Det er SÅ frustrerende !! Hvad havde i gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Det er i samråd med læge og SP at jeg supplere - eller rettere, det har de sagt at jeg skal!! Jeg håber på, at jeg kan slippe for supplering og gå tilbage til, at amme fuldtid men pt. er det ikke nok med mine bryster
H*n har aldrig ligget længe ved brysterne, h*n falder bare i søvn.

Prøver nogle dage at give 3 måltidet uden supplering af flasken men baby bliver utålmodig, ked og totalt træt, men sover ikke, så skal supplere minimum hver anden gang - og så spiser h*n meget mere end hvis jeg supplere hver gang.

Nu forstår jeg ikke helt, du skriver bebs ikke spiser længe af gangen men falder i søvn, men sagde du ikke i det første indlæg at h*n spiste ofte 1½ time af gangen? Bliver lige lidt forvirret

Derudover tænker jeg, at det ikke er unormalt, at den lille ikke finder den samme ro uden flasken, fordi MME ligger tungt i maven, og derfor er det jo en anden fornemmelse at få et rent brystmåltid, fordi brystmælk er enormt letfordøjeligt. Derfor er det heller ikke unormalt, at mange ammebørn spiser rigtig ofte. Den der med 8 gange i døgnet er der måske nogen der gør, men det er ikke forkert eller mærkeligt, hvis de spiser 20 gange i døgnet. Derudover passer dit barns alder jo med det 5-ugers tigerspring, så der kan måske også være noget der driller der?

Det er ikke en skam at gå på flaske, men når nu du gerne vil fuldamme, så synes jeg faktisk, at du skal prøve at få undersøgt, om der er en grund til dit barn ligefrem kaster op. Gylp er ok, men kast op ikke - Går ud fra, når du siger kast op, at du mener lårfede stråler der ryger ud?

Jeg ville helt klart ringe til en ammerådgiver. Hvis du på et tidspunkt skulle få lyst, er der også en rigtig god bog om amning jeg mener man kan låne på biblo. På engelsk hedder den The WOmanly Art of breastfeeding, men jeg mener også den kan lånes på ¨dansk. Jeg havde et lorteammeforløb med Rose, og den bog har virkelig ryddet mange af mine bekymringer til denne gang: Fx det er ok barnet spiser ekstremt hyppigt, det der med næringsløs mælk findes (som udgangspunkt) ikke mv. Og meget videnskabeligt underbygget.

Og så måske prøve at stimulere dit barn, så det vågner op igen. Du kan fx tage det op, bøvse det af og skifte bryst, lige ligge barnet på puslebordet og give en ren ble og amme videre. Der sker ikke noget ved at afbryde amningen

Og så håber jeg du forstår, at mit svar er skrevet ud fra, at du gerne vil have fuldamning til at fungere.Hvis du havde skrevet, at du bare var pisse træt af at amme og ikke havde lyst mere, så havde mit svar været et andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

Karina84

Maja88 skriver:

Jeg tror bare ikke på den teori med der ikke er nok næring i brysterne..

Hvorfor ikke?

Jeg er godt klar over at det ikke blev saadan paa papir bevist, paaskrevet osv... Men hvis barnet pludselig sover, virker mæt osv. paa en flaske frem for brystet (som barnet saa tilgengæld kan spise fra i flere timer i streg), saa maa det vel være fordi barnet bliver bedre mæt?

Jeg er enig med Mordk her  Og TS, det lyder lidt som det jeg oplevede med min søn, og her trappede vi ud af amningen, hvilket gjorde at jeg fik en glad og mæt søn 

Anmeld

26. februar 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Måske man skulle kigge på ammestillingen.. kunne lyde som om baby suger mere luft ind eller brysterne render for stærkt fordi der ikke er blevet reguleret ordentlig på grund af supleringen.. det er jo kun noget jeg kan gisne om,men er jo ikke ekspert

Ammer både siddende, liggende og halvt liggende - med baby i amt og på pude og det gør ingen forskel
Men vender det med SP næste gang og håber, at hun har nogle råd.

Anmeld

26. februar 2013

StudPsyk

MorDk skriver:

Ja da selvfølgelig... Men i mellemtiden skal barnet jo have mad. Derfor ville det da være bedst at give flasken hvis det er det der fungerer og får baby til at beholde maden nede. Alt andet er da synd. Men det er jo hvad man vil. Jeg går ind for amning - ingen tvivl om det.

Hvis man lider af refluks så er der vel ingen foreskel på om man får bryst eller flaske?

Selvfølgelig, men det ville være at skyde sig selv i foden at gå 100% over på flasken, så kan man i hvert fald være ret sikker på, at det vil være en kamp at få amningen til at fungere igen

Altså da vi fik Rose undersøgt på børneafdelingen for det rådede de os til flere flaskemåltider indtil medicinen kom i brug fordi det lå på en anden måde i maven? Kan ikke lige huske forklaringen. Men også underordnet i vores tilfælde, fordi det viste sig hun slet ikke havde refluks

Anmeld

26. februar 2013

StudPsyk

Karina84 skriver:

Hvorfor ikke?

Jeg er godt klar over at det ikke blev saadan paa papir bevist, paaskrevet osv... Men hvis barnet pludselig sover, virker mæt osv. paa en flaske frem for brystet (som barnet saa tilgengæld kan spise fra i flere timer i streg), saa maa det vel være fordi barnet bliver bedre mæt?

Jeg er enig med Mordk her  Og TS, det lyder lidt som det jeg oplevede med min søn, og her trappede vi ud af amningen, hvilket gjorde at jeg fik en glad og mæt søn 

Et barn vil jo altid reagere anderledes på et flaskemåltid fremfor et brystmåltid. Brystmælk nedbrydes meget hurtigere og ligger mindre tungt i maven end MME gør, så det er farligt at konkludere, at hvis barnet sover tungere og virker mere "flad" efter et flaskemåltid, så må det være fordi brystet ikke mætter

Anmeld

26. februar 2013

Karina84

Janne T. skriver:

Et barn vil jo altid reagere anderledes på et flaskemåltid fremfor et brystmåltid. Brystmælk nedbrydes meget hurtigere og ligger mindre tungt i maven end MME gør, så det er farligt at konkludere, at hvis barnet sover tungere og virker mere "flad" efter et flaskemåltid, så må det være fordi brystet ikke mætter

Det har du sikkert ret i, vil slet ikke gøre mig til ekspert, og undskyld hvis det lød saadan   

Det var bare den reaktion der var da vi prøvede at gi MME.

Altsaa at drengen sov 2 timer i streg, og han skreg ikke paa mere mad eller bryst, og var bare tilfreds. Naar det er den eneste ting der bliver ændret, tænker man jo bare at det er derfor, men har aldrig faaet det undersøgt 

Anmeld

26. februar 2013

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Nu forstår jeg ikke helt, du skriver bebs ikke spiser længe af gangen men falder i søvn, men sagde du ikke i det første indlæg at h*n spiste ofte 1½ time af gangen? Bliver lige lidt forvirret

Derudover tænker jeg, at det ikke er unormalt, at den lille ikke finder den samme ro uden flasken, fordi MME ligger tungt i maven, og derfor er det jo en anden fornemmelse at få et rent brystmåltid, fordi brystmælk er enormt letfordøjeligt. Derfor er det heller ikke unormalt, at mange ammebørn spiser rigtig ofte. Den der med 8 gange i døgnet er der måske nogen der gør, men det er ikke forkert eller mærkeligt, hvis de spiser 20 gange i døgnet. Derudover passer dit barns alder jo med det 5-ugers tigerspring, så der kan måske også være noget der driller der?

Det er ikke en skam at gå på flaske, men når nu du gerne vil fuldamme, så synes jeg faktisk, at du skal prøve at få undersøgt, om der er en grund til dit barn ligefrem kaster op. Gylp er ok, men kast op ikke - Går ud fra, når du siger kast op, at du mener lårfede stråler der ryger ud?

Jeg ville helt klart ringe til en ammerådgiver. Hvis du på et tidspunkt skulle få lyst, er der også en rigtig god bog om amning jeg mener man kan låne på biblo. På engelsk hedder den The WOmanly Art of breastfeeding, men jeg mener også den kan lånes på ¨dansk. Jeg havde et lorteammeforløb med Rose, og den bog har virkelig ryddet mange af mine bekymringer til denne gang: Fx det er ok barnet spiser ekstremt hyppigt, det der med næringsløs mælk findes (som udgangspunkt) ikke mv. Og meget videnskabeligt underbygget.

Og så måske prøve at stimulere dit barn, så det vågner op igen. Du kan fx tage det op, bøvse det af og skifte bryst, lige ligge barnet på puslebordet og give en ren ble og amme videre. Der sker ikke noget ved at afbryde amningen

Og så håber jeg du forstår, at mit svar er skrevet ud fra, at du gerne vil have fuldamning til at fungere.Hvis du havde skrevet, at du bare var pisse træt af at amme og ikke havde lyst mere, så havde mit svar været et andet

H*n spiser i 10 min og så vækker jeg 2-3 gange ved hvert bryst og efterfølgende får h*n flaske - derfor den lange amme tid.

Det startede før 5 ugers perioden - det har varet siden fødslen. H*n har på 5 uger taget 200 gram på hvor h*n skulle have taget 600-1200 gram på.
Jeg ammede hver 3 time ca og forsøgte i en periode at amme hver anden time, og tit oftere, men uden effekt. H*n skreg stadig lige så meget osv.

Jeg vil rigtig gerne fuldamme - syntes både det er lettere og mere hyggeligt, er bare bekymret for mit barns velvære..
Når han kaster op er det ikke nødvendigvis lårtykke stråler, men det er bræk - man kan tydeligt lugte det, det lugter ligesom når jeg selv kaster op.

Er helt med på, at dine svar er i forhold til fuldtids amning - og værdsætter alle svar

Anmeld

26. februar 2013

StudPsyk

Nu ved jeg ikke om du forstår engelsk, men du får lige et afsnit fra den bog ang hyppige amninger og at barnet falder i søvn. Det synes jeg var en øjenåbner selv

"CCK

If she falls asleep during nursing, it's party because of her level of cholecystokinin (CCK) has risen. In a newborn, a high level of this hormone makes a baby sleepy and tells her that she's full; a low level can wake her and tell her she's hungry. After maybe twenty minutes of sucking (not necessarily eating) your baby's CCK has risen enough to put her to sleep and give her some rest from all her hard work. About twenty minutes after she's stopped sucking, her CCK level has fallen again (HELP! STARVING BABY!), convinced she's never eaten before in her life, giving her a chance to "top off the tank" with renewed energy. Another sucking bout, another CCK rise, and she's likely to zonk out completely.

CCK is a marvelous arrangement that keeps your baby from working too hard too long, but also acts as an alarm clock to give her a second or third (or fourth) chance is she needs a little more. And it allows a new and inefficient baby to come back for seconds and encourage your new milk supply - part of a system that helps ensure enough food for baby, enough production from Mama.

Sucking on a paficier also releases CCK. A baby can fall asleep with a pacifier, thinking she's been fed. But really she's been fooled out of a meal, and your breasts have lost a feeding's worth of milk removal. Result: Slower weight gain and lower supply.

CCK is natures way of helping to make sleep happen and keeping your supply strong. Why mess with such a well-designed system? Save yourself a lot of effort, nurse the baby one last time, and odds are she'll start to snooze."

Anmeld

26. februar 2013

StudPsyk

Karina84 skriver:

Det har du sikkert ret i, vil slet ikke gøre mig til ekspert, og undskyld hvis det lød saadan   

Det var bare den reaktion der var da vi prøvede at gi MME.

Altsaa at drengen sov 2 timer i streg, og han skreg ikke paa mere mad eller bryst, og var bare tilfreds. Naar det er den eneste ting der bliver ændret, tænker man jo bare at det er derfor, men har aldrig faaet det undersøgt 

Men det er jo også derfor - fordi MME ligger tungere og mætter længere. Men det betyder ikke, at det så nødvendigvis er bedre. Nu er det jo ikke fordi jeg skal lyde så klog, for jeg tænkte præcis det samme da jeg skulle amme Rose. Det er kun fordi jeg denne gang er så opsat på at amme, at jeg har læst en fandens masse litteratur og derfor har en lidt anden tilgang denne gang - Vi påduttes at amme hver 3. time, men der er overhovedet ikke noget unormalt i, at barnet vil ammes hver 10. minut. Der er meget stor forskel på børn, og det er heller ikke forkert, at de sutter på brystet som tryghed. Så det er meget normalt, at børnene bliver hysteriske, hvis man prøver at trække den, fordi man tror det ikke er normalt at amme nærmest døgnet rundt

Anmeld

26. februar 2013

Mom2

Anonym skriver:

Godaften damer.

Syntes simpelthen at min situation er møg frustrerende og aner snart ikke mit levende råd ?!

Situationen er som følgende;
Jeg har en baby på 6 uger - ammede fuldt de første 4 uger og h*n tog intet på - har suppleret i 1 uge og er IKKE i tvivl om, at h*n tager på.
Jeg ammer først ved begge bryster og giver efterfølgende flaske (100 eller 135 ml). H*n har på intet tidspunkt afvist mit bryst eller flasken.

Mit dilemma er så dette;
Når jeg giver bryst gylper eller kaster h*n op, en del. Men giver jeg kun flaske, er det intet problem - har lige givet 165 ml og h*n ville have mere så h*n tog 70 ml yderligere, altså 235 ml. Jeg ved at jeg har rigeligt i brysterne (h*n er flere gange ved at kløjes i det), men tror ikke at der er nok næring i ?!

Som det er nu bruger jeg 1-1 1/2 time på hver amning og når brystet er involveret resulterer det i gylp eller opkast. Syntes simpelthen at det er møg frustrerende da jeg rigtig gerne vil amme fuldt ...

Hvad havde i gjort og hvis i sidder med gode råd er de kærkommen !!

Tænker lidt om h*n måske gylper en del efter amning for h*n sluger meget luft ved amning. Sådan var det med min venindes søn, så hun malkede ud og gav ham i flaske i stedet for. Måske det var løsninen?

Kan godt forstår du gerne vil fuld amme, det er som udgangspunkt det bedste, men KUN hvis det fungere. Man skal ikke amme for en hver pris..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.