puslebordet og give en ren ble og amme videre. Der sker ikke noget ved at afbryde amningen

Og så håber jeg du forstår, at mit svar er skrevet ud fra, at du gerne vil have fuldamning til at fungere.Hvis du havde skrevet, at du bare var pisse træt af at amme og ikke havde lyst mere, så havde mit svar været et andet