Det er SÅ frustrerende !! Hvad havde i gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.854 visninger
49 svar
45 synes godt om
26. februar 2013

Anonym trådstarter

Godaften damer.

Syntes simpelthen at min situation er møg frustrerende og aner snart ikke mit levende råd ?!

Situationen er som følgende;
Jeg har en baby på 6 uger - ammede fuldt de første 4 uger og h*n tog intet på - har suppleret i 1 uge og er IKKE i tvivl om, at h*n tager på.
Jeg ammer først ved begge bryster og giver efterfølgende flaske (100 eller 135 ml). H*n har på intet tidspunkt afvist mit bryst eller flasken.

Mit dilemma er så dette;
Når jeg giver bryst gylper eller kaster h*n op, en del. Men giver jeg kun flaske, er det intet problem - har lige givet 165 ml og h*n ville have mere så h*n tog 70 ml yderligere, altså 235 ml. Jeg ved at jeg har rigeligt i brysterne (h*n er flere gange ved at kløjes i det), men tror ikke at der er nok næring i ?!

Som det er nu bruger jeg 1-1 1/2 time på hver amning og når brystet er involveret resulterer det i gylp eller opkast. Syntes simpelthen at det er møg frustrerende da jeg rigtig gerne vil amme fuldt ...

Hvad havde i gjort og hvis i sidder med gode råd er de kærkommen !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

MorDk

Jeg kan godt forstå du gerne vil amme fuldt, men hvis ikke det fungere men fungere med flasken... er det så ikke bare sådan det er?

Kram herfra

Anmeld

26. februar 2013

Maja88

Jeg havde kæmpet videre... uden at suplere.. men det er bare mig

Anmeld

26. februar 2013

MorDk

Maja88 skriver:

Også selvom dit barn gylper meget og kaster op?  Hvorfor ikke gøre det der er bedst for barnet i given situation? Det er da ikke rart at skulle kaste op og ikke tage på?

Anmeld

26. februar 2013

StudPsyk

MorDk skriver:

Jeg kan godt forstå du gerne vil amme fuldt, men hvis ikke det fungere men fungere med flasken... er det så ikke bare sådan det er?

Kram herfra

Hvis man ønsker at fuldamme og få det til at fungere og kæmpe sig ud af problemerne, så er der da ikke nogen grund til at give op med det samme og gå på flasken? Det ville være noget andet, hvis man egentlig ikke havde lyst til at amme.

TS: Jeg ville prøve at se hvordan det gik uden flasken. Det er desværre ikke unormalt, at nogen børn spiser riiiigtig længe, der er stor forskel. Og umiddelbart kan jeg ikke se, hvorfor der ikke skulle være næring i din mælk. DIn mælk er jo nøje tilpasset dit barns behov, og netop af den årsag ville jeg også prøve at droppe flasken. Eventuelt også snakke med din SP og/eller ringe til en ammerådgiver

Anmeld

26. februar 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Er blevet nødt til, at supplere. H*n havde taget 200g på fra fødsel til 5 ugers undersøgelse, h*n skulle have tage 600-1200g på. H*n skreg konstant - 17.30 til 23.30 - pga sult, vi troede i starten at det var pga maveknep og h*n sov slet ikke om dagen og sov adskillige timer om natten, pga kroppen lukkede ned fordi h*n manglede mad.
Ville rigtig gerne amme fuldt ud men ikke på bekostning af babys velvære!!

Anmeld

26. februar 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Er blevet nødt til, at supplere. H*n havde taget 200g på fra fødsel til 5 ugers undersøgelse, h*n skulle have tage 600-1200g på. H*n skreg konstant - 17.30 til 23.30 - pga sult, vi troede i starten at det var pga maveknep og h*n sov slet ikke om dagen og sov adskillige timer om natten, pga kroppen lukkede ned fordi h*n manglede mad.

Hvor ofte ammede du? Ikke hvor længe af gangen, men hvor ofte

Anmeld

26. februar 2013

Laulund87

Anonym skriver:

Hvor er det synd, både for den lille og dig! Synes din sidste sætning siger det hele

Anmeld

26. februar 2013

Maja88

MorDk skriver:

Også selvom dit barn gylper meget og kaster op?  Hvorfor ikke gøre det der er bedst for barnet i given situation? Det er da ikke rart at skulle kaste op og ikke tage på?

Jeg tror bare ikke på den teori med der ikke er nok næring i brysterne..

Anmeld

26. februar 2013

MorDk

Janne T. skriver:

Hvis man ønsker at fuldamme og få det til at fungere og kæmpe sig ud af problemerne, så er der da ikke nogen grund til at give op med det samme og gå på flasken? Det ville være noget andet, hvis man egentlig ikke havde lyst til at amme.

TS: Jeg ville prøve at se hvordan det gik uden flasken. Det er desværre ikke unormalt, at nogen børn spiser riiiigtig længe, der er stor forskel. Og umiddelbart kan jeg ikke se, hvorfor der ikke skulle være næring i din mælk. DIn mælk er jo nøje tilpasset dit barns behov, og netop af den årsag ville jeg også prøve at droppe flasken. Eventuelt også snakke med din SP og/eller ringe til en ammerådgiver

Jeg har selv fuldammet min søn og ammer også min datter. Jeg ved godt hvordan det er at ønske noget. Det er også super dejligt hvis det fungerer. Men hvis det viser sig at ens barn ikke tager på og gylper og kaster op efter amning. For hvis skyld er det så man kæmper videre? Alle mødre ønsker det bedste for sit barn. Jeg har valgt at amme og det er sådan jeg ønsker det skal være. Men hvis min datter ikke tog på pga hun kastede op efter amningerne... men det fungerede med flasken... ja så ved jeg da godt hvad jeg ville vælge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.